Sneeuw eind april begin mei

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzsteinhorn - Maiskogel

Beste Wintersporters,

Eind April begin mei ben ik een week vrij en denk eraan het seizoen extra af te sluiten. Ik was er afgelopen maart en oktober en het was skibaar, en je kon ook heerlijk genieten van de zon.
Is het eind april ook nog skibaar? Weet iemand hier wat van? allen in de ochtend skiën vind ik geen probleem, ga ik 's middags lekker naar de Sauna of genieten met een biertje in me hand.

Wie kan mij helpen om toch echt de reis te boeken.

Ik zou zeggen hou die week vrij en boek pas een paar dagen voor vertrek.
Over het algemeen is er meer dan voldoende accomodatie beschikbaar.
Tegen die tijd kun je dan kijken waar het qua condities nog goed is.
Bovendien zijn er dan nog maar een paar gebieden open (gletschers en Ischgl, Obergurgl, Obertauern). Check even de seizoensdata van de gebieden om het zeker te weten.

afgelopen seizoen was laatste week april, één van de beste van het seizoen. Maar ja, t is net beleggen…

Edwin van Riel

null
29 april 2016

null
28 april 2017

Tukker(ik)

Kijk in begin april gewoon aan wat de sneeuw doet en beslis dan.
Enige Oostenrijkse gebieden die dan open zijn, zijn de gletschergebieden en Ischgl. Stubaier biedt dan nèt wat meer mogelijkheden, maar Kaprun heeft dan weer de Tauernspa, de Zellersee en de korte wandeltochtjes daaromheen.
Ik zou Tignes/Val d’Isère en Val Thorens ook op de shortlist zetten dan.

Ik zit er sowieso precies dezelfde week want het is gewoon nog prima daar dan, maar heb nog niets geboekt. Dat doe ik pas kort van tevoren. Er is altijd wel iets (in de buurt) te vinden.

mama on a mission in the snow

Onze eerste skivakantie was ooit de eerste week van mei op de pitztaler gletsjer. Prachtig warm weer, eind van de middag werd de sneeuw daardoor wel minder.

Plaats een reactie