afsluiting Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Er is een weeralarm fase 1 voor lichte vorst in het het dorp op mijn app van Meteo group dit in combinatie met regen/sneeuw

Dus lichte vorst in het dal en breidt zich uit naar woensdag (level 1)

volgens hotel is winterbanden niet noodzakelijk, wegen zijn sneeuwvrij

Ik heb ze voor alle zekerheid toch weer even omgegooid… You never know…

Als het gebeurt ...........Dan gebeurt het

Wanneer is het afsluitweekend Ischgl 2015?

Wanneer is het afsluitweekend Ischgl 2015?

Gast728 op 7 mei 2014 21:42

Weet niet of dat al bekend is…

Gang is alles

Wanneer is het afsluitweekend Ischgl 2015?

Gast728 op 7 mei 2014 21:42

Weet niet of dat al bekend is…

Jesper op 7 mei 2014 22:00

Dat is heel simpel, het concert is telkens op zaterdag dus voor volgend jaar is het 1-2-3 Mei (laatste skidag steeds op een zondag)
Alles staat trouwens reeds online op de site van Ischgl…

http://www.ischgl.com/de/active/skigebiet/skipasspreise-betr…

De artiesten maken ze meestal enkele weken voor het concert bekend, al was het dit jaar wel heel vroeg wat Robbie Williams betreft.
Kan me ook niet herinneren dat ik ooit zoveel volk gezien gedurende de laatste 4 dagen van het seizoen.
En normaal is het dorp op zondag zo goed als uitgestorven maar dit jaar toch duidelijk meer overblijvers als gewoonlijk…

het was dan ook enkel de zondag mooi weer. Dus de meesten hebben nog geprofiteerd van een dagje zon in de bergen.

het was dan ook enkel de zondag mooi weer. Dus de meesten hebben nog geprofiteerd van een dagje zon in de bergen.

Gast818 op 13 mei 2014 08:38

Ja zeg dat wel, het was een prachtige afsluit van dit seizoen!
Lege pistes en echt wel nog best prima condities voor deze tijd van het jaar.
Jammer genoeg hadden ze alle pistes (7-4-5-1-1a) naar het middelstation reeds gesloten de laatste dag, dit was voorgaande jaren niet het geval.
Het is stilaan zo goed als onvoorspelbaar aan het worden, kijk maar naar de verse sneeuwval die komende dagen verwachten…
Aftellen naar eind november!

Zaterdag 30 april Muze. Prachtig.

Zaterdag 30 april Muze. Prachtig.

hansvdz op 24 feb 2016 16:22

Uhh muse!!

Eindelijk een reden om naar Ischgl te gaan ;-)

Winterbanden wel of niet voor volgend weekend richting Ischgl?

Met de voorspelde omstandigheden zou dit geen vraag moeten zijn.

Omstandigheden tot aan het dal lijken volgens mij gunstig genoeg (sneeuw v betekenis komend weekend vanaf hoger dan 1500m ?) om t geen winterbanden te hoeven… of?? @Tiny-M

Omstandigheden tot aan het dal lijken volgens mij gunstig genoeg (sneeuw v betekenis komend weekend vanaf hoger dan 1500m ?) om t geen winterbanden te hoeven… of?? @Tiny-M

Ook in Duitsland zijn de temperaturen laag volgende week, je kan winterse buien verwachten ook onderweg dus zou gewoon de winterbanden eronder houden.

Ook in Duitsland zijn de temperaturen laag volgende week, je kan winterse buien verwachten ook onderweg dus zou gewoon de winterbanden eronder houden.

Tiny-M op 25 apr 2016 09:45

Thanks

Ik laat ze er onder liggen. Donderdag morgen vertrek ik richting paradijs lol.

En hoe was het? Was lekker druk zag ik op de webcams! Mooi weertje ook :)

Wat mij betreft een geslaagde middag. Leuke afwisseling tussen het boarden door

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Het was vrijdag en zaterdag echt super weer.
Idd flink vol voor het podium, maar desondanks totaal geen overlast voor de pistes.
Alles was nog steeds normaal te bereiken.
Zondag helaas minder weer, regen in het dal, sneeuw vanaf Idalp met mist en daardoor bepaalde gedeeltes weinig zicht maar wel door de sneeuwval lekkere pistes.

Wat een super gebied. Lange en brede pistes voor vooral gevorderden. Genoeg afwisseling.
Uitgebreide Apres-Ski voor ieder zijn smaak wel wat.
Genoeg en goede eetgelegenheden.
Met (jonge) kinderen zou ik zelf toch richting plaatsen zoals Serfaus Fiss gaan.

Op woensdag en donderdag (27-28 april) nagenoeg lege, echt lege pistes, dus vooral heel veel meters gemaakt!
Zaterdag normale drukte zoals bij mij bekend met ischgl in maart!
Bij het concert viel ook reuze mee, gezellig vol maar geen geduw, je kon zo naar het podium lopen!
Sneeuwbaard heb jij een wintersportsticker achterop je helm?

Toch een aparte sfeer met de afsluiting, heerlijk. En dan die pistes, ik vond ze zelfs beter dan in januari, alleen de afdaling (piste nr. 1) naar het dorp was k*t. Misschien volgende jaar 1 dag langer blijven.

Was echt top, condities perfect! Stuk beter dan maart in SFL.
Verder inderdaad gezellig druk, maar niet té. Op de pistes best rustig, vooral zondag (maar toen ook minder zicht).

Sneeuwbaard heb jij een wintersportsticker achterop je helm?

An32 op 3 mei 2016 07:56

Ja, dat heb ik. (wij allemaal toch? ;) ) Ben ik gespot ?! :D

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Binnenkort is het weer zover. Vorig jaar Helena, top gewoonweg, nog nooit zoveel volk bij elkaar gekregen voor de afsluiting, dit jaar de Lenny.

Plaats een reactie