parkeergelegenheid bij dalstations in de krokusvakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Is er genoeg parkeergelegenheid bij de dalstations in Ischgl tijdens de krokusvakantie?

Ja hoor geen probleem! Meer als voldoende.

Bedankt voor je antwoord, Melissa.Je hoort en leest zo vaak over extreme drukte en lange wachttijden bij de dalstations van Ischgl tijdens de krokus.Ik dacht dat dat probleem zich dan ook wel zou voordoen bij de parkings.

Als ik jou was zou ik de auto op de grote parkeerplaats bij de pardatschgrat en fimbabahn zetten. Naar mijn weten is het daar altijd het minst druk. Mocht je nog meer tips willen hebben over ischgl hoor ik het graag! Kan op mijn gsm niet inloggen maar ben dezelfde melissa.

Bedankt voor je tip Melissa. Hoe is het met de drukte op de pistes en de dalafdaling? …En zijn er ook rustigere eettentjes op de piste? Ik ski al jààààren in Obergurgl/Hochgurgl en het is daar altijd zo heerlijk rustig. Maarja…ik wil ook wel eens wat anders zien. Ischgl vodoet wel aan de meeste wensen die ik heb.Goede hoogte van het skigebied,genoeg pistenkilometers,snelle liften (weinig sleepliften). Alleen over de drukte, extreme aprés-ski en massagebeuren waar ik over hoor en lees maak ik me een beetje zorgen.

Met de drukte op de pistes valt het nog mee, het is voornamelijk druk rondom de verzamelpunten Idalp en alp trida (kan van samnaun). Neem ook niet rond 10 uur half 11 de overgangsliften, rond die tijd kan er nogal eens een rij staan, al gaat het op zich nog best snel.

Echt kleine gezellige berghutjes vind je er niet echt. En als je ook echt rond het middaguur wilt eten, is het overal best druk inderdaad. Maar ga of eerder of gewoon wat later als dat kan. Maar bij pardorama (ligt bij de pardatschgratbahn), heb je meestal wel plek mocht je toch echt rond het middaguur willen eten. Of ski naar samnaun naar de schmukleralm. Is ook heel leuk! En een geheimtip: ski ook een keertje naar samnaun laret, een hele mooie afdaling en lekker rustig. Je komt dan uit bij de Almrausch, echt super lekker eten en als het zonnetje schijnt is het helemaal super daar!

Dan nog de dalafdaling, die is in de middag inderdaad wel druk. Maar waar niet in de krokus. Probleem is alleen dat sommige skiers bang zijn maar dat is nergens voor nodig. Als je goed kunt skien, ben je eigenlijk zo beneden.

Als je geen zin hebt in extreme apres ski, er zijn genoeg alternatieven.

Maar geniet vooral daar en maak je niet te veel zorgen. Het valt allemaal wel reuze mee. Ik kom er al een goeie 10 jaar en dan weet je waar je moet zijn;).

Hartstikke bedankt voor de info! Ik ga dan gewoon wat later eten.
Tja die bange skiërs maken het soms wel gevaarlijk op de psites maar dat hou je altijd.

Plaats een reactie