Laatste week april skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Weet iemand of je in Tignes voor de laatste week van april een Espace Killy nodig hebt?
Wij gaan een appartement boeken en moeten de passen los kopen, we willen natuurlijk wel alle pistes kunnen pakken maar vraag mij af of er nog wel pistes/liften open zijn dit buiten een Tignes skipas vallen?
Het scheelt maar twee tientjes ofzo, dus bij twijfel kopen we gewoon Espace Killy passen maar 8x20 is toch de moeite waard…

Ik denk dat je het beste gewoon afwacht of als je toch al passen wilt kopen : gewoon Tignes skipas kopen en dan kan je ter plaatse nog upgraden naar Espace Killy passen. Want niemand weet hoeveel of hoe weinig sneeuw er eind april nog zal liggen…

Ik begrijp dat de hoeveelheid sneeuw een ? blijft tot vlak voor vertrek. Maar ik vraag mij meer af of het gebied espace killy uberhaupt nog open is. Of dat net als bv val thorens alleen een gedeelte van het gebied nog open is?

je zou zelf ook ff verder kunnen kijken.

http://www.tignes.net/nl/skien-in-tignes/2013-14-winter-rate…

Heb daar al gekeken en de info die ik zoek kan ik daar niet vinden…
misschien zie ik het niet goed maar het enige wat ik kan vinden is wanneer t hele gebied dicht is niet wanneer welke deel van het gebied dicht gaat. Hoor het graag van je

Kweet niet staat er duidelijk hoor:

Winter season : from December 21st 2013 to May 4th 2014 (ESPACE KILLY (Dec. 21st 2013 - 4 May 2014))

Happy End: from May 03rd 2014 to May 10th 2014

Ski on Grande Motte Glacier from May 5th.

@Martijn bedankt voor de info!

Ik had dit inderdaad wel zien staan maar anders geïnterpreteerd.
Ik dacht doordat Tignes onder Espace Killy valt ze misschien zouden zeggen dat (een gedeelte v/h) "gebied" open is tot 10 Mei.
Ga dan toch maar Espace Killy pas kopen!

Espace killy = Tignes Area + val d’isere area

Grande Motte gletsjer is het gletsjer gebiedje van Tignes.

Wat er eind april nog open is ligt volledig aan de hoeveelheid sneeuw die er nog ligt. Normaliter is dat minimaal nog een procentje of 80+ van Espace Killy. Maar ja waarom nu al een pass kopen en niet
wachten tot een week voor vertrek en waarom nu al boeken en niet een week voor vertrek.

Ik bedoel ik heb vandaag bedacht dat ik rond 10 januari effe een weekje ga, stuur van de week
een mailtje en bevestig rond oud en nieuw, en dan ben ik vroeg. Meestal mail ik twee dagen
voor vertrek maar goed misschien ben ik ook wel een beetje incrowd daar.

Heel erg bedankt voor de info! M.b.t. tot de reden dat ik nu al aan het boeken ben ik ga met een groep van 10 man! Zelf heb ik ook nog 3 andere wintersport vakanties in de agenda staan samen met mijn vriendin alleen die van overmorgen is gepland

Plaats een reactie