piste

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obertauern

In eerste week april naar Obertauern, toch al eens de pistekaart aan het bestuderen (ifv kleine kindjes en kijken wat haalbaar is)

  • Kan je vanuit Grunwaldkopfbah skien naar de Hochalmbahn?
  • Schoonouders gaan ook mee, maar skien niet. Welke liften kunnen zij als voetganger gebruiken en kunnen enkele tickets gekocht worden?

Hopend op antwoordje:)

eerste vraag: ja, je kan van de Grunwaldkopfbahn skiën naar de Hochalmbahn. De Hochalmbahn is een heel korte lift, maar de piste terug naar de Grunwaldkopfbahn en naar het dal onderaan deze lift is wel een makkelijke blauwe, leuk om met kinderen te doen.

Wat betreft niet skiërs heb ik eigenlijk geen idee. Er is wel een weg naar de Kringsalm, dat is zowat het meest levendige buiten Obertauern zelf, maar om daar te geraken met een lift lijkt me als niet skiër niet te doen.

Het is wel zo dat je vanuit quasi elk punt van het gebied heel snel weer in het dorp zelf staat, je kan zelfs tot bijna elk punt in het dorp als skiënd geraken, dus ik denk niet dat het de moeite is om als niet skiër echt in het gebied te gaan. Het is niet zo dat je een echt plateau of een echte kom hebt waar iedereen afspreekt zoals in Ischgl, Sölden, Konigsleiten,…

*bericht bewerkt door Denis op 07 jan 2018 00:02

Plaats een reactie