Espace Killy 22-25 juni 2012

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Eindelijk was het zover, ik mocht eindelijk een keer in de zomer gaan skiën. Als examenkado mocht ik samen met mijn vader op vakantie, dus toen wist ik het al snel: zomerskiën.

Meteen druk wezen zoeken op internet naar hoe en wat, uiteindelijk voor Tignes gekozen: redelijk wat sneeuw, goed weer en ik wou al lang een keer in de Franse Alpen skiën.

Zo gezegd, zo gedaan. Vorige week woensdag een hotel vlak bij de liften geboekt in Val Claret en vrijdags gegaan.

http://www.hotels-altitude.com/fr/index-ete.php#hotel-diva-t…

Mooi hotel, goed eten, alleen neemt het personeel het niet zo nauw qua tijd. Wil je op tijd ontbijten om snel bij de liften te zijn, komen ze een half uur later aanzetten: ‘verslapen’ ofzo… En ook een keer met het diner gebeurd… De standaard franse slag?

Maargoed, we kwamen voor het skiën, en dat was echt super. 2 dagen kunnen skiën, en 2 dagen zon en een blauwe lucht! Het was wel wennen, die zomersneeuw. Eerst erg ijzig, lekker glijden op de piste, en na een uurtje hard werken! Toch gaaf om een keer mee te maken.

Omdat beelden meer dan worden zeggen:

null

Onderweg uitzicht op het Rhonedal

null

Mont Blanc, wat een berg!

Het gebied:

null

Groene piste in Val Claret

null

null

null

Die 4e is genomen vanaf Col de l’iseran. Aangezien mijn vader een fietsfanaat is, wou hij graag de col beklimmen, een erg mooie route:

null

null

null

Het zomergebied(je) van Val d’Isere ligt bovenaan de col, maar dat zag er niet heel erg bijzonder uit:

null

Ik heb dus echt een top-weekend gehad met mooi weer, genoeg sneeuw en hoge bergen! Ik kan niet wachten op de volgende ski-vakantie.

null

Let it snow

Bedankt voor dit leuke verslag en de fantastische foto’s.
:)

De foto’s aanklikken en ze op groot formaat bekijken geeft een goede indruk van het skigebied.

Zijn jullie de gehele dag blijven skiën of hielden jullie het voor gezien in de middag?

Leuk verslag. Kijk nog dagelijks op de site en zulke verslagen maken het verlangen naar de winter weer groter!

Gaaf verslag en mooi kado!

Mooi verslag en vooral mooie foto’s! Erg leuk, afgelopen seizoen daar geskied…grappig om het nu in de ‘zomer’ te zien!..

Let it snow!

Prachtige foto’s!

Wow, kikke foto’s zeg!

Leuk verslagje, zo aan het begin van de zomer… :)

Inderdaad een heel erg gaaf verslag. Dit geeft me al weer zin in het volgende seizoen.

If you snooze, you loose!

Paul E, nee, 's middags zijn we gestopt. Om een uur of half 11 hielden de meesten het al voor gezien. De sneeuw werd erg zwaar; de lift Leisse stopte ook al om een uur of 10, omdat de zwarte piste te zwaar werd.

Let it snow

Het beste zomertopic tot nu toe :)

De 6e foto van je verslag, echt schitterend!

Dergelijke verslagen willen we in het seizoen ook wel wat vaker zien, mooi in beeld gebracht met zowel een beetje tekst als (veel) foto’s. Way to go Jurrian :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Bedankt voor de leuke reacties!

Voor de mensen die hem zo mooi vinden, ik heb hem ook in breedbeeld geschoten, leuk als wallpaper:

null

Let it snow

Dergelijke verslagen willen we in het seizoen ook wel wat vaker zien

Kristof op 27 jun. 2012 16:49

Komt in orde, Kristof ;)

Dergelijke verslagen willen we in het seizoen ook wel wat vaker zien, mooi in beeld gebracht met zowel een beetje tekst als (veel) foto’s. Way to go Jurrian :)

Kristof op 27 jun. 2012 16:49

Van mij heb je er ook nog eentje tegoed.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

null

Jurrian van Loo op 27 jun. 2012 17:17

Echt een super mooie foto ! Leuk verslag, niet te veel tekst maar wel toffe foto’s. Weinig volk precies ?

gaaf verslag. Zomerski is dus wel aan te raden?! :-)

euh... doen!?

Prachtige foto’s!!!

Dat wordt mn nieuwe wallpaper!

Er stond er ook al zo’n 1 op google:

http://tinyurl.com/c4xun8h

Deze had ik eerst als wallpaper, nu m’n eigen!

Dr dre, er was niet heel veel volk nee;) Er waren een aantal skischolen aan het trainen (ESF), en zondag kwam ook nog een groep aan voor het halen van hun anwärter, en dan de franse versie. Eigenlijk zo goed als geen wachtrijen, hooguit bij de funiculaire, omdat die nog moest aankomen!

Ja Antoine, je moet het zeker een keer hebben meegemaakt!

Let it snow

Heerlijke foto’s!

Vraagje: zijn de pistes in zo’n gebied waar aan zomerskiën wordt gedaan dezelfde als in dat gebied in de winter? (uiteraard enkel de hoogst gelegen dan)
Of zijn er gewoon op een bepaalde plaats meer pistes opeen geplakt in vergelijking met de winter?

No matter how warm, there's a wintertime ahead

Als ik naar de pistekaart kijk, en ga kijken welke pistes ik geskied heb, dan komen ze aardig overeen.

null

Als je naar deze kaart kijkt waren de volgende liften+pistes open:

Liften: Vanoise+Leisse+Rosolin+3500+ Grande Motte
Pistes: Leisse+dahu+rosolin+Rimaye+3500+glacier+descente(tot Rosolin)

Leisse ging al wel snel dicht. Het enige rare is dat ik de de liften Double plan niet heb gezien… is dit misschien een verouderde pistekaart?

Let it snow

Plaats een reactie