donkerblauw of lichtrood?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Wij vertrekken over twee en halve week naar Ischgl. Na al wat filmpjes op Youtube bekeken te hebben vroegen wij ons af welke pistes zijn nu echt rood, en welke zijn meer donkerblauw? Bijv. de afdaling naar Samnaun is rood, maar op zo’n filmpje kan ik het ‘rode’ er niet echt in vinden. Omdat we ook 2 kinderen bij ons hebben, wilde we ons de eerste dagen beperken tot de echte blauwe pistes en de brede rode.

De dalafdeling naar Samnaun is rood omdat hiervan een klein stuk smal en steil is. Op de eerste bocht na zijn deze echter ook te omzeilen door een pad er omheen te nemen (ook geprepareerd). Verder is de piste wel degelijk blauw.

Ik zou het steile stuk nemen om vaart te maken.
Als je geen vaart hebt sta je de laatste kilometer te langlaufen!

naar samnaun via de piste nr 80? zitten 2 trechters in bij slechte omstandigheden en wat drukte is het wat chaotisch. bedenk wel dat zoals gemeld de uitloop lang en vlak is.(niet ideaal als de kinderen nog klein zijn) alternatief: de 60 vanaf Alp Trida dan met de bus vanaf Samnaun compatsch naar.b.v. de gondel naar Samnaun. leuke lange blauwe afdalingen 22/23 (palingkopf - Hollkar) 62/63 Id Alp -Alp Trida.de rode 41 Palingkopf-Gampenalp is prima te doen (pad boven lijkt moeilijk maar valt best mee ) later is die mooi en goed te doen.

inderdaad de 80 naar samnaun is blauw, die 2 ‘steilere’ stukjes kan je omzeilen via een pad,maar het laatste stuk is echt ‘stoempen’…wat ook gezegd moet worden van de rode 41 (gemeld in het vorige bericht) dat is op het laatste ook echt ‘langlaufen’.

Ook ik ga dit jaar naar Samnaun/Ischgl en het leek mij(op filmpjes) ook dat bepaalde rode pistes meer weg hadden van blauw. Voor mijzelf is dat niet zo interessant maar mijn man raakt al in paniek als hij een rood bordje ziet. Het zit een beetje tussen zijn oren want als hij het rustig aan doet kan hij best van een rode piste af. Nu heb ik tegen hem gezegd dat die rode pistes in Ischgl meer blauw zijn en dat hij zich geen zorgen hoeft te maken als hij een rood bordje ziet. Spreek ik de waarheid of toch niet?

Vaak zijn pistes rood (of zwart) omdat er een steil stuk tussen zit, terwijl de rest overwegen vlak en breed is.
Inderdaad, 22/23 vanaf de Palinkopf naar de Höllkar is leuk… Makkelijk, lang en breed.
Maar ook van Idalp naar Alp Trida (en terug) zijn prima blauwe afdalingen (11, 62, 63)
Tenslotte alles bij de Idalp is makkelijk (2, 6, 8).

Voldoende keuze om later ook nog even een rode te proberen lijke me :)

De piste 22/23 vertrekkend bovenop de Palinkopf vond ik persoonlijk een leuke ervaring.
Ook met mensen die niet zo vergevorderd zijn. Piste is overal enorm breed en niet TE steil.
Check dit youtube filmpje maar eens om een idee te krijgen

Verder is de afdaling naar Kompatsch ook een aanrader. (Best neem je daar de bus richting Samnaun).

Tenslotte zou je liften B2 of B3 kunnen nemen (zie skimap). En dan kan je nog enkele rustige blauwe afdalingen doen richting Alp Trida. Die doe je best zo vroeg mogelijk, tegen de late namiddag zijn deze pistes gewoonlijk herleid tot een molshopenparcours ;-)

Die piste op het filmpje ziet er uit als heel licht blauw!

Misschien ideaal voor de kinderen dacht ik?
Niet te breed, en niet te steil :-)

Die heb ik helaas niet maar hij is wel prima voor mijn man!

Karsten komde gij uit Brabant jonguh?! ;-D

ander vraagje : is eleven echt rood rood ? en zwarte 35 - 34 zijn deze pikzwart of te doen !
3 jaar geleden daar geweest ( beginnende boarder toen ) maar zou nu toch wat andere dingen willen doen dan de blauwe :)

probeer dan de Höllkar Tal Piste 14a… de allerzwartste piste van Ischgl (70%) :-)

@Seeq: Filmpje is niet van mij… Gewoon iets dat ik van youtube geplukt heb! :-D
Ben eigenlijk een Belg, dus misschien is dat nog een graad erger :)

Plaats een reactie