Aansluiting Maria Alm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochkönig

hi all,

staan op het punt een hotel te boeken in Maria Alm alleen twijfelen nog over 1 ding en dat is over de aansluiting tussen de verschillende gebieden.

Kun je nou wel of niet gewoon skiën (dus zonder skibus) naar de gebieden van Dienten en Mulbach (Hintermoos)?

Hoor graag!

@Björn,
ik ben afgelopen winter gewoon van Maria Alm naar Mühlbach geskied en weer terug!

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Op de pistekaart is het duidelijk dat je gewoon heen en weer kan skien :)

Je kan idd gewoon heen en weer skien zonder gebruik te maken van bussen!

Je kunt gewoon heen en weer skien zonder de bus te gebruiken. De verbindingen zijn goed.

Hoeveel km is dat ongeveer?

Hoi Björn,
Sinds vorig seizoen is het hele skigebied met elkaar ontsloten. Vanaf Maria Alm Aberg (dus niet vanuit het dorp!) kun je helemaal tot Mühlbach skien, en weer terug. Er zijn een aantal nieuwe liften geplaatst waardoor de aansluiting sterk verbeterd is.
Ik vind het echt een super gebied. Altijd veel sneeuw tov de regio, rustig, leuke dorpjes, en veel variatie. Aanrader! Ik kies meestal voor dit gebied als ik ga vrijskien.

Het is al een tijdje geleden dat ik in Maria Alm geweest ben. Ik denk kerstmis 2002 of 2003. Het was een kerst met weinig sneeuw. Toen kon je vanuit het dorp Maria alm (Natrun berg) niet verder het skigebied in. Je moest de skibus nemen. Van locals heb ik toen wel vernomen dat je eventueel wel ergens tot aan de Aberg kon skiën, je moest wel je ski’s uit doen om de weg te kruisen, maar ik heb het nooit geprobeerd door gebrek aan sneeuw. Om terug te komen van af de Aberg richting dorp moest je steeds de bus nemen.
Ik weet natuurlijk niet of dit nu zo is, maar als ik de kaartjes bekijk denk ik dat de situatie nog niet veranderd is.

Je kunt bij voldoende sneeuwval vanuit Maria Alm (Natrun) naar de Aberg skiën, waarbij je inderdaad de straat over moet steken!.
Vanaf de Aberg kun je verder (sinds afgelopen winter) het hele gebied door, heen en terug zonder dat je met de bus moet.

Angela Steendam
http://www.appartement-maria-alm.info

En kun je van de Aberg dan ook al skiënd terug via de Natrun naar het centum.

Nee dat gaat niet. Er is aan die kant van de "Natrun" geen lift. Met de skibus is 3 tot 7 minuten afhankelijk waar je moet zijn in het dorp.

Angela

Volgens mij behoort de weg lopend oversteken tot het verleden, er is een “nieuwe skibrug” over de weg gebouwd. http://nl.bergfex.com/mariaalm/webcams/c3547.

Tot februari.

Hallo Ray,

Helaas geen brug Natrun-Aberg of andersom.
op dit moment zijn alle pistes open, ook die van de Natrun richting de Aberg. Onder aan de piste oversteken en je bent bij de cabinebaan van de Aberg. Bij Dienten schijnt wel een brug te zijn aangelegd (zijn we zelf nog niet geweest).

Overigens vandaag weer verse sneeuw gevallen en er schijnt nog (veel) meer te komen de komende dagen.

Hallo Allen,

Er is inderdaad een skibrug in Dienten, dat is makkelijk want je hoeft de weg niet meer over te steken.
De nieuwe lift is ook super, geen lange sleeplift meer. Maar wat heb ik hem graag terug!! Het is nu ongelooflijk druk, een hoop mensen die hier nu heen gaan omdat ze niet met die sleeplift hoeven.
In het eens zo rustige dorp sta je nu in de rij voor de lift, hopelijk wordt het na het hoogseizoen beter.
Groet Elly

vandaag was het weer oudewets rustig in Dienten nul minuten wachten. Alle Oostenrijkers zijn dus mooi weer skiërs.
Maar de route tussen maria ALM en Muhlbach is 32km en wordt "verkocht" als een soort sella ronda

Plaats een reactie