Gerlos vs. Val Thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val di Fiemme

Beste Mensen,

Ik wil dit jaar voor het eerst met een aantal vrienden op wintersport gaan. Snowboarden/skieen doe ik wel al me hele leven. Maar nu vragen we ons af waar we het beste kunnen gaan Gerlos of Val Thorens. Kan iemand van jullie mij advies geven over beide gebieden en met name in welke van de twee meer uitgaan voor 20-25 jaar is en qua nederlanders?

het ligt een beetje aan je wensen.

Het gebied van Val Tho is natuurlijk vele malen groter en interessanter dan Gerlos, alhoewel dat zeker geen slecht gebied is.

Apre Ski is zeker in Gerlos erg Nederlands (maargoed, daar houd ik ook wel van), je kan in gerlos prima na het skien door feesten en dan gesloopt om 10 uur op je bed liggen en dan de volgende dag weer de eerste lift omhoog pakken (mijn type wintersport) waar in Frankrijk het vaak later begint met stappen.

Afgelopen wintersport (januari 2014) in Val Thorens geweest, prachtig skigebied; voor ieder wat wils. Après-ski kan je ook daar direct na het skiën - al is er ook veel gericht op 's avonds “echt” uitgaan. Moet wel zeggen dat ik de Oostenrijkse sfeer tijdens de après-ski miste, komend jaar (februari 2015) weer naar Oostenrijk, Hinterglemm.

Plaats een reactie