Ischgl 3-6 Januari 2012

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Hey Niels!

Je hebt er een mooi verslag van gemaakt en dat blijkt ook wel uit de vele reacties! Erg leuk gedaan maar uiteraard jammer dat de weersomstandigheden roet in het eten hebben gegooid! Heb je inmiddels al een GoPro aangeschaft!?

Volgende week zit ik in Westendorf en ik hoop op stabiel weer, maar dat heb je nu eenmaal niet voor het zeggen… dat blijkt!

Als het gaat vriezen dan warm ik op!

Dat bord bij de Zugspitze ken ik ergens van…

null

null

ja, 5 jaartjes geleden alweer…

Let it snow

Niels wat is er met je gebeurd.? Eerst maanden toeleven naar die paar dagen in Ischgl en dan de kater omdat de skiomstandigheden op dat moment door storm en veel sneeuw wat minder waren als de verwachtingen? je topictitel spreekt de teleurstelling uit.
Dan een weerbeicht van Roel waar hij een foto vam Wald-Pinzgau een droom noemt en dan noem jij dat een hel?!

Vind je zelf dat je nog wel objectief bent, of waren de verwachtingen voordien gewoon te hoog gespannen?

Erg jammer om dit te lezen. Het is vooral de wind die roet in het eten heeft gegooid. Dat is ook tegelijkertijd het nadeel van een hooggelegen en zeer sneeuwzeker gebied. Als het eenmaal raak is, dan is het ook goed raak.

Een oom van mij zit tot en met komende vrijdag in Brixen im Thale, en die heeft tot nu toe elke dag kunnen skien. Dit ondanks de ruim 1 meter sneeuw die de afgelopen 4 dagen is gevallen. Het merendeel van alle liften en pistes waren open.

In een sneeuwarme winter (zoals die van vorig jaar) baal je wel eens stevig dat je in een gebied als Brixen im Thale zit. Maar als de ene dump na de andere volgt, dan is het een zegen om in zo’n laaggelegen gebied te zitten.

Niels wat is er met je gebeurd.? Eerst maanden toeleven naar die paar dagen in Ischgl en dan de kater omdat de skiomstandigheden op dat moment door storm en veel sneeuw wat minder waren als de verwachtingen? je topictitel spreekt de teleurstelling uit.
Dan een weerbeicht van Roel waar hij een foto vam Wald-Pinzgau een droom noemt en dan noem jij dat een hel?!

Vind je zelf dat je nog wel objectief bent, of waren de verwachtingen voordien gewoon te hoog gespannen?

Cees op 8 jan. 2012 12:30

Cees, jouw reactie onder het weerbericht slaat helemaal nergens op. Wie geeft er nu om lange termijn…? Iedereen wil toch gewoon dat het net in die paar dagen dat hij/zij op wintersport gaat de bomen wit zijn, er geen wind is en de zon schijnt. Oké, dit is wel goed voor het voorjaar.
Maar vraag nu aan 100 mensen die in Tirol zitten of ze dit verkiezen of papsneeuw en een bruin landschap en een lekker zonnetje. De meesten zullen voor het laatste kiezen ;)

Niels ik wens niet alleen voor mijzelf goede condities, maar ook voor al diegenen die net als ik ook van wintersport houden, dus dan moet ik wel voor de lange termijn zijn, want als ik alleen voor mijn eigen korte termijn periodetje zou zijn, dan zou dat min of meer egoistisch zijn,
Het doet me goed als ik in de reacties lees dat mensen het fantastisch gevonden hebben, evenzo vind ik het jammer als mensen het minder getroffen hebben, uit Winterberg kwamen meer van die berichten, maar gezien het feit dat het in november nog geheel groen was, en nu het tegendeel zie ik er graag toch het positieve van in, ondanks dat sommige mensen het ook wat minder hebben getroffen

Een mooi verslag, zo is het lekker overzichtelijk en duidelijk. Wel erg balen van het weer voor je :(

Niels ik wens niet alleen voor mijzelf goede condities, maar ook voor al diegenen die net als ik ook van wintersport houden, dus dan moet ik wel voor de lange termijn zijn, want als ik alleen voor mijn eigen korte termijn periodetje zou zijn, dan zou dat min of meer egoistisch zijn,

Cees op 8 jan. 2012 17:19

Vergeet dan ook maar niet dat deze week een van de drukste wintersportweken van het seizoen was. Als jij nu stelt dat je deze overdreven sneeuwval wel goed vindt opdat jij en anderen daar later nog van zullen profiteren, dan is dat ook niet echt sympatiek tov. iedereen die vastzit, ondergesneeuwd is, extra verblijfskosten moet betalen, extra verlofdagen moet inzetten.

Een mooi verslag, zo is het lekker overzichtelijk en duidelijk. Wel erg balen van het weer voor je :(

Job op 8 jan. 2012 17:40

Dank! :)
Tja, dikke pech. Het hoort erbij eh :p

@Niels, jammet dat je me verkeerd begrijpt. Volgende week ga ik naar het gebied dat jij als -hel- hebt bestempeld. Mocht het zo zijn, dat er die week niet kan worden geskiet en dat het mistig is en de hele week sneeuwt, dan zal het voor mij toch een geslaagde week zijn, maar ik ben dan ook dol op vallende sneeuw en ik kick op dikke pakketten sneeuw op het dak en in de omgeving ondanks alle overlast, dus dan zal ik niet mopperen, hooguit het jammer vinden dat het niet van skieen gekomen is. Maar ja ik doe het ook nog niet zo lang en ben een paar generaties ouder, dus dat zal wel het verschil maken, ik ben ondanks die leeftijd lang nog niet zoveel gewend en ben ook nog lang niet in zo veel verschillende wintersportoorden geweest.

Tja cees, als je op een wintersportsite zit, neem ik aan dat de meeste toch kicken op het skien/snowboarden :)

Tja cees, als je op een wintersportsite zit, neem ik aan dat de meeste toch kicken op het skien/snowboarden :)

Niels op 8 jan. 2012 22:11

Ik blijf er bij dat de innerlijke instelling het belangrijkste is om een geslaagde vakantie te hebben, trouwens niet alleen in vakanties, maar ook in het dagelijkse leven, in relaties op school, bij de ouders thuis, overal…
Maar goed dit is geen pedagogische website:-)
Laat ik het maar eerlijk uitspreken, ik vind het jammer dat je niet meer profijt uit je toch al zo korte vakantie hebt kunnen halen…

Goed stukje Niels. Ook leuk met namen van (eet) gelegenheden. Als jullie iets later waren vertrokken dan kwam je voor Zaterdag 12:00 niet meer weg ivm die lawine bij Kappl over de weg. Goede keuze dus. Volgende keer meer zon!

Niels,
prachtig verslag, zelf heb ik daar gezeten van 9 dec tot en met 17 december en toen was het juist van een week ervoor beginnen sneeuwen. Nog twee zonnige dagen gehad op zondag en op dinsdag, de rest altijd grijs bewolkt en sneeuw! Ook de dag van ons vertrek was het balen!En hebben we de sneeuw met hopen van onze wagen mogen verwijderen :-)
Maar ik vond dat wel leuk!! :-)

hoi Niels,
Zoals ik al gezegt had in het andere topic ik weet niet hoe te stemmen, zal wel dom zijn of zo maar ik zie nergens de plek waar ik moet klikken om te stemmen.
gr. Klaas

Plaats een reactie