Files en route naar Val di Fassa

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val di Fassa

Hallo,

Wij vertrekken op za 25-1 naar Val di Fassa.
Alleen wat is de beste route en vertrek tijd?
We kunnen op vrijdag vanaf 19:00 vertrekken.

Heb hier al op het forum gekeken maar de meningen zijn erg verdeeld.

Groetjes

Wij rijden altijd overdag. Meestal kunnen we gewoon doorrijden, af en toe langzaam rijdend verkeer maar je kan natuurlijk grotere pech hebben. We rijden altijd via Munchen, Rosenheim, Innsbruck en bij Bozen omhoog. Voor ons is het 1100 km en we rijden er gemiddeld 15 uur over inclusief pauzes.

Ik denk dat je vooral op moet letten qua route als je naar Campitello/Canazei (misschien ook bij de andere dorpen, maar daar heb ik nooit gezeten, dus weet ik niet hoe dan de snelste route is). De tom tom zal je voor de snelste route namelijk over een pas sturen. (afrit bozen/Bolzano en dan via Val Gardena de pas over, het is wel een mooie route trouwens) Deze pas kan ook worden afgesloten bij slecht weer en is dan ook zeker niet aan te raden. Als alles mee zit is deze route zo’n 10,5 uur rijden. (dit is exclusief pauzes)

De tweede optie is om de half uur langer durende weg via afrit Ora/Auer te nemen. Je rijdt dan het dal direct in zonder een echte pas en deze weg is ook altijd open. Deze weg zou ik zeker de voorkeur geven bij kans op sneeuwval en ook als je geen al te grote fan bent van het rijden van passen (iets wat je in NL toch niet kan leren).

Qua vertrektijd ben ik zelf een groot fan van 's nachts rijden. Wij vertrekken vaak rond 10/11 uur 's avonds om dan de volgende ochtend rond een uurtje of 12 daar te zijn (mooi op tijd voor een lekkere uitgebreide Italiaanse lunch). Let als je voor de pas mocht kiezen trouwens wel op dat je zorgt dat je die met daglicht rijdt, anders kan deze namelijk best lastig zijn (pas duurt ongeveer laatste half uur/ uur)*. Verder kan ik alleen maar zeggen veel plezier en geniet ervan. (en als je de kans hebt laat even weten hoe de condities zijn. Ik ga zelf 6 februari, dus updates zijn altijd fijn).

groetjes,

*= edit zin

@dangleysen, condities waren toen een stuk witter ;)

Plaats een reactie