eind april sneeuwzeker?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Ik ben van plan 26 april '08 een week naar tignes te gaan, ligt er dan nog genoeg sneeuw?

Wij hebben een appartement in Val d’Isere en zelf regelmatig eind april/begin mei nog geweest. Uiteraard kan niemand jou garanties geven, maar onze ervaring is dat er dan nog steeds goed geskied kan worden.

Ik heb een vraag over de weg ernaar toe. Is deze weg goed begaanbaar? Ik bedoel zijn de wegen smal of breed en hoeveel km is het ongeveer naar boven. Ik heb zeer slechte ervaringen naar st jean darves en dit wil ik niet nog een keer meemaken.
Dit heeft me zoveel angst bezord dat ik niet meer met de auto durf.

@Maries

Slechte ervaringen op de weg naar Jean d’Arves!? Zeker hevige sneeuw gehad? Wel winterbandjes? Ik reed zo naar boven. Had overigens geen sneeuw op de weg en wel wintersbanden. Dat scheelt:-)

Volgens mij is Tignes één van de Franse gebieden waar je tot eind april kan wintersporten. Zeg maar de eerste week van de meivakantie. Valtho heeft in die week de Dutchweek.

life is a beach, or a pile of snow

Het is vanaf de stuwdam ongeveer een km of 7 naar boven. Goed te doen, breed, tunnels, vangrails, alles. In januari 2010 ben ik bijna boven gekomen zonder kettingen, wel met winterbanden. Maar toen kwam er een vrachtwagen achteruit naar beneden gezet, waardoor ik moest remmen en de tractie verloor.

Het sneeuwde gruwelijk die ochtend btw.

De weg naar st Jean d arves is zeer smal. Toen ik in de krokusvakantie ging was het zeer druk en er lag sneeuw.
Bussen en auto’s op de smalle weg. We konden elkaar niet passeren. Vooruit, achteruit en noem maar op. En dan zonder vangrail! Dit nooit meer! Heeft 3 uur geduurd voordat we boven waren. En terug moesten we via een andere weg van de politie. Winterbanden of sneeuwkettingen waren toen verplicht. Maar naar Tignes is dus wel een vangrail begrijp ik.

In Val thorens ben ik al geweest in mei. Het is erg leuk in de Dutchweek. Maar mijn man wil nar Tignes.

wij gaan naar Tignes eind April begin Mei ,nu hebben wij een paar vragen ,moet je dan nog winterbanden hebben ?
En hoe warm kan het zijn moet je nog je winterjas mee nemen of kan je ook een softgel jas aan of zelfs zonder jas
wie heeft hier ervaring mee

Winterbanden zou ik niet meer doen, omdat ze bijna de hele reis geen effect zullen hebben (alleen hard slijten) en de je kans dat de bergweg besneeuwd is bijna kunt uitsluiten. Voor de zekerheid wel een setje kettingen mee voor het geval je toch in een sneeuwdump terecht komt.

Je kunt soms geen pijl trekken op de omstandigheden. Ik ben in 2009 met wat vrienden in die allerlaatste week van het seizoen in Tignes geweest en er viel 40cm verse sneeuw! Ik had overwogen de skibril thuis te laten, maar die had ik dus wel veel nodig in tegenstelling tot zonnebril en zonnebrand… Die keer had ik trouwens nog wel de wintersloffen onder de auto, maar totaal niet nodig gehad.

Ga je specifiek voor de Family Week? Wij overwegen ook nog die week te gaan.

Winterbanden zou ik niet meer doen, omdat ze bijna de hele reis geen effect zullen hebben (alleen hard slijten) en de je kans dat de bergweg besneeuwd is bijna kunt uitsluiten. Voor de zekerheid wel een setje kettingen mee voor het geval je toch in een sneeuwdump terecht komt.

Je kunt soms geen pijl trekken op de omstandigheden. Ik ben in 2009 met wat vrienden in die allerlaatste week van het seizoen in Tignes geweest en er viel 40cm verse sneeuw! Ik had overwogen de skibril thuis te laten, maar die had ik dus wel veel nodig in tegenstelling tot zonnebril en zonnebrand… Die keer had ik trouwens nog wel de wintersloffen onder de auto, maar totaal niet nodig gehad.

Ga je specifiek voor de Family Week? Wij overwegen ook nog die week te gaan.

JPS op 17 mrt. 2012 11:08

bedankt voor je berichtje ,nee wij gaan niet voor de fam week ,maar willen gewoon eens kijken hoe het dan is ,en mijn 2 oudste kinderen gaan ook mee van 19 en 23 en voor hun is het misschien zeker leuk ,maar ik ga gewoon of voor lekker weer en om te snowboarden en skieen ,weet je ook misschien of het nog erg druk is in die week ik was in febr vakantie naar Kaprun wat een drukte daar zeg

April/mei is niet te vergelijken met de februari drukte natuurlijk. Het was in 2009 in Tignes lekker rustig op de pistes, maar aan de andere kant 's avonds niet veel te beleven in het dorp (op een enkele kroeg met wat Fransozen na). Wil je deze meivakantie uitgaansvertier dan zul je in ValTho moeten zitten (Dutch Week, die ikzelf liever ontloop).

Door de hoogte kun je doorgaans nog prima skiën, zeker op de gletscher, maar toch ook erg lekker met een biertje in een ligstoel zonnen. L’Espace Killy vind ik een prachtig gebied. Dit jaar zouden we ons 5jarig kleintje nog een extra weekje les willen meegeven en ik kan ben zelf eigenlijk ook nog niet verzadigd :)

Ben net terug uit Tignes. Was erg warm afgelopen weken en de sneeuw is tegen 11/12uur erg papperig vanaf 2000/2200meter hoogte. Gelukkig is het skigebied hoog genoeg om het wat hogerop te zoeken.

Tip: ga vanaf Tignes voorbij Val d Iseren naar "Le Fornet" daar houd de weg op en kan je de 2 gondels achtermekaar bijna helemaal naar boven nemen. Daar is het altijd lekker rustig, en hoewel de pistes wat korter zijn kan je lang van prima sneeuw genieten. Ook kan je er goed parkeren, bijna naast de gondel.

5 april die kant op. Ben erg benieuwd of het niet al te veel zoeken wordt naar lekkere pistes :D

Plaats een reactie