Saint Gervais

Dit onderwerp gaat over de bestemming Evasion Mont-Blanc

Ik vertrek zaterdag naar Saint Gervais in het gebied Evasion-Mont Blanc. Omdat dit gebied niet heel populair is onder Nederlanders is er vrij weinig over geschreven. Wat is er aan te raden in het gebied? Verder gaan wij graag een avond zwemmen als we in zo’n gebied zijn. In Serre Chevalier liggen bijvoorbeeld prachtige Thermen. Zoiets zoeken we eigenlijk ook hier in de buurt. Saint Gervais heeft ook thermen maar die bestaan zover ik op de website zie vooral uit een klein buitenbad en een hoop ontspanningsruimtes en massagemogelijkheden. Dat willen we dus niet, we willen relaxt een rondje zwemmen in een mooi en rustig bad. Iemand een idee?

Vorig jaar zijn wij ook in Saint Gervais geweest. Over thermen etc. weet ik niet veel. Volgens mij zat net buiten het centrum een zwembad (tussen het centrum en de gondel) maar meer weet ik er ook niet van. Saint Gervais wordt veel door fransen en Engelsen bezocht. Ook vanuit Geneve komen veel mensen. In het weekend dus wat drukker. Ik vond het een erg leuk skigebied meer veel verschillende mogelijkheden. We hadden toen twee dagen met veel wind en dan konden we aan de Saint Gervais kant tussen de bomen blijven skien terwijl het aan de Megeve kant erg winderig was. Ook de bos pistes naar La Demi-Luna / Combloux waren leuk. Voor een alternatieve skidag kun je ook met de trein naar Chamonix gaan. Een erg mooie route en wellicht dat ze in Chamonix een echt thermenbad hebben. Nog een leuk tentje om te eten is het restaurant die ca 200m hoger ligt dan de Bettex lift. Vanuit de lift ligt deze aan de rechterhand. Veel plezier daar.

Hoi Frank, ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Ik ben 2 zomers geleden op zomervakantie geweest in Saint Gervais. Ik en erg benieuwd hoe jouw ski ervaringen daar zijn. Het lijkt mij een mooi skigebied. Ook les contamines, aan het einde van het dal beschikt over een redelijk groot skigebied. Zag er ook mooi uit. Je hebt continue zicht op de mont blanc en de dome de miage. (bij helder weer). Blijft imposant.

Ik ben er ook afgelopen zomer in de buurt op vakantie geweest (Passy), en nu dus specifiek gezocht naar accommodatie daar omdat we er in de winter terug wilden. Uiteindelijk heb ik geboekt bij een particulier via het office de tourisme van Sait Gervais. Franse kennis vereist! Een dagje in Les Contamines staat ook op het verlanglijstje. We hebben daar afgelopen juni een schitterende bergwandeling gemaakt.

Niemand een idee over het zwemmen in die buurt (Haute Savoie)?

Volgens mij zit het zwembad zelf van St Gervais dicht, wel heb je een gewoon zwembad (25 meter) in Megeve en in Chamonix die geschikt zijn als je baantjes wil trekken. Voor echte thermen zou je naar Zwitserland of Italie moeten maar ik weet niet of je daar een hele dag voor uit wil trekken! Zelf heb ik de thermen van St Gervais nog niet uitgebeprobeerd

DE thermen van Saint Gervais, dat is waar Saint Gervais vroeger zijn faam aan dankte. Verder heb je een zwembad in Megeve en waarschijnlijk ook een in Sallanches (dorp in dal)

Plaats een reactie