Obergurgl - Hochgurgl 27 april - 01 mei

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obergurgl - Hochgurgl

Na Ischgl en VT als seizoen afsluiting hebben we besloten om naar Obergurgl te gaan. We vertrekken zondag nacht om na een regenachtige rit in Obergurgl te arriveren. Het appartement ligt in de buurt van de Festkogelbahn. Voor de kinderen hebben ski’s gehuurd en halen deze meteen op. Het is zeer rustig en de meeste hotels zijn al dicht. Zelfs het vinden van een restaurant is lastig maar vinden een prima pizzeria. Bij het halen van de skipassen krigen we te horen dat er op dit moment niet meer als 250 a 300 mensen verblijven in Obergurgl en Hochgurgl. Op de parkeerplaats stonden dan ook niet meer als 10 auto’s geparkeerd.

De hohe mut en de sleepliften waren gesloten gedurende dagen dat wij er waren.

1e Dag

Onze eerste ochtend heeft het gesneeuwd. In het dal 10 cm en boven 30 cm. Het zicht is matig en de pistes redelijk goed geprepareerd.

null

null

null

null

Behoorlijk wat sneeuw bij de top-express.

null

2e Dag

De tweede ochtend is het droog maar bewolkt. We stappen in de gondel en halverwege de rit wordt de bewolking steeds dunner en als we boven zijn staan we in het zonnetje. De pistes liggen er goed bij en blijven eigenlijk ook zo ondanks het warme weer.

null

null

null

null

null

null

Let op het oranje skipaaltje midden op de foto.

3e Dag

Het sneeuwt de hele dag boven en beneden regent het. We proberen het in de ochtend nog maar zien eigenlijk niks. We rijden de middag naar Langenfeld en gaan zwemmen in de Aquadome. Heerlijk in het buitenbad met de regen op het bolletje.

null

null

HochGurgl voordat het helemaal dicht trok.

4e Dag.

Wat gaan we doen ? plak we er nog een ochtend er aan vast of pakken we in en rijden naar huis. Even de live cam bekijken hoe het er boven aan toe is. Het is bewolkt en wachten nog even af en pakken wel alvast alles in. Om 08.30 breekt de zon door en zeggen wij de eigenaresse gedag en rijden naar de gondel van HochGurgl. Het is 1 mei de dag van de arbeid en er staan wel 12 auto’s. We skiën door tot een uurtje of 12.00 en leveren daarna het skimateriaal in en rijden na een hamburger in Imst huiswaarts.

null

Obergurgl

null

Hochgurgl met de dal afdaling

null

null

De dalafdaling vanaf Hochgurgl liep op zijn eind.

null

Samenvatting:
De meeste weten dat dit gebied een prachtig gebied is met een moderne lift assortiment en niet druk is. Wil je het seizoen hier afsluiten gaat dat prima maar er is geen apres ski.

May the ski force be with you !!

Wow, een mooie periode uitgezocht! Heerlijke foto’s!
Een paar heb ik al zien verschijnen op wintersportweerman.nl toch?:p

Je kinderen boffen bovendien… In de meivakantie gaan skiën!:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Bedankt voor het mooie verslag @CJAHulskamp!

Mijn lievelingsgebied!

Wow, een mooie periode uitgezocht! Heerlijke foto’s!
Een paar heb ik al zien verschijnen op wintersportweerman.nl toch?:p

Je kinderen boffen bovendien… In de meivakantie gaan skiën!:)

SnowJan op 2 mei 2014 23:15

Ja inderdaad zijn er aantal foto door Hajo geplaatst op wintersportweerman.nl.

Bedankt voor het mooie verslag @CJAHulskamp!

HenriS op 2 mei 2014 23:19

bedankt voor de tips @HenriS

Mijn lievelingsgebied!

joepiedepoepie op 3 mei 2014 00:54

Ik ben hier nu 3 keer geweest en snap zeer goed dat dit je lievelingsgebied is.

May the ski force be with you !!

Wow, een mooie periode uitgezocht! Heerlijke foto’s!
Een paar heb ik al zien verschijnen op wintersportweerman.nl toch?:p

Je kinderen boffen bovendien… In de meivakantie gaan skiën!:)

SnowJan op 2 mei 2014 23:15

Inderdaad, toen ik vroeg of we nog een weekendje weg gingen werd ik voor gek uitgemaakt :s

Mooi verslag! Lekker zo een paar dagen skiën :)

Gang is alles

Zo hee! ziet er lekker uit! Maar dat je die ene dag liet schieten?! :O ach zwemmen is ook heel leuk ;)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Staat ook op het lijstje hier! Mooi verslag!

Go with the snow!

Ik ben jaloers! Mijn wintersportseizoen is helaas alweer anderhalve maand voorbij…

mooi verslag! leuk verhaaltje ook telkens per dag! ga ik volgend jaar ook maar eens doen

Certified ski-boy, glijbewijs

Eenmaal dat je ooit ergens een seizoen afgesloten hebt, wil je dit elk jaar opnieuw!
Mooie beelden en inderdaad leuk voor jullie kids…

Nice!
Met de kerstweek 2014 zitten wij er ook. Ben benieuwd

Moet ik ook maar eens na toe

prachtige foto’s!
Dit is inderdaad een mooi gebied, ik was er ook al twee keer, maar we logeerden toen in Vent.
Wat een luxe zeg, privé pistes met overal de vermaarde ‘ribbeltjes’!!!

Allemaal bedankt voor de leuke reacties !!!

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie