Mooiste pistes Espace Killy

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Wie kan mij vertellen wat de mooiste pistes van Espace Killy zijn? we gaan half januari naar Val Claret, en wij zijn 4 (ver)gevorderde skieers en snowboarders. geen off-piste ervaring! Zwart kunnen we wel goed aan.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

@Frank, Als je de lift l’olimpique neemt in Val D’Isere heb je een erg mooie zwarte afdaling genaamd FACE die gaat van 2827 naar het dorp terug!

Veel plezier daar je zal je er zeker vermaken het gebied is super… (alleen jammer dat het erg prijzig is… maar das mijn mening)

@ Jeroen: Thanks voor de tip. Ken jij ook nog een mooi rood laken dat je als eerste moet doen 's ochtends vanuit val claret? eentje die mooi geprepareerd wordt en waar je goed hard vanaf kunt?

de hoge kosten weet je al wanneer je boekt, dus daar klaag ik niet over. Je moet het gewoon meenemen in je keuze voor een skigebied. kwestie van vraag en aanbod.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

@ Frank, Poeh een mooie rode zou ik zou niet op kunnen noemen maar ze zijn er zeer zeker hoor, ik kan me alleen de Face nog erg goed herinneren aangezien mn pa er destijds niet afdurfde :-)

Wat betreft de kosten heb je helemaal gelijk!

Tip: 1e treintje van de dag pakken vanuit Val Claret. Dan bovenaan links uitstappen. En dan gelijk helemaal terug naar Val Claret. Je neemt dan piste Face en die gaat over in Piste M en dan terug naar het dorp. Ontzettend fijne pistes. Strak geprepareerd elke dag. Dus lekker door de getrokken pistenbullylijntjes gallen naar beneden.

Die deden we elke ochtend minstens 1x voordat we ergens anders heen gingen.

Ter verduidelijking
Jeroen heeft het over Face olympique de Bellevarde (zwart) in Val d’isere en Johan over gewoon Face (rood) en Double M (rood) beide in Tignes.
Je hebt namelijk ook nog piste M in val d’isere

Nog eens nagekeken op de skikaart en de zwarte in val d’isere heet blijkbaar ook gewoon face, een restaurantje in de buurt heet face olympique de bellevarde.

Toen ze die gebieden samen gingen voegen hadden ze die namen wel even aan kunnen passen.

thanks! en de gletsjer van Val d’Isere, is die vanuit Val Claret a) goed bereikbaar in een dag noeste arbeid en b) de moeite waard?

ik was blijkbaar uitgelogd hierboven…

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

A) Het is goed te bereiken. Je bent een dag bezig om op en neer te komen.
B) Het is de moeite waard. Het is gewoon een leuke ondernemende bezigheid. Je ziet veel, je board/skiet veel. Ik ben alleen nooit echt helemaal op de top geweest van de gletsjer in Val d’Isere omdat we of net te laat waren om weer terug te komen of omdat het weer niet mee zat (wolken/wind).

Topgebied!

De afdaling helemaal naar Les Brevières vond ik ook mooi. Het is wel een blauw pad, maar gaat alleen maar omlaag. Dus zelfs met board goed te doen. Je gaat dan langs blauwe ijswatervalletjes en een of andere oude tunnel die helemaal vol staat met blauw ijs.

Le Spot is ook wel leuk, dat is een niet-geprepareerde piste. Je gaat er met een oude en lange 2p stoeltjeslift naar toe. Je moet dan zelf een weg naar beneden zoeken. Dus zeg maar gewoon off-piste. Altijd leuk om te doen of om er mee te beginnen. Alleen leuk met een nieuwe, verse, fatsoenlijke laag poeder.

Plaats een reactie