Silvretta Arena Ischgl - Samnaun 28 Februari - 8 Maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Samnaun/Ischgl 28 Februari - 8 Maart 2014

Locatie: Samnaun, Zwitserland
Residentie: Casa Mattioli, Samnaun-Ravaisch
Aantal skidagen: 7

Vrijdagochtend vroeg al vertrokken, want we hadden geen zin om zaterdag flink in de file te staan. Dat was een goede beslissing, want er stonden die zaterdag flinke files. Gelukkig konden we al een dag eerder terecht in het appartement. Het appartement was in Samnaun-Ravaisch, een sub gedeelte van Samaun-Dorf. Je had ook Samnaun-Plan,Samnaun-Laret en Samnaun-Compatsch.

De kabelbaan vertrekt in Ravaisch, wat op 3 minuten afstand ligt. De bus stopte op 50 meter van ons appartement, dat was dus echt perfect geregeld.

Onderaan dit verslag staan wat mooie hoge kwaliteit panorama foto’s.

Zaterdag 1 Maart:

’s Ochtends eerst even boodschappen gedaan in Samnaun-Dorf, aangezien zondag het meeste dicht is. Ik had toch minstens een M-Preis of iets dergelijks verwacht, maar het zijn allemaal kleine supermarkten zoals de Nah & Frisch. Prijzen voor levensmiddelen zijn toch wel een stukje duurder dan in Nederland, maar door de Tax Free regeling waren elektronica apparaten(zoals een GoPro + accessoires) toch erg goedkoop. En jawel, benzine was 1,12 (!).

Daarna de spullen gehaald bij de Skishop en naar de lift (Twinliner) gegaan. Dit is de eerste dubbeldekker ter wereld. Best indrukwekkend de eerste keer. De lift brengt je in 6 minuten naar 2500 meter. Vanuit hier heb je een prachtig uitzicht over Alp Trida en omgeving.

Foto’s:

null

Nog een beetje bewolkt, met helemaal achteraan de Grivaleabahn.

null

Lege pistes op zaterdag met op de achtergrond Alp Trida Sattel, het bergstation van de Twinliner.

null

Lege pistes

null

Uitzicht vanaf het terras van Alp Bella, met de liften Mullerbahn rechts en Grivaleabahn links

Zondag 2 Maart:

Vandaag was het een beetje wisselend weer, in de ochtend zon en meestal blauw, maar in de middag toch wat laaghangende bewolking.

Foto’s:

null

Lekker zonnetje

null

Dreigende wolken boven Ischgl

null

Het einde van de hollkar, en het begin van de D1 & D2, Zeblasbahn & Palinkopfbahn

null

Alp Trida

Maandag 3 Maart:

Het begon deze dag met veel zon, maar uiteindelijk in de middag toch wat bewolkt. De sneeuw was gelukkig echt heerlijk om op te skien en was in uitstekende kwaliteit.

Foto’s:

null

Lege pistes

null

null

null

Oude en steile sleeplift

null

In de middag trok het dicht

Dinsdag 4 Maart:

Overdag heeft het bijna de hele dag gesneeuwd en was het zwaar bewolkt. Vandaag geen foto’s gemaakt.

Woensdag 5 Maart:

Vandaag heeft het de hele dag gesneeuwd en was het zwaar bewolkt. In de ochtend was het toch aardig fris, maar na een tijdje wen je er aan. Zicht was erg slecht, je kon nauwelijks diepte zien. Hierdoor vandaag weer geen foto’s gemaakt.

Donderdag 6 Maart:

Het had de hele nacht gesneeuwd, dus er lag 10-15 CM poeder op de geprepareerde pistes. Om 08.09 de skibus genomen, en om 8.15 de lift omhoog. We waren dus een van de eerste om over de poeder te gaan, dat was echt prachtig. De opkomende zon erbij, het kon niet beter. De Visnitzbahn was eerder open gegaan, dus daar waren we ook een van de eersten. We zijn daarna afgedaald tot de Mullerbahn/Grivaleabahn, maar die waren nog niet open helaas. Het was nog een paar minuten wachten, en toen waren we echt de eerste in die lift.

Na een hoop afdalingen gedaan te hebben om 10.30 even snel wat gedronken bij Alp Bella, echt een heerlijke tent. Hierna terug gegaan naar Alp Trida en toen wat meer naar afgezakt naar de Greitzpitz.

Na geluncht te hebben in het moderne restaurant Salass, waar ze de smerigste spaghetti hadden in alle restaurants waar ik ooit ben geweest(niet goed doorgekookt, harde stukken spaghetti), verder gegaan richting Ischgl. Hier heb ik me de hele middag prima vermaakt.

Foto’s:

null

Powder everywhere

null

Velilbahn, aan de kant van Ischgl

null

null

null

Dalafdaling naar Samnaun

null

null

null

null

Verse sporen

Vrijdag 7 Maart:

De laatste skidag was alweer aangebroken. De skibus gepakt van 08.09, en om 8.15 de lift omhoog. De Twinliner begint om 08.00, maar verder de meeste skiliften beginnen pas om 09.00. Gelukkig was de Visnitzbahn weer net open toen we de eerste run hadden gemaakt. Zo konden we als eerste de afdaling nemen in strakblauw weer en strakke pistes.

Laat in de middag rond 15.00 naar de kant van Ischgl gegaan, en dan de D1 en D2 naar de Palinkopf genomen. Toen het uiteindelijk te laat werd om nog eens naar beneden te gaan om de D1 of D2 te nemen(als ik te laat was moest ik een taxi nemen om weer terug te komen naar Samnaun), maar eens begonnen aan de dalafdaling(80) naar Samnaun. Echt een prachtige afdaling is dit, met mooie uitzichten en brede pistes. Later wordt het wel aardig smaller en wat ijzig, maar over het algemeen was dit een heerlijke piste. Eenmaal door het dorp heen geskied, kwam ik uiteindelijk aan bij de bergbahn en het einde van de piste. Dit was het laatste moment op de skies, want nu was het wachten op de skibus om de spullen in te leveren en de koffers te pakken.

Foto’s:

null

Kaiserwetter

null

null

null

Grivaleabahn

null

Mullerbahn

null

null

Lines everywhere

null

null

(Drukke) Idalp

null

Panorama foto’s:
(klik op de foto voor grote versie)

null

null

null

null

null

null

null

null

null

Conclusie:
Dit was de eerste keer dat ik in het skigebied van Ischgl/Samnaun was, en hier kom ik echt zeker nog een paar keer terug. Alle liften zijn modern en snel, zodat er nauwelijks wachttijden zijn. Ook in deze drukke voorjaarsvakantie week, was het alleen soms een paar minuten aanschuiven bij drukke liften, bij de overige liften vrijwel meteen door de poortjes heen. Door de hoogte was de sneeuwkwaliteit de hele week erg goed, ook toen de zon er de hele dag op heeft gestaan.

Statistieken:

Van AlpineReplay

Totaal aantal runs: 133
Totaal aantal KM geskied: 216.2 KM
Totaal aantal verticale KM’s: 39.2 KM

Top verslag en wat een plaatjes! :) Ook die Panorama foto’s zijn echt super!

Fantastisch verslag en foto’s. PRACHTIG! :-)

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Zo

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

… Wat een mooie week moet dat daar geweest zijn zeg! Van alles wat qua weer ook, zo gaat niks vervelen:p
Mooie foto’s! Veel blauw en wit, zoals het hoort ;D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

sluit ik me bij aan! ook prachtig die panoramafoto’s en topqualiteit

Certified ski-boy, glijbewijs

Toch nog een paar foto’s plaatsen die ik van m’n Canon heb afgehaald, bovenstaande zijn van de telefoon.

null

null

null

Lekker wakker worden 's ochtends. :)

null

Dure(maar belastingvrij) winkel in Samnaun

null

Skishow op maandagavond, helaas geen foto’s meer genomen, was lekker aan het kijken.

null

null

Vuurwerk op het einde.

null

De Twinliner

null

De oudere kabelbahn(L2) die naast de Twinliner loopt

null

null

Nogmaals de Twinliner

null

Dorp Samnaun, echt een prachtig dorpje aan het einde van de wereld bijna

null

Toen ik dit weggetje in Ravaisch zag dacht ik echt: "Hoe kan hier nou een bus doorheen?"
Nou… zo dus:

null

null

null

Scheelt elke keer zo weinig…maar die buschauffeurs hebben dit inmiddels zo vaak gedaan dat ze het bijna blind kunnen.

Té mooi Eric! Wat gaaf! Het wordt vanaf nu wel een beetje drukker daar … ;-)
Tjuss, Monique

Nice verslag. Blijft echt een top gebied. Elk jaar wordt er weer veel geïnvesteerd in dit gebied.

May the ski force be with you !!

Mooie foto’s van een mooi gebied!

null

De Twinliner

EricH op 17 mrt. 2014 16:51

Ah nu heb ik eindelijk een idee hoe het terrein bij de Munschuns couloirs eruit ziet :D

Lekker verslag met mooie pics!
Wat een lekker uitgestrekt gebied lijkt mij dat Ischgl-Samnaun toch :)
Moet 't echt nog een keer gaan bezoeken (niet in het hoogseizoen)

Gang is alles

Nice verslag. Blijft echt een top gebied. Elk jaar wordt er weer veel geïnvesteerd in dit gebied.

CJAHulskamp op 30 jun. 2014 20:36

Jep. Vorige jaar de Piz Val Gronda, nu zijn ze bezig met de nieuwe lift van uit Ischgl die er erg mooi uit komt te zien. Volgend seizoen weer heen!

Mooi verslag…reeds 7x gaan skiën in Ischgl / Samnaun, dit jaar opnieuw…

Plaats een reactie