Geopende pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzsteinhorn - Maiskogel

Iemand een idee hoeveel pistes er ongeveer geopend zijn eind april op de Kitzsteinhorn? Ik weet dat dit elk jaar verschilt maar ongeveer? Mijn leraar waarmee ik op excursie ga daarheen zegt 2 pistes… dit lijkt mij een beetje sterk…

Gang is alles

https://www.wintersport.nl/forum/topic/157242

Als dit eind mei nog open is… Ik vermoed dat de Sonnenkarbahnen nog open zullen zijn en het meeste daarboven ook, plus de afdaling terug naar het Alpincenter. Door de bouw van de GletscherJets 3+4 zullen er mogelijk wel enkele liften dicht zijn.

❄️

@David23 Oh joh was helemaal vergeten dat Jan daar was geweest, thx!

Gang is alles

Ben jaren rond Koninginnedag een week naar Kaprun geweest. Heb meestal goede sneeuw gehad en konden bijna altijd wel tot langwied afdalen. Vaak waren er ook uitstekende freeride mogelijkheden. Maar wie weet tref je het slecht, regent het heel april warm water en kun je alleen boven op de gletsjer terecht.

Anders vraag je vast aan @roel hoeveel sneeuw er dan zal vallen.

M.a.w. je kunt er gewoon niks van zeggen.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO Haha Roel zal 't vast wel weten :)
Mja bedankt voor het delen van je eigen ervaring !

Gang is alles

Was er vorig jaar in april alles open tot langwied :)

in 2014 de week van pasen in Zell am See en Kaprun geweest, voor zover ik weet was toen alleen het gletschergebied geopend en was alles dicht voor de rest.

Moien,

2 pistes eind April lijkt inderdaad wat weinig.
In 2014 hebben wij tot 13 April tot Langwied kunnen afdalen; ook de “Rinnen” gingen nog goed.
Temperatuursverschillen kunnen dan wel heel groot zijn:
's morgens in fris weer in sneeuwbuien aktief zijn en 's middags in Kaprun op terras in een short iets drinken in het zonnetje.
Eind April zou het nog open moeten kunnen zijn vanaf het Alpincenter, dus Gratbahn en hoger en dan ook de daarbij horende Pistes. Zoals in een voorgaande post al aangegeven kan het weer natuurlijk een spelbreker zijn, en andersom: 30 cm Neuschnee is ook zo maar mogelijk, dat hadden we ook al.

Wel sluiten ze dit jaar eerder omdat GJ3 (kombibaan) en GJ4 (gondelbaan) worden opgeleverd, Kitz- en Keesliften verplaatst/afgebouwd worden, Gratbahn afgebouwd en nieuwe sleeplift (nieuw beginnersgebied) wordt opgesteld. Deze sluiting is ergens in Mei…

Volgens de site sluiten ze dit jaar 25 mei.

❄️

Aha bedankt, gelukkig gaan we niet begin juli zoals vorig jaar…

Gang is alles

Plaats een reactie