Skischool in Livigno

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Goedenavond!

Wij zijn voor het eerst van plan om naar Livigno te gaan voor de wintersport. We zijn met twee gezinnen, met totaal zes kinderen. De oudste vijf hebben al behoorlijk wat ski ervaring, de jongste heeft afgelopen jaar voor het eerst ‘echt’ meegedaan.

Nu is Livigno behoorlijk langgerekt. Weet iemand of Livigno ook logistiek handig is qua plek waar het verzamelen is voor de skischool, opstapplaats voor de lift en dat soort zaken? Het liefst zoeken we een locatie dicht bij de lift en skischool zodat de kids allemaal op een plek starten (en ook weer eindigen) na skiles. Maar omdat het wat groter is dan we gewend zijn ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen.

Hoor het graag!

Hallo,

Eerst belangrijk om weten is aan welke kant jullie verblijven.
De kant van Mottolino of Carosello (dan nog aan de grote gondel of bij het centrum rond de liften 23 tot 27).

Kant van Mottolino is iets verder weg van de gondel, ook beneden maar een hondertal meter voorbij de gondellift aan de enige sleeplift onderdaan.

Zit je bij het centrum dan is het verzamelen heel eenvoudig.
Er komen daar heel wat liften toe aan de terrassen (de zogenaamde Costa del Sole) waar de skischolen verzamelen.
Onze kinderen hebben daar zelf ook nog skischool gevolgd en het zijn toffe leraren.

Grtz.

Hallo, ik volg dit topic
We gaan dit jaar ook het eerst naar livigno met 2 kinderen van 7 en 4. Wij zitten vooraan in het dorp. Via marangona. Vlakbij de camping pemont.

Grtjes

Hallo,

Eerst belangrijk om weten is aan welke kant jullie verblijven.
De kant van Mottolino of Carosello (dan nog aan de grote gondel of bij het centrum rond de liften 23 tot 27).

Kant van Mottolino is iets verder weg van de gondel, ook beneden maar een hondertal meter voorbij de gondellift aan de enige sleeplift onderdaan.

Zit je bij het centrum dan is het verzamelen heel eenvoudig.
Er komen daar heel wat liften toe aan de terrassen (de zogenaamde Costa del Sole) waar de skischolen verzamelen.
Onze kinderen hebben daar zelf ook nog skischool gevolgd en het zijn toffe leraren.

Grtz.

joeriwullens op 19 feb 2017 08:03

Dank! Wij hebben nog geen accommodatie gevonden. Maar dan weet ik nu dat ik bij het centrum of Carosello moet zijn. Dat maakt het zoeken weer iets eenvoudiger!

Hallo,

wij gaan al 5 jaar naar Livigno met onze dochters van 5 en 3, en hebben beide kanten en verschillende skischolen uitgeprobeerd. De kant van de Carosello en het centrum zijn inderdaad handiger, maar wellicht ook iets duurder. De skischolen en verzamelplaatsen liggen verspreid en kan je terugvinden op http://www.livigno.eu/en/ski-schools
De grootste ski school is Centrale Ski School. Zij hebben ook een afgesloten speelpark in de sneeuw (betalend), ideaal voor beginnende skiërtjes. Nadeel is dat de groepjes vrij groot zijn.

Veel plezier!

Misschien eens overwegen om privé-les te nemen.

Als ik me niet vergis bedraagt de prijs +/- 40 EUR per uur en per bijkomende persoon 10 EUR.
Voordeel is wel dat de skileraar zich enkel met jouw kinderen bezighoudt.
Een uurtje privé-les geeft meer vooruitgang dan drie uur in een skischool, zo hebben mijn neefjes van 7 en 8 dit ook ervaren alsook twee vrienden die mee waren en voor het eerst op de latten stonden.

Volledig correct joeriwullens,

we waren vorige week nog in Livigno. Mijn vrouw en dochter namen elke dag groepsles, terwijl ikzelf 3 uurtjes privé-les heb genomen. Onze conclusie was toch ook dat deze laatste beterkoop waren…al hangt alles af van de kwaliteit van de skileraar of -lerares.

Plaats een reactie