Mogelijkheden in skigebied Nassfeld-Hermagor

Dit onderwerp gaat over de bestemming Nassfeld

beste forumleden ,

Ik ga van 09/02/12 tot 16/02/12 voor de eerste keer naar het skigebied Nassfeld-Hermagor . Ik ben een skiër met een gemiddeld niveau en wou graag weten of ik er voldoende uitdaging ga vinden en of er veel off-piste mogelijkheden zijn . Is er iemand die ervaring heeft met dit skigebied ? Laat het mij dan gerust weten .

mvg Frederik

Schitterend gebied, zowel op als naast de piste!

Er word gezegd dat er in de vakanties soms lange wachttijden kunnen zijn aan de liften . Is dit waar ?

Wij hebben in het skigebied van Nassfeld Hermagor geskied op 22 en 23 februari 2012. Het was toen voorjaarsvakantie en de enige lift met een wachttijd van meer dan een minuut was het dalstation van de Millennium Express in de ochtend. De reden is dat vrijwel iedereen in Tröpolach de auto parkeert en er ook vele appartementen en hotels zijn. In de ochtend is de toevloed van skiërs dan te groot.

null

De lange Carnia-afdaling naar Tröpolach is bijzonder de moeite waard en vanaf 11.30 uur zijn er geen wachttijden bij de Millennium Express aan het einde van deze afdaling.

Het gebied rondom Skiplatz Madritsche (de bovenkant van de Millennium Express) is redelijk druk, maar er arriveren hier veel liften en het aantal afdalingen is groot, zodat dit geen problemen oplevert qua wachttijden.

Het gebied rondom de Gartnerköfel is een stuk rustiger en het gebied ziet er wat ruiger uit.

Met de auto de pas oprijden en boven de auto parkeren om hier te beginnen met skiën behoort ook tot de mogelijkheden en dit één maal doen is een aanrader.

De weidse uitzichten op de toppen van dit skigebied en vaak ook tijdens de afdalingen, de grote diversiteit in skihutten, de grootte van het gebied en de vele extra’s op skigebied, zoals een Rennstrecke maken het voor mij een erg attractieve bestemming.

Hieronder volgt ons videoverslag van 23 februari:

Bedankt voor u vele uitleg over wachttijden uitzichten de liften en pistes . In het begin van u filmpje zie ik dat er een wachtrij staat bij de millennium expres was dat de enige keer dat u maar een paar minuutjes moest wachten ?

Dit was inderdaad de enige keer.

bedankt ! Ik denk zeker dat ik me in dit gebied goed zal kunnen uitleven en kan niet meer wachten .

Plaats een reactie