Sella Ronda met snowboard

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val di Fassa

Hallo,

Over een week ga ik naar Italie, naar het Val di Fassa gebied.
Nu kan je daar ook de Sella Ronda doen. Ik weet dat dit voor snowboarders wat lastiger kan zijn dan voor skieers, vanwege de eventuele prikstukken.
Nu wil ik het volgende vragen: welke kant op zal iets beter geschikt zijn voor snowboarders, de groene of de oranje route? Of maakt het niet uit? En weten jullie waar de prikstukken in de route zitten?

Bij voorbaat dank voor het antwoord.

De oranje is beter te doen. Groen is veel prikken.
Veel plezier !! Het is er geweldig!

idd oranje en je zal niet hoeven te lopen… boardje goed waxen en gaan! het zal niet super druk zijn dat is lekker op de vlakkere stukken. geniet ervan want er is genoeg daar om van te genieten…mijn favo bestemming

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ok bedankt! Dan zullen we de oranje route maar nemen. Ik zal er zeker van genieten!

oranje zou ik doen sprekend uit ervaring maar als je goed gang houdt hoef je uberhaupt niet te prikken

De oranje is prima te doen, zitten een paar stukken in om even op te letten. Vanaf Val di Fassa naar Selva moet je op sommige stukken wat vaart houden (of een extra lift nemen), maar dit is op zich te doen. Onderaan Selva moet je een weg oversteken naar de Costabellalift, hier moet iedereen even zijn ski’s/snowboard uitdoen.

Vanaf de Dantercepies naar Colfosco moet je aan het einde redelijk wat vaart houden, maar die is wel te redden met een snowboard. Zolang je zorgt dat je bij het tunneltje al een lekker vaartje hebt, red je het zeker. Door Arabba moet je even lopen naar de gondels, dan kun je je board dus gewoon uitdoen. Vanaf Arabba naar Val di Fassa zitten volgens mij geen stepstukken, maar dat kan ik met niet met 100% zekerheid herinneren.

Doe vooral wat leuke pistes naast de Sella Ronda. Als je een beetje doorboard, heb je daar tijd genoeg voor. De zwarte Vallon direct na de Boe lift in Alta Badia is een aanrader. Laat je niet afschikken door het liftje of de kleur, is een hele mooie rode piste als je het mij vraagt. Ook het Edelweissdal is erg mooi, in Colfosco de gondel nemen (die heet ook Colfosco) en daar lekker wat liftjes pakken. De pistes bij Corvara zijn relaxed en zijn voor snowboarders vooral aan te raden bij goed weer; niet teveel verse sneeuw en tegenwind, anders zijn ze te vlak (zelf ondervonden) De afdalingen vanaf de gondels in Arabba zijn ook mooi en veel uitdagender dan bijvoorbeeld de pistes bij Corvara

Ik spaar liever mooie herinneringen dan materiele zaken

Dank je wel Martine voor je tips! Hier heb ik zeker wat aan. We zullen het over een week wel ondervinden. Bedankt!

Plaats een reactie