BEWintersporters is ook beschikbaar op wintersporters.be
sluiten
Reviews Paradiski

Reviews Paradiski

76% beveelt dit gebied aan. Beoordeeld met een 8.0 op basis van 4442 reviews.

  • Sterke punten: Geschikt voor beginners, uitstekend voor gevorderden, goede mogelijkheden voor tochten, fantastische off-piste, goed eten op de piste, erg sneeuwzeker en goede variatie in pistes.
  • Zwakke punten: Druk en veel vlakke stukken.

Wat vind jij van Paradiski?


Beoordelingen van gebruikers

  • Gast432
    Gast432 28 december 2016 · 12:31

    in maart 2016 een shortski gedaan in La plagne. waren gelogeerd in plagne 1800. sneeuwcondities waren zeer goed. enkel in de namiddag onder de 1900m werd het wat pappig. zeer uitgestrekt gebied en zowella plagne als les Arcs zijn aanraders. lekker eten op de pistes en vodoende stopplattsen om niet uitgedroogd te geraken. buiten de vakantieperiodes relatief rustig en zeer vriendelijke mensen....in de shops en bars. een aanrader

    Met vrienden Skiër 4 tot 6 jaar ervaring
  • AlexanderW
    AlexanderW 26 december 2016 · 14:19

    Reeds 1 maal in les arcs geweest, skipas van enkel les arcs genomen. Over les arcs als skigebied: mooi domein met nooit eerder gezien variatie je hebt hier zowel pistes op steile bergflanken als pistes tussen bomen. Qua apresski is dit een gebied waar er weinig te beleven is, hoervoor ga je beter naar valtho. Ik ga nu een 2 de keer terug, ditmaal skipas met la plagne bij want les arcs ken je na een week doorskiën al goed. Als je komt om op een kwaliteitsvolle manier te genieten van mooie afdalingen zeker aanrader!

    Met vrienden Skiër meer dan 10 jaar ervaring
  • Harry3
    Harry3 25 maart 2015 · 21:11

    Erg mooi gebied zeker als je de uitgebreide pas hebt en dus zowel in Les Arcs als in La Plagne kunt komen. Door slimme indeling van de liften kun je snel en effectief van de ene naar de andere plaats komen via vaak lange pistes. Liftkwaliteit is wisselend. Bizarre gondels maar ook zeer trage stoeltjesliften. Bij koud weer weet ik niet of het zo heel leuk is: er zijn relatief veel stoeltjesliften en in totaal maar 1 met een bubbel. Best veel blauwe pistes met vlakke stukken, maar toch weinig van het board af gehoeven. Voor degenen die meer uitdaging zoeken: heel veel zwarte pistes worden ongeprepareerd gelaten. Kortom: voor ieder wat wils. Sommige bully chauffeurs hebben nog een cursusje pisteprepareren nodig, het ene moment had je een keurig geprepareerde piste en even naderhand viel je bijna over de gaten en brokken. Eten en drinken op de piste was qua prijs redelijk te doen vonden wij. Zoek in Vallandry niet naar restaurant Maxima waar gast 361 het over heeft: die bestaat al 2 jaar niet meer. Wij gaan zeker nog een terug!

    Met vrienden Snowboarder 4 tot 6 jaar ervaring
  • Gast361
    Gast361 10 februari 2015 · 22:30

    het is wat je wilt. Ga je voor beide gebieden, dan is een accomodatie in Vallandry/Les Coches/ Montchavin aan te raden. we komen er voor de 5 keer. Na Alpes d'huez,Flaine,Solden toch weer hier terecht gekomen. Nederlandse skileraren vooraf vragen. Eenmaal in de skiklas met een franse leraar zal er een taalbarriere zijn voor de kids, en zal e.e.a. niet zo goed uit de verf komen als met een NL sprekende leraar. Arret zulen de meeste kids niet begrijpen en het kind zal doorskien ipv stoppen. Les Arcs is compacter als skigebied. Wij konder redelijk snel van het gebied Villafroger terug komen naar Vallandry. Er lopt een skitrack dwars over de berg terug naar de Vanoise express. Het heeft inderdaad meer uitdagende pistes als La Plagne. Naar La Plagne ga je heen voor de tochten. wat een uitgestrekt gebied. Wachttijden vallen in beide gebieden erg mee vind ik. Ook in de krokusvakantie. met kleine kinderen is Belle Plagne ideaal. Lekker compact, alles bij de hand, auto zie je niet meer terug. 's Avonds is er de mogelijkheid om met de cabinelift naar Bellecote te gaan. Centraal in het La Plagne gebied. We verbleven in Belle Plagne, Montchavin, Les Coches en Nancoix. iets wat plezierige prijzen in de kleine stations. Dit jaar gaan we wederom naar de wintercamping in een chalet. We moeten nu wel iets rijden (6KM) maar de auto konden we er altijd kwijt en stonden gelijk bij de Van.Express. voor eten en drinken, Maxima in Vallandry (ze hebben er echt sate), een hele mooie hut halve wege de route Villafroger, boven Les Coches in de bossen (plan Bois?) en van Roche Mio naar beneden richting Champagny. Niet helemaal naar Champagny doorskien. Vooral na de lunch in de middag als ieereen weer begint. Hier gaat een cabine lift naar boven. de lift naar la grande Rochette is redelijk druk, maar een aanrader, wat een mooie ervaring. Zoek pistes naar de uiterste zijdes van het gebied, en je vind er rust. Bij sneeuw, zoek de bossen op van de Les Coches zijde of Vallandry. Dit geeft bescherming en deze pistes liggen wat lager, en grote kans dat deze liften open blijven. Hoger gelegen pistes zullen bij zware sneeuwval dicht blijven. Pas op, kijk voor je een consumptie neemt eerst op de kaart. voor 24 euro voor 2 koffie en twee choco met chantille! Bij Maxima voor 2,50 euro een koffie. (2012) afijn veel wijsheid! Ik ga weer naar paradiski!!

    Met familie Skiër meer dan 10 jaar ervaring
  • Ron6
    Ron6 4 november 2014 · 21:32

    Er zijn in het gebied vele lekkere restaurants alwaar je lekker kunt eten. Het restaurant waar wij bijna altijd gaan eten tussen de middag ligt boven op La Grande Rochette op 2505 meter daar hebben ze allerlei gerechten voor iedere smaak wel iets met zeer goede service. Dit is te bereiken vanuit Plagne Centre met de gondel lift. Hiervandaan heb je een schitterend uitzicht over het skigebied en zo kun je tijdens het eten alweer je volgende afdaling bepalen.

    Met familie Skiër 6 tot 10 jaar ervaring
  • OlafK
    OlafK 20 juli 2014 · 16:09

    Na in alle grote skigebieden in Zwitserland en Frankrijk (op Zermatt na) geweest te zijn staat dit gebied bij mij op nummer 1. Hier kun je ook bij het maken van tochten elke variatie inbouwen die je wilt. De pistes zijn tiptop geprepareerd en de liften snel en effectief. Ook erg leuk is de verscheidenheid aan dorpjes, elk station heeft een eigen stijl en richt zich op een bepaald type wintersporter. Het gebied is zo groot dat een centrale ligging wel een pré is (Vallandry, Montchavin of Belle Plagne).

    Met familie Skiër meer dan 10 jaar ervaring
  • Gast109
    Gast109 25 maart 2014 · 16:01

    Heerlijk groot skigebied. Ben naar La Plagne Villages geweest. Heel klein plekje in de buurt van La Plagne Centre (aansluiting met telebus) en La Plagne Soleil (aansluiting met bus). In Plagne Villages heb je een supermarktje zitten en restaurantjes en barretjes. Je zit hierbij pal aan de piste. Hier vandaan kun je de sleeplift nemen, waarna je verder kunt glijden richting Plagne Bellecote of Plagne Centre. In La Plagne zijn er behoorlijk wat blauwe pistes, waar je flink wat meters kunt maken. Tegelijkertijd kun je gebruik maken van het Skigebied Les Arcs (aansluiting met een gondel). Aan de pistes zijn de prijzen vrij hoog, patatje en een biertje 13 euro. Het skigebied is ontzettend groot. Aardige Fransen, zon en veel en goede pistes..Gebied is een aanrader..

    Met vrienden Skiër 4 tot 6 jaar ervaring
  • Gast045
    Gast045 20 februari 2014 · 17:17

    Mooi groot skigebied met veel verschillende pistes, zowel voor beginners als gevorderden. Het gedeelte van la plagne heeft in verhouding wat meer blauwe pistes, in les arcs zijn wat meer rode pistes te vinden. Uitdagende zwarte pistes zijn in beide gedeeltes voldoende aanwezig voor de gevorderde skier. Er zijn ook flink wat lange afdalingen te vinden, erg mooi. Wij verbleven in belle plagne, de apres-ski is daar buiten het hoogseizoen niet echt levendig maar dat wisten we van tevoren. Er zijn wel voldoende barretjes waar je een biertje kan drinken, maar het is nergens echt druk. De piste loopt door het dorp, waardoor je vanuit je appartement altijd snel op de piste staat. Restaurantjes/barretjes zijn niet goedkoop, maar dat is in de meeste skigebieden zo. We zijn er nu voor de tweede keer geweest en het bevalt ons erg goed. We gaan zeker nog eens terug!

    Met vrienden Skiër meer dan 10 jaar ervaring
  • Gast582
    Gast582 8 januari 2014 · 18:10

    Heb de meeste franse gebieden geprobeerd en La Plagne bevalt het beste. Waar je bij Vol Thorens relatief veel in de lift zit om een grote ronde te maken kun je vanaf Plagne diverse grote rondes maken met slechts enkele liften. Ben zelf een snowboarder en dan is het heerlijk om nooit een sleeplift te hoeven nemen en gewoon uitgerust aan een afdaling van +- een uur te beginnen. De ligging van Belle Plagne en Bellecote is daarbij het beste; vanaf daar kun je zowel naar Roche de Mio (2700m), de gletsjer op L'Arpette (2385m) of het gebied rond La plagne zelf. Je zit ook het dichtste bij de lift naar Les Arcs. De lage beginner score komt wellicht van les Arcs. La plagne heeft erg veel goed geprepareerde blauwe pistes. Mijn vriendin heeft hier in 2 weken leren skiën. Met name het "bospad" van L'Arpette (2 piste machines breed) van 5.4KM lang is leuk voor beginnende skiërs.

    Met partner Snowboarder meer dan 10 jaar ervaring
  • Gast751
    Gast751 26 maart 2013 · 10:31

    Skigebied super! In maart geweest, wisselend weer, maar de sneeuwcondities waren fantastisch. Huur met een aantal mensen een chalet in Vallandry, je skiet je huis uit en in. Top, geen gesjouw met skies. Het gebied van Vallandry-les Arcs vinden wij mooier en rustiger dan het gebied van La Plagne. Neem een skipas alleen voor Les Arcs en als je naar La Plagne gaat kun je een supplement kopen.

    Met vrienden Skiër meer dan 10 jaar ervaring
  • TheTaalman
    TheTaalman 6 maart 2013 · 02:04

    Kom hier voor de 4de maal, 1x in Bellecote gezeten en de laatste 3x in Belle Plagne. Er is reeds veel beschreven maar wat een prachtig gebied is dit. Ik ben zeker niet het type persoon die vaak naar hetzelfde terug wilt gaan maar gezien de prijs/kwaliteit verhouding komen wij dus al 3 opeenvolgende jaren terug. Mijn reisvriend gaat voor een 10de maal naar dit gebied en is in de loop der jaren in de vele populaire oorden geweest maar dit gebied blijft uitdagend. Ik snap persoonlijk niet dat Les Sybelles hoog scoort. Dit gebied is zoveel beter kijk alleen al naar de ratio, gondel, stoeltjesliften t.o.v. sleep en ankertjes. Voor veel snowboarders een ware kwelling van een ontspannen vakantie. Zeker in Frankrijk lijkt die (lanceer)afstelling een standaard optie. Les Sybelles is hopeloos met haar sleepliften en vlakke verbindingspistes. Prikvakanties zijn niet leuk en als snowboarder is daar een woord voor. Ook worden vlakke paden als km's opgemerkt maar ik ga voor de echte pistekm's. In verschillende periodes geweest en immer een topervaring. Natuurlijk heb je het weer niet altijd voor het kiezen maar ik heb geen nadelige ervaringen. 1 ding, je blijft een nederlander..de prijzen voor drankjes en een bord friet op de piste vind ik persoonlijk niet leuk meer. Als zij die prijzen eens zouden aanpassen denk ik dat men meer omzet zal draaien als met de prijzen die ze nu rekenen. Met 2 man een warme choco drinken en € 16,40 afrekenen vind ik echt niet meer normaal.

    Met vrienden Skiër meer dan 10 jaar ervaring
  • Cheizz
    Cheizz 6 januari 2013 · 21:05

    Met Oud en Nieuw in Vallendry verbleven. Qua pistes helemaal prima, op zich ook genoeg te doen en voor ieder wat wils. Alleen is het jammer dat de pistepreparatie niet altijd optimaal is (van vrijdag op zaterdag geen pistebully's beschikbaar?), dat vanuit de dorpen 's ochtends de capaciteit van de liften niet voldoende is om het aantal bedden (bezoekers) te bedienen. Wat mij wel erg tegenviel, was dat er wel 425 pistekilometers zijn, maar dat je 's morgens moet beslissen aan welke kant (La Plagne of Les Arcs) je wil gaan skiën. Het gebied is te uitgestrekt en de verbinding tussen de gebieden te 'dun' (slechts één verbindingspunt) om tussendoor van kant te wisselen. Waar je in Espace Killy of Les Trois Vallées een aantal keer per dag makkelijk naar een ander dal kan oversteken, is dat in Paradiski wat lastiger. Tegenover die twee gebieden haalt Paradiski het wat mij betreft dan ook niet. Ook qua capaciteit: in de drukste weken in alle gebieden verbleven en alleen in Paradiski wachttijden gehad, met name aan de kant van La Plagne. Verder zijn de accomodaties Frans (klein, lichtelijk verouderd, Spartaans, goedkoop), maar dat was verwacht.

    Met vrienden Skiër 6 tot 10 jaar ervaring
  • Paskal
    Paskal 2 december 2012 · 14:29

    Inmiddels zijn we twee keer in Paradiski geweest. De eerste keer zaten we in Les Arcs 2000. Het ligt aardig hoog, maar wel in een uithoek van het gebied waardoor het enige tijd duurt voordat je helemaal terug bent vanuit La Plagne. Wat dat betreft zaten we de tweede keer een stuk centraler in Vallandry: vlakbij de Vanoise Express waardoor je in no-time in het gebied van La Plagne zit en weer terug bent. Het dorp Vallandry zelf stelt echter niet veel voor. Door de verbinding tussen beide gebieden heb je een enorme keuze aan piste. Het deel van La Plagne sprak ons wat minder aan. Het is er bij diverse liften erg druk en het gebied is voorzien van vele blauwe "autobaan"-pistes. Het deel van Les Arcs is qua pistes uitdagender en met name de pistes tussen de bomen naar Vallandry konden ons prima bekoren. Het is ook erg gaaf om helemaal naar 1200m in Villaroger te skiën. Met wat zoekwerk zijn er ook wel leuke tentjes op de pistes te vinden, maar de gezelligheid zoals die in Oostenrijk is, zul je hier nauwelijks aantreffen. Wat ons betreft staan 3 Vallees en Espace Killy nog net een stapje hoger dan Paradiski.

    Met partner Skiër meer dan 10 jaar ervaring
  • Gast655
    Gast655 18 november 2012 · 11:32

    Wij zaten in Arc 1950. Een zeer knus autovrij dorpje midden in het skigebied. Geen hoogbouw, enkel authentiek franse gebouwen in dezelfde stijl. Een aantal knusse restaurantjes en winkeltjes. Er zijn een twee of drie barretjes, maar die zijn vrij rustig. Dit is een ideale bestemming om met de familie heen te gaan, zeker met jongere kinderen. De accommodaties lijken allemaal veel op elkaar. Overal in het dorp kan je weg skien en bij bijna elk appartementen blok kan je ook weer het kluisjes hok in skiën. Erg mooi skigebied. Je kan je makkelijk een week vermaken in het gedeelte van Les Arcs alleen. De kant van Arc 1950 en 2000 zijn iets uitdagender, terwijl de kant van Arc 1600, 1800 en Vallandry meer bosrijk is met meer blauwe pistes. Een echte aanrader voor de meer ervaren skier is de Aguille Rouge helemaal tot Villaroger. Voor de skier die meer houd van de blauwe pistes of skiers met kinderen is de kant van Vallandry en Plan Peisey een echte aanrader. Ik ben nu drie keer in dit gebied geweest en het verveelt nooit! Mooie tochtjes kunnen hier gemaakt worden, maar je bent ook zo weer terug in de dorpjes.

    Met familie Snowboarder meer dan 10 jaar ervaring
  • bombacloud
    bombacloud 9 september 2012 · 03:07

    In 2010 dit gebied bezocht. Enorm gevarieerde en vaak uitdagende pistes. Qua wintersport op zich een topbestemming, qua service en bediening op zijn frans en naar mijn mening ondermaats.

    Met vrienden Skiër 6 tot 10 jaar ervaring
  • William
    William 26 februari 2012 · 20:28

    Beste mede wintersporters, Had er eerlijk gezegd niet veel van verwacht maar ( ben echt een oostenrijk fan ) la plage / montalbert ( Frankrijk ) super gebied voor klein en groot. Met vrienden zal ik het niet aanraden vind daarvoor de apreski slecht maar voor gezinnen / of grotere groepen die lekker thuis eten en vooral drinken is het top. De pistes zijn super , zelfs in de krokus vakantie geen wacht tijden bij de lift. tuurlijk als de klasjes gaan wel ff maar verder lekker doorskieen. prijzen voor eten en drinken vond ik wel heftig dus tussen de middag lekker thuis eten is wel aan te raden 3 patat / 2 worstjes/ 3 x drinken €46,50 oeps !!

    Met familie Skiër 6 tot 10 jaar ervaring
  • Harm
    Harm 13 februari 2012 · 12:29

    Week 6 met een grote groep vrienden verbleven in een prachtig chalet in Villaroger (links van Les Arcs). We hadden een skipas voor het hele gebied genomen maar eigenlijk nauwelijks gebruik van gemaakt. De halve dag dat we in La Plagne waren was geen meerwaarde omdat ik het gebied van Les Arcs veel mooier (en rustiger!) vond. Les Arcs heeft prachtige brede pistes die eigenlijk allemaal goed te doen zijn. De zwarte pistes zijn ook prima te doen. Voorkeur had de Aiguille Rouge afdaling naar Villaroger (die letterlijk tot ons chalet ging). Verder was de Arandelières (rood) prachtig en de afdalingen van de Grand Col (zwart/rood) ook.. Lunchen kon heerlijk in Arc 2000 en dan vooral de Hamburger XXL bij "Chez Eux" en de Vin Chaud!! Ook een pizza langs de piste in het koepelvormige restaurantje net boven Arc 2000 was een aanrader.. Heenreis ging uitermate soepel, terugreis bijna 3 uur gedaan over 20km.. Absolute aanrader waar ik zeker nog eens terug kom, maar dan zonder skipas voor La Plagne.. Les Arcs is voldoende voor een week..

    Met vrienden Snowboarder 4 tot 6 jaar ervaring
  • Stephan
    Stephan 10 februari 2012 · 09:19

    Twee weken geleden in La Plagne geweest. Skipas voor het hele gebied. EN het is een geweldig gebied met veel variatie. Wij hadden top condities, 5 dagen heerlijke zon en 2 dagen met sneeuw. Ik ga zeker terug naar dit gebied.

    Met vrienden Snowboarder 6 tot 10 jaar ervaring
  • bart
    bart 30 januari 2012 · 09:50

    Net weer terug van een week Paradiski en ben weer verbaasd over de diversiteit van dit gebied. Deze keer waren de sneeuw condities top en hebben we ook nog de nodige zonnestralen meegepikt. De off piste mogelijkheden zijn eindeloos dus dat betekent eindeloze poedervelden (die dan wel weer snel zijn afgekart zodra het kan). Lange brede pistes met vooral snelle ontkoppelbare stoeltjes liften die mijn voorkeur genieten. Wij verbleven in het kleine plaatje Les Coches die na de verbinding met Les Arcs één van de middelpunten vormt van het gebied. Wel duur op de piste, maar voor de rest helemaal top! Eén van de aanraders is de Aiguille Rouge afdaling in Les Arcs (7km). Eén van de afraders is de Mont de la Guerre afdaling richting Champagny (stijle ijzige buckelpiste). De centra rondom de wat grotere plaatsen kunnen vrij druk zijn, maar zodra je de uithoeken opzoekt waan je je alleen op de piste...

    Met vrienden Snowboarder 6 tot 10 jaar ervaring
  • Lennart
    Lennart 9 januari 2012 · 19:30

    Momenteel in La Plagne voor een week skieën. Wat een fantastisch gebied: uitstekende voorzieningen en faciliteiten en een zeer uitgestrekt skigebied voor degene die erop uittrekt middels de goed op elkaar aangesloten liften en pistes. Dit is dag 2 en ik weet nu al dat de rest van de week niet genoeg zal zijn om dit gebied helemaal te verkennen. Gebied is bovendien omgeven door natuurparken dus skieën door het bos is onderdeel van het menu (bijv. in Les Arcs). Heel veel rode en blauwe pistes (goed voor beginners), inderdaad iets minder zwarten, maar wij komen als gevorderde skiërs uitstekend aan onze trekken door de talloze offpiste mogelijkheden, absoluut geen gebrek aan uitdaging dus! Er ligt op dit moment een berg sneeuw dus vrijwel alles is open (behalve de gletsjers wegens reëel lawinegevaar). Ook voor snowboarders een gaaf en veelzijdig gebied. Veel appartementencomplexen die direct aan de piste liggen, veel restaurants, vriendelijk lift-personeel, snelle liften en in deze tijd van het jaar is het niet te druk dus je hebt alle ruimte. Eventuele minpuntjes: prijsniveau is aan de redelijk hoge kant (met name op de pistes) .. meer kan ik eigenlijk niet bedenken. Herken enkele van de meer negatieve kritieken eerdergenoemd op deze site niet, maar je kunt het overal natuurlijk wel eens minder treffen. Ik skie al lang, heb veel gebieden in Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk gezien maar dit gebied staat absoluut in de top 3, een aanrader!

    Met vrienden Skiër meer dan 10 jaar ervaring
  • Michel
    Michel 1 januari 2012 · 18:27

    Juist terug van paradiski...leuk skigebied zowel voor beginners als gevorderden.Steile bergen ..helse afdalingen. Daar het meestal appartementen zijn waar men verblijft in deze skigebieden brengen veel mensen hun huisdier mee met alle gevolgen van dien!!! Juist..hondenkak.de mensen laten hun dieren uit rond de appartementen en kuisen dus niets op met als gevolg overal uitwerpselen. je trapt er letterlijk in met uw sneeuwbotten!!!Zolang dit probleem zich stelt kan ik dit gebied echt niet aanraden...groetjes Michel

    Met partner Skiër 1 tot 4 jaar ervaring
  • Sabrina
    Sabrina 21 december 2011 · 11:15

    Ik vind dat la plagne alles heeft waar je naar op zoek bent, ik lees veel reacties over slechte sneeuw, en verouderde skiliften.... Maar lieve mensen... Wanneer het niet sneeuwt, zoals afgelopen jaar (februari tm maart 2011), en de temperaturen hoog oplopen, is het ook niet zo gek dat er geen sneeuw ligt. Vervelend dat het geen nut heeft om de sneeuwkanonnen aan te zetten, maar dit alles word bepaald door moeder natuur. Gelukkig weet ik zelf wel beter hoe ze in la plagne om gaan met de sneeuw... Die mensen zijn niet gek. Verder over de skiliften, wintersport betekend: kou, wind, sneeuwbuien, en een dikke sjaal om! Het is een luxe en een aangename bijkomstigheid wanneer je in een verwarmde of overdekte skilift stapt, maar het is zeker niet iets standaards! In la plagne hebben ze bijna 100 liften, deze worden ieder jaar onderhouden, en er komen zelfs nog nieuwe liften (en pistes) bij, om het de wintersporter naar zijn zin te maken. Ik snap nooit helemaal waarom er over dit soort dingen word geklaagd, het lijkt wel of er niet logisch na word gedacht. Je kan in belle plagne wel je auto in een garage zetten, dus eind vd vakantie hoef je niks te krabben, of uit te scheppen, een uitkomst? Belle Plagne is overigens het leukste dorpje met de gezellige straatjes, en afgezien welk hotel je boekt, kom je heel makkelijk aanskieen vanaf de piste, ook is het een tussenstation voor de gondel, die direct naar 1 van de hoogste punten gaat. Plagne Bellecote is juist ideaal, omdat je hier op 1 punt kan kiezen welke kant je op wilt, en je zou elkaar nooit kwijt hoeven te raken,om terug te komen in belle plagne, moet je in principe altijd terug naar bellecote. Alle soorten pistes zijn hier, als je het echter wat moeilijker wilt, kijk dan even welke kant je op moet.... Ik ga in januari weer, en ik kan niet wachten! La plagne is simpelweg, het einde...! Vriendelijke groet, een wintersportfanaat!

    Met familie Skiër meer dan 10 jaar ervaring
  • Erwin
    Erwin 12 december 2011 · 15:31

    Ga al jaren naar Vallandry ideale plaats om dat het een gezellig dorp is en niet zo massaal is als de dorpen van les Arcs. Vallandry ligt het lekker centraal in het gebied het heeft ook ideale verbinding met ski gebied la Plagne wat ik persoonlijk een iets minder mooi ski gebied vindt dan les Arcs wat ik echt een super gebied vindt. Met heel veel mogelijkheden voor zowel beginners als gevorderden. Kan het iedereen alleen maar aanraden om er te gaan skiën

    Met vrienden Skiër meer dan 10 jaar ervaring
  • gerwind
    gerwind 11 september 2011 · 13:53

    Ondanks de vele kilometers in dit gebied kwam het me erg klein over.Dit komt denk ik vooral omdat veel pistes een beetje naast elkaar liggen. Vond het wel een aardig gebied maar niet heel erg byzonder.

    Met vrienden Skiër 4 tot 6 jaar ervaring
  • Amsterdam
    Amsterdam 20 maart 2011 · 12:51

    Afgelopen week in Les Arcs 1950 doorgebracht. Door matige sneeuw waren de omstandigheden matig. Off piste en/ of zwarte pistes waren vrijwel allen niet skibaar, waardoor iedereen was aangewezen op de blauwe en enkele rode pistes. Dan is het gebied wel erg beperkt. Donderdag verse sneeuw en vrijdag wel goed de mogelijkheden in Les Arcs benut! Pistes onder de eitjes van Varet waren fantastisch. Ook in La Plagne geweest, maar door matige sneeuw waren ook hier de uitdagende pistes slecht. Qua gezelligheid is Les Arcs zeer beperkt. 1950 is geinig, maar ook erg klein; 2000 is vooral heel erg lelijk. Op de pistes maar weinig leuke eettenten, met als uitzondering Les Chalets des Arcs, net boven 1950 en 2000. Met mooi weer prettige muziek met saxofonist. Ook lekker eten, maar wel duur. Conclusie: bij voldoende sneeuw zijn er voldoende skimogelijkheden. Is er minder sneeuw is er wel erg weinig te doen. Op zich een open deur maar wil het jullie niet onthouden.

    Met partner Skiër 6 tot 10 jaar ervaring
  • menno
    menno 18 maart 2011 · 15:34

    Heerlijk geskied in Les Arcs, leuk dorp 1950 sfeervol. Naar Plagne met de lift, goed om te doen lekker door skien. Voor herhaling vatbaar de moeite waard.

    Skiër 4 tot 6 jaar ervaring
  • menno
    menno 18 maart 2011 · 15:34

    Heerlijk geskied in Les Arcs, leuk dorp 1950 sfeervol. Naar Plagne met de lift, goed om te doen lekker door skien. Voor herhaling vatbaar de moeite waard.

    Skiër 4 tot 6 jaar ervaring
  • menno
    menno 18 maart 2011 · 15:34

    Heerlijk geskied in Les Arcs, leuk dorp 1950 sfeervol. Naar Plagne met de lift, goed om te doen lekker door skien. Voor herhaling vatbaar de moeite waard.

    Skiër 4 tot 6 jaar ervaring
  • Wouter
    Wouter 7 februari 2011 · 11:35

    Net terug uit Belle Plagne. Door het appartement (Les Balcons), het weer (strak blauw) en het gezelschap was een goede vakantie. Maar er ligt wel veel te weinig sneeuw voor deze tijd van het jaar. Ondanks dat waren de pistes wel open en over het algemeen goed geprepareerd. En het was rustig in deze week, waardoor de pistes ook redelijk lang goed bleven. Wat een nadeel is aan het gebied is dat heel veel blauwe pistes zijn en weinig rood en heel weinig zwart. Voor de gevorderde skier betekent dit dat, als je niet off piste kan, het nogal saai kan zijn om over die blauwe pistes te gaan. Maar als er genoeg sneeuw ligt lijkt me dit een top gebied, enige nadeel is dat het een stuk minder gezellig is dan Oostenrijk. Maar dat is een gegeven. Verder zou ik aanraden om in Belle Plagne te overnachten, want dan heb je langer zon.

    Met vrienden Skiër meer dan 10 jaar ervaring
  • MG
    MG 23 januari 2011 · 10:58

    Net terug uit Les Arcs. Helaas door gebrek aan sneeuw slechte kwaliteit van pistes. Inderdaad erg veel stenen waardoor materiaal zwaar beschadigd wordt. Jammer dat weergegeven sneeuwhoogtes (waarschijnlijk om commerciële redenen) niet overeenkomen met werkelijkheid. Fransen zeggen zelf dat dit sinds lange tijd één van de slechtste seizoenen is. Culinair gezien moet je hier niet zijn, maar ja, waar wel in wintersportland? Hoge prijzen. La Plagne schijnt meer in de zon te liggen, maar volgende keer gaan we waarschijnlijk terug naar Les Trois Vallees. Veel meer brede pistes naar mijn idee. In Les Arcs zijn de blauwe pistes toch veelal meer geschikt voor prikkende skiers. Als er sneeuw ligt is het wel een heel mooi gebied, denk ik. En met sneeuw zou ik de rode eerder durven pakken, maar helaas was het veelal ijs op dit moment waardoor je toch wat voorzichtiger wordt. Arc 1950 ziet er erg gezellig uit en is vooral op families gericht. Wel een paar leuke barretjes aanwezig. Gewoon pech gehad dit jaar......

    Met partner Snowboarder 1 tot 4 jaar ervaring
  • Pieter
    Pieter 15 januari 2011 · 13:34

    Net terug uit Vallandry we hebben in een leuk chalet gezeten. Skigebied is werkelijk super, zowel voor beginners als ver gevorderden. Wij zijn al in veel skigebieden geweest, maar komen volgend jaar hier zeker terug.

    Met familie Snowboarder meer dan 10 jaar ervaring
  • Martin
    Martin 10 januari 2011 · 10:31

    Net terug van een weekje skien in la plagne / Les Arcs. in het verleden veel in 3 vallees, Tignes, Val D Ísere , Port du Soleil , La Plagne geweest, maar sinds 2002 in Sankt Anton en Ischgl (AT). Wat me vooral opvalt is dat er in dit gebied vrijwel niets geinvesteerd wordt in de liften. Veel liften zijn nog van het langzame type en de stoeltjesliften zijn niet voorzien van windkappen en / of verwarming. Iets waar in Oostenrijk volop geld aan uitgegeven wordt. Les Arcs lijkt ook een flink gebied met veel Km, maar veel van die KM's gaan diagonaal door de bossen via paden die ik eigenlijk geen pistes kan noemen. De kwaliteit van de restaurants is wel verbeterd. Minder vreetschuur / betere veelal lokale gerechten. De skihuur voor onze kinderen was perfect. Gereserveerd via internet. Goede prijzen en alles splinternieuw (Sport 2000, Plagne Bellecote) . Top Ander punt is het onderhoud van de pistes. Er lag niet zo veel sneeuw, maar de sneeuwkanonnen gingen niet aan ondanks dat het wel vroor. Men schoof wel sneeuw van buiten de pistes naar de piste. Dit had tot gevolg dat er ook steentjes meekwamen en dat zorgt voor zwaar beschadigde skies. Het lift personeel was wel vriendelijker dan in het verleden. Alles bij elkaar opgeteld heb ik wel een leuke week gehad, maar zal in dit gebied niet meer terug komen. Het kan absoluut niet tippen aan de kwaliteit van Ischgl en Sankt Anton. Die bieden veel meer uitdaging en kwaliteit en er wordt jaarlijks in liften geinvesteerd. Als het daar een keertje flink waait zit je tenminste niet in de kou in de stoeltjeslift. Verder veel meer skien en weinig tijd in de lift doorbrengen. Tevens ongeveer 200Km minder rijden met de auto. In maart zit ik weer een week in Ischgl.

    Met familie Skiër meer dan 10 jaar ervaring
  • Rob
    Rob 16 november 2010 · 13:10

    Wat een fantastisch gebied!! We waren hier in de derde week van januari. De dag nadat we aankwamen heeft het de hele middag/avond/nacht gesneeuwd en de volgende ochtend lagen de mooiste pistes die ik ooit heb gezien te glimmen in de zon. Het gebied is gigantisch uitgestrekt en tijdens ons verblijf hebben we nooit ergens langer 5 mninuten moeten wachten voor een lift. Er is geen sleeplift te bekennen, hooguit op de vlakke verbindingspistes bij La Plagne zodat je niet hoeft te prikken en boarders niet hoeven te lopen. Plange Belleconte en Aime la plagne zijn eigenljk geen dorpen maar flats met winkeltjes erbij. Dat mag de pret drukken want wij komen om te skiën. De Vanoise Express is de beste uitvinding sinds het gesneden brood. 5 minuutjes in de gigantische lift en je staat in Les Arcs waar je misschien nog wel mooier kunt skiën. Via de gletsjer kun je helemaal terugskiën naar de Vanoise Express. De lager gelegen pistes bij Champagny en Montchavin worden wel slecht aan het eind van de dag. Eten en drinken is prijzig maar valt mee als je weet waar je moet zijn. 2011 gaan we naar Les Trois Vallee als dat half zo goed is als dit gebied ben ik al tevreden.

    Met vrienden Skiër
  • Luuk
    Luuk 21 september 2010 · 15:04

    Inmiddels al drie keer in Plagne (Blagne soleil, plagne 1800 en belle plagne) geweest. Vergeleken met bijvoorbeeld Val Thorens vindt ik het een heerlijk rustig gebied waar je toch enorm kan knallen op de piste. Kortom als je met het gezin bent (wel gevorderde wintersporters) of met een groep die iets meer stijl verlangt dan Oostenrijk of Val Thorens dan zit je hier goed!

  • bart
    bart 6 september 2010 · 12:16

    Heerlijk veelzijdig skigebied met veel liften en pistes. Elke ochtend keurig geprepareerd. Prijzen op de piste zijn over het algemeen wat aan de hoge kant, maar waar is dat niet het geval? Skipas voor het hele gebied is ook vrij prijzig, maar zeker de moeite waard. Veel verschillende plaatjes met elk een eigen karakter. Zo is Plagne 1800 een mooi knus plaatje terwijl Aime la Plagne, 300 meter hoger, uit één vreselijk lelijk megalomaan gebouw bestaat.

  • Anoniem
    Anoniem 28 maart 2010 · 23:48

    sfeer is koel en zakelijk - appartementen die grotendeels in dezelfde stijl zijn gebouwd - verschillende liften zorgen ervoor dat je altijd wel ergens vanuit het dorp de skipistes op kan trekken - gratis autobussen naar Les Arcs 1600/1950/2000 - pistes hadden door overvloedige regenval en warmte hun beste tijd gehad - slechte nuancering van blauw en rood - blauwe pistes hadden dikwijls "te rode" en dus voor beginnelingen, moeilijke stukken - veel liften zijn verouderd en traag - slechts enkele zijn modern en zodoende comfortabel en snel - verbinding met La Plagne is verruimend (La Plagne biedt meer pistes aan voor beginnelingen) - over het algemeen is eten en drinken duur - winkel Sherpa in centrum betaalbaar voor dagelijkse inkopen

  • Anoniem
    Anoniem 20 maart 2010 · 17:50

    In febr 2010 inde carnavals week daar geweest. conclusies: appartement dat we hadden was prima skigebied heel goed; afwisselend met voor elk niveau ruim voldoense mogelijkheden (van blauw to off piste; zonder gevaar voor onverachte situaties) apres ski: kennen ze niet echt; maar als je dat niet zoekt is het prima; voordeel is dat er alrijd plaast is in de herberg. enige minpunt: de liften; die waren ooit een keer prima maar zijn echt niet meer van deze tijd. (langzaam; geen kappen; wachtijden) in januari was ik in fiss/serfaus; qua skigebied veel minder dan paradiski (serfaus alle pisten lekker makkelijk) maar qua liften moeten die fransen daar maar eens gaan kijken

  • Anoniem
    Anoniem 13 februari 2010 · 20:23

    In de laatste week van januari hebben we een prachtige week in Paradiski gehad. In totaal acht dagen kunnen ski? waarvan vijf in Les Arcs en drie in La Plagne. Naast drie prachtige dagen, hebben we helaas twee dagen gehad met beperkt zicht. Zowel Les Arcs als La Plagne zijn erg geschikt voor de beginnende en de iets meer ervaren ski? Gezien mijn beperkte ski-ervaring kan ik niet zeggen hoe het gebied is voor de vergevorderde ski? Onze voorkeur lag bij de pistes van Les Arcs, dit door de grotere afwisseling in mijn beleving dan de pistes in La Plagne. In La Plagne hebben we echter ook erg fijne afdalingen gemaakt; beide routes naar Champagny, de Carina, Les Crozats (vergeet hier niet de lift 'Bauches' te pakken, dit scheelt veel prikken). De verbinding tussen de twee gebieden is uitstekend met de 'Vanoise Express'. Vanuit Arc 1800 zaten we perfect voor zowel de pistes richting Plan Peisey als Arc 2000. Plan Peisey/ Vallandry is lager gelegen met heerlijke rode en blauwe (bos)pistes. Ook de zwarte pistes in dit deel waren goed te doen. Richting Arc 2000 is de lange afdaling van de Aiguille Rouge (3200 meter) tot Villaroger (1200 meter) een aanrader. In dit deel van het gebied vooral veel prettige brede pistes. Regelmatig hebben we gebruik gemaakt van de border cross; zeker de moeite waard. Onze accommodatie 'Les Alpages de Chantel' was erg goed. Met zes mensen in een acht-kamerappartement paste het allemaal voldoende voor Franse begrippen. Vanaf het appartement hadden we direct toegang tot een korte afdaling naar de liften. Dagelijks hebben we gebruik gemaakt van de sauna, turks bad en zwembad. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam. De broodjesservice was prettig, maar de stokbroden an sich vielen tegen (loempiadeeg?). Op ca. 10 minuten lopen lag het centrum van Arc 1800. Hier ruim voldoende faciliteiten/ bars/ restaurants, verwacht alleen niet een denderende apr?ski. Dit gebied gaan we zeker nog een keer bezoeken!

  • Anoniem
    Anoniem 11 februari 2010 · 18:17

    Ik woon in Bourg st Maurice en ski hier dus dagelijks! Het is een fantastisch skigebied. De dorpjes in Les Arcs zijn echte ski dorpen..Bijna tot geen apre Ski ( 1800 heeft nog wel een paar leuke disco's en bars ). Maar vooral gericht voor de echte skieer en voor familie's. Hetzelfde geld voor La Plangne! Het skigbied is dan wel weer fantastisch! Goede rode pistes zijn vooral te vinden in Vallandry en Arc1600.. Bijv. de cacchette, malgovert, myrtilles, aigle en ours, stuk voor stuk schitterende pistes. De mooie blauwpistes zijn vooral rond 1800, Dit zijn nog echt pistes waar het in vallandry vooral bospaden zijn!voor Zwarte pistes moet je in Arc2000 zijn. De aquille rouge en de Bois d'lours secteur kennen beiden vreselijk steile afdalingen met hoge buckels! Het gebied is erg divers en dat kun je ook wel merken aan de off piste! Couloirs, open witten weiden, stukken tussen de bomen, en de Rocky Garden er is hier van alles te vinden. Hetzelfde geld voor La Plagne, het echte grote nadeel is echter dat de komen van La plagne geen mooi stukje kent! Voor goede afdalingen moet je dus richteing: Montalabert, champagny, les choches en de gletsjer gaan!

  • Anoniem
    Anoniem 3 februari 2010 · 17:28

    Laatste week van januari geweest. Het was fantastisch! Zeer mooie afdalingen, vooral naar champagny vaak gedaan! We hadden niet alle dagen mooi weer en de pistes af en toe wat ijzig maar toch wel lekker kunnen ski? Ik denk dat dit vooral leuk gebied voor beginnende en gemiddelde skier, die willen verbeteren. De blauwe piste's zijn namelijk erg afwisselend, vlak en dan weer steiler. Ik ben met een groep gevorderde skiers geweest en wij waren ook erg tevreden met de blauwe en rode pistes. Zeker aan te raden gebied, volgend jaar weer! tip! Eten/drinken bij La Roche is stuk gekoper en lekker en een mooie lange afdaling!

  • Anoniem
    Anoniem 31 januari 2010 · 22:12

    Samen met mijn vriendin de eerste week van januari in Les Arcs geweest (Arc 1600). Mooi gebied met uiteenlopende pistes, al waren veel blauwe pistes toch wel erg groen (trouwens gek dat wordt geclaimd dat in het hele gebied geen groene pistes zijn...). We hadden een Paradiski pas, dus ook twee dagen in La Plagne geskied. Grappig om te zien dat het een heel ander gebied is, maar qua skieen was dit ook zeer de moeite waard. Paradiski is zeker een gebied om nog een keer terug te komen.

  • Anoniem
    Anoniem 25 januari 2010 · 09:45

    Net terug van een week Belle Plagne. Weer volop genoten van de enorme hoeveelheid sneeuw, de perfect geprepareerde pistes en heel veel zon. Het skigebied verveelt geen moment met o.a. tochten naar La Roche, Montalbert, Champagny (Hara Kiri, Kamikaze, Mont de la Guerre, Les Bois!!!), Montchavin-Les Coches en de gletsjer. Wij hadden een Paradiskipas maar hebben geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om in Les Arcs te skien. Ben ook wel eens in Les Arcs geweest, en toen hebben we de helft van de tijd in La Plagne geskied, dus dat zegt genoeg... Absolute aanrader voor skiers van elk niveau.

  • Anoniem
    Anoniem 24 januari 2010 · 11:41

    Wij waren er in de 3e week van januari in het plaatsje Plagne Soleil. Wat eem een prachtig ski en snowboard gebied. Zeker wanneer je een hele week volle zon hebt gehad. De condities zijn zeer goed met mooie lange afdalingen. Pistes bouwen en prepareren kunnen de fransen wel. Wat ze echter totaal niet begrepen hebben is hoe je apre-ski moet organiseren. Wat een verschil met Oostenrijk.

  • Anoniem
    Anoniem 20 november 2009 · 02:23

    Ik ben afgelopen Februari naar La Plagne geweest en dan specifiek Plagne Bellecote. Ik was hiervoor 2 jaar achtereen in Val Thorens geweest en dan zou Paradiski qua grootte en wijdsheid dus iets minder moeten zijn. ( 600km tegenover 450 km piste) Niets bleek minder waar te zijn. Het gebied van La Plagne zelf vond ik het minste. Dit las ik ook al in eerdere beschrijvingen maar dit klopt wel. De pistes daar bieden niet heel erg veel uitdaging. Het deel bij Champagny is daar wel weer een uitzondering op. Wij zijn met een groepje ervaren skiers het grootste deel van de vakantie naar Les Arcs gegaan. Dit is werkelijk een hemels skiparadijs. Vanuit La Plagne Bellecote slechts 1 lift en dan suizend door de bossen op naar de Vanoise Express. Binnen 2 min zit je dan aan de andere kant van het dal. Ook op de Vrijdag toen we daar toch al vroeg in de morgen waren en er een op het oog grote massa mensen stond te wachten was het slechts heel even wachten. Ik geloof dat er dan ook maar liefst 350 man tegelijk in die immense cabine kunnen. Dan Les Arcs; in 1 woord geweldig. Hele strakke afdalingen en zeker meer de moeite waard voor de fanatieke skier die km\'s wil maken. Het niveau van de pistes ligt ook wat hoger als in La Plagne. Bovendien heb je niet het idee dat het er erg druk is terwijl in La Plagne met name waar wij zaten in Bellecote het nogal druk kon zijn. Het gebied is dus iets compacter dan Les Trois Vallees maar qua skien kom je niets tekort. Wanneer je in Courchevel zat in Les Trois Vallees en je terug naar Val Thorens moest moest je reeds vroeg in de middag rekening gaan houden met de tijd anders miste je de laatste lift wellicht. Nog even over ons verblijf en de mogelijkheden in La Plagne. Bellecote is niets meer dan een groot complex op een knooppunt van pistes en liften. Qua uitgaan valt er niets te beleven. Mocht je als jongere bezoeker dus iets beter willen op dat gebied kun je beter naar La Plagne Centre gaan denk ik. Daar heb je wel enkele leuke kroegen enz zitten. Busvervoer is daar ideaal voor en vertrekt regelmatig in de middag en avond. Al met al een topgebied met vele mogelijkheden dat met recht zijn hoge notering in de top 10 verdient!

  • Anoniem
    Anoniem 29 oktober 2009 · 20:36

    Inderdaad, ik ski al jaaaaren, en ik erger mij ook dood aan die hollanders die rode en zelfs zwarte pistes \"\"proberen\" af te dalen en beter op groene en blauwe zouden blijven. Veel lawaai en show op de liften en de apres-ski. Grote verhalen welke pistes ze afgedaald hebben die dag, nu ja afgedaald, ze zijn beneden geraakt en met veel geluk zonder tussenkomst van de pistiers, die er hun handen aan vol hebben. Ik lees ook in hun \"ervaringen\" dat je beter eten inslaat voor je je naar het dorp begeeft. Dan zijn ze verwonderd dat die Fransen niet zo vriendelijk zijn tegen hen, ik zou ze zelfs niet toelaten. Ook hun drank slaan ze liever in bij de winkeliers, want deze is te duur in de cafe\'s. Bestaat er geen gebied om de Hollanders samen met de Oostblokkers in onder te brengen ? Het zou mijn skivakantie zoveel zaliger maken, en het uitgaan en de sfeer ten goede komen. Als er iemand een actiegroep wil beginnen om deze kloothommels van de pistes en uit de eens zo zalige skidorpen te schoppen, laat mij iets weten.

  • Anoniem
    Anoniem 1 oktober 2009 · 11:32

    In Plagne Montalbert geweest, leuk gemoedelijk dorp met alle voorzieningen en vooral Charmant, dat is m.i. bijzonder voor een frans ski station, toegang tot het gehele grote skigebied van La Plagne/Paradiski. De skihut, hoger gelegen dat het dorp is een aanrader voor een avond kaasfondue of raclette. Prima plek om weer terug te komen

  • Anoniem
    Anoniem 21 september 2009 · 17:10

    Afgelopen jaar in de eerste 2 weken van maart naar paradiski geweest, om precies te zijn in vallandry. Hier in paradiski hebben we echt een top vakantie gehad! Wij ( behoorlijk gevordede ski? ) hebben hier genoten van een topskigebied!! het skigbied: het skigebied is zoals de naam al zegt 1 groot paradijs voor de veeleisende ski? je hebt hier echt alles wat je maar kunt wensen! les arcs: het les arcs gedeelte vond ik het mooiste van de 2 gebieden en het uitdagenst. De blauwe/ rode pistes in arc1600/1800 en vallandry zijn werkelijk een genot, heerlijk breed, goede steilte kortom geweldige racebanen. De zwarte vind jij eigenlijk alleen maar in sommige delen van arc1600/vallandry maar vooral in arc200/1950! Geweldig veel zwarte pistes en ooh wat zijn ze mooi steil en wat zijn de buckels hoog!! de off piste mogelijkheden zijn geweldig van steile couloirs tot prachtig witte weiden. de off piste afdalingen zijn erg verschillend. vanaf de deux tetes met zijn geweldige jumps en heerlijk poeder. De aguille grive, met steile couloirs en geweldige off piste tussen de bomen naar nancroix en vallandry. de prachtige afdalingen vanaf de grand col, aguille rouge en vanaf het punt van genepi naar villaroger deze afdaling vond ik het mooiste aan het begin steile couloirs, daarna open witten weiden en een geweldig hoogteverschil! ook had je nog de bois de l\'ours sectie ook daar vind je prachtige couloirs en vreselijk goede poeder! la plagne: la plagne vond ik wat minder sportfief dan les arcs. het grote nadeel is dat de pistes in de \"kom van la plagne\" helemaal niet mooi zijn. als je naar de andere delen gaat: gletsjer/ champagny en vanoise/ montachvin/ montalabert. vind je wel weer de prachtige afdalingen zoals in les arcs. mooie rode pistes niet veel moeilijke/mooie zwarte pistes maar bij de gletsjer en montalabert heb je wel een mooie zwarte pistes. de off piste is erg goed te noemen. de north face of de bellecote is net zo goed als de afdaling vanaf de aguille rouge naar villaroger en de ander kant van de bellecotte is ook erg mooi! bij champagny en vanoise vind je ook geweldige off piste!! best places: Op de piste: De 7km lange afdaling vanaf de aguille rouge naar villaroger! de pistes: malgovert, robert blanc, genepi, drosset, bois de l\'ours, combierce, ours, aigle, reches. ( de mooiste pistes van les arcs ). Bellecote, le rochu, les inversens/les crozats, les etroits, montchavin, les bosses, mont de la guerre en les borseliers/les bois. ( de mooiste pistes van la plagne. Off piste: aguille rouge/grand col naar villaroger. north face of the bellecote. de off piste afdaling van de deux tetes lift naar arc1600. de snowparks en half pipes zijn in beide gebieden goed maar het acopolypse park vind ik toch het beste!! conclusie: les arcs en la plagne een paradijs voor iedereen!

  • Anoniem
    Anoniem 19 augustus 2009 · 14:53

    Wij zijn afgelopen winter naar les arcs geweest en we hebben daar echt een top vakantie gehad, les arcs stond altijd al op mijn lijste met skigebieden waar ik heen wou en het is er nog nooit van gekomen tot dit jaar! we gingen dit jaar begin februari en de sneeuwcondities waren echt perfect! we hebben heerlijk kunnen poederen door dit fantastische skigebied. skigebied: het eerste wat me oopviel aan dit skigebied is de diversiteit. van makkelijke blauwe bospaden,tot lange mooie breden rode pistes en steile zwarte buckelpistes. de blauwe zijn redelijk makkelijk en als je opzoek naar mooie blauwe moet je naar arc1600/arc1800 gaan, de blauwe in vallandry meer vergeleken worden met groenen. voor rode pistes moet je vooral in vallandry zijn, daar zijn ze mooi lang en breed en kun je heerlijk naar beneden gaan, ook in arc1800 en arc1600 zijn mooie rode pistes. de zwarte pistes vind je eigenlijk alleen maar rond arc2000 en wow wat zijn dat steile zwarte pistes. ik ben in alle gebieden dit is echt fantaschtische voor de gevorden de skieer ( zoals ik ). de zwarte pistes heir zijn eigenlijk maar buckelpistes en ze zijn altijd verschrikkelijk steil, je hebt zat zwarte pistes in arc2000 waardoor als zwarte piste liefhebber hier helemaal aan je trekken komt!! voor off piste is dit gebied ook helemaal geweldig!!! de aguille rouge naar arc2000/villaroger zijn hele mooie afdalingen! ook van de grand col naar villaroger is helemaal geweldig!! ook heb je nog de afdalingen van de aguille grive naar vallandry en nanxroix, dit zijn de off piste afdalingen met veel al bomen en met goede sneeuw zijn die echt een genot. ook vanaf de bois de lours lift kun je geweldig off piste naar ste pre!! het is wel iets lopen alleen dan kom je de off piste afdaling van je leven tegen!! tips: de rode piste malgovert is een waar avontuur! buckels die je nog nooit gezien hebt in een prachtige omgeving! de zwarte pistes vanaf de rode piste allandeleries naar arc2000 zijn stuk voor stuk steil sommige zelfs met hellingspercentage boven de 75 procent!! off piste tussen de bomen bij vallandy en villaroger zijn echt tripjes die je nooit zal vergeten. kortrom: les arcs is een topgebied voor iedereen!!

  • Anoniem
    Anoniem 14 april 2009 · 21:49

    wow wat een top gebied. prachtige pistes, mooi weer en op sommige plekken ook nog veel sfeer! de mooiste pistes liggen in les arcs, daar kun je van de steile zwarte tot de mooie brede bospistes! sfeer is vooral in la plagne!! echt een aanrader top gebied!

  • Anoniem
    Anoniem 14 maart 2009 · 19:20

    Net terug uit een weekje La Plagne. erg leuk gebied, maar jammer dat het zo druk was. PLUSPUNTEN -Groot uitgestrekt skigebied -leuke dorpjes(op Aime la Plagne na) - grote diversiteit aan pistes MINPUNTEN veel mensen in hoogseizoen knelpunten waar alles samenkomt (Plagne Bellecote & Plagne Centre) duur In Plagne Bellecote was het soms een kwartier wachten om terug te gaan naar je appartement. Er liep 1 lift terug naar les Arcs, 2 liften naar boven en 1 lift terug naar alle andere dorpen in La Plagne. Dit betrefte een 4 stoeltjeslift, die in de middag hopen mensen terug moet brengen naar hun dorp, hierdoor erg drukke lift. Bovenop de roche de mio was er 1 piste naar beneden, die even later opsplitst in 4 pistes, waardoor het eerste stuk enorm druk is. Ook de gondellift naar de Gletsjer is sterk verouderd, wat de comfort geen goed doet. De liften algemeen zijn erg modern te noemen. Ook is de indeling goed, op Bellecote en Centre na. Voor de rest erg leuk gebied, voor iedereen aan te raden! (maar niet voor iedere portemonnee)

  • Anoniem
    Anoniem 3 maart 2009 · 16:04

    wow, wat een prachtig skigebied!voor het eerst dit jaar naar paradiski geweest en het was geweldig. dit gebied is zeker 1 van mijn lievelings samen met: les 3 valees, espace killy, zermatt en ski arlberg!prachtige offpiste en schitterende bospaden! kwa pistes is het ook erg mooi, de zwarten zijn zeker zwart vooral in les arcs de rode pistes zijn mooi en lekker breed waardoor niemand je in de weg staat en je heerlijk hard naar beneden kunt skieen. voor de rest mooie dorpjes vooral arc1800 en belle plagne. top gebied dus en voor iedereen een aanrader!!

  • Anoniem
    Anoniem 24 februari 2009 · 14:58

    Ik ben de derde week van januari in Montalbert geweest. We hadden ideale omstandigheden: regelmatig verse sneeuw (vooral snacht) en overdag klaar tot zonnig. Daar wij in Montalbert verbleven (uiteinde van het skigebied La Plagne) hebben we gekozen voor een skipas La Plagne met uitbreiding voor ? dag Les Arcs. La Plagne is sowieso groot genoeg met voldoende afwisseling, dat een volledige pas Paradiski overbodig maakt. Je bent een 2 tal uur onderweg van Montalbert tot aan de Vanoise Express. We hebben dit ?maal gedaan en enorm genoten van Les Arcs. Dit gebied lijkt me iets sportiever. Volgend jaar misschien terug, maar dan met verblijf in Les Arcs en ? dagje ski?in La Plagne. Ik kijk er al naar uit!

  • Anoniem
    Anoniem 22 februari 2009 · 12:19

    voor het eerst naar paradiski gegaaan! en het was helemaal top, prachtige offpiste ( vooral in les arcs ) en mooie pistes, tussen de bomen in vallandry en montchavin tot de kale vlaktes in les arcs en la plagne! les arcs was zeker de mooiste van de 2 meer afwisseling en betere (off)piste mogelijkheden! paradiski is zeker een aanrader

  • Anoniem
    Anoniem 10 februari 2009 · 19:22

    Ik ben een jaar of 10 naar Les Arcs geweest om precies te zijn Arc 1800 Inmiddels heb ik veel meer skigebieden gehad maar Les Arcs blijft gewoon echt het vetste! Het is zon groot en geweldig gebied vooral bij Vallandry dat is echt geweldig allemaal tussen de bomen door! Wil er volgend jaar winter echt heel graag naartoe! Het is echt een aanrader!

  • Anoniem
    Anoniem 29 januari 2009 · 12:39

    Ik ben een aantal jaar geleden in Les Acs 1950 geweest en dat is goed bevallen, zo goed dat we dit jaar teruggaan. We hebben er voor gekozen om naar La plagne te gaan om wat meer van dit gebied te zien. De vorige keer stormde het een groot deel van de week met tot gevolg gesloten liften. Wat ik wil van wintersport is een gebied waar je maximaal kan knallen en dat kan in Frankrijk erg goed. We hebben inmiddels alle grote gebieden in Frankrijk gehad en Paradiski is naast Trois vallee de top. Wat erg fijn is dat je hele huizen op de piste kan huren, dat mis ik in Oostenrijk of Italie toch wel. Dit gebied is ronduit fantastisch zeker nu er in La Plagne erg veel neven aktiviteiten toe doen zijn zoals ijsklimmen of bobsleeen.

  • Anoniem
    Anoniem 26 januari 2009 · 17:14

    TOPPIE ,wij zijn voor de derde keer met kerst in paradiski wezen skieen ,echt top voor de gevorderde of beginner ,zeer afwisselend gebied, ik had de ervaringen al gelezen en kan alleenmaar bevestigen dat het skieen hier erg leuk is .Wij zaten in app complex les alpages de champagny ,(echt aan te raden) waar je vanuit het dorpje in 7 minuten op 2200 mtr sta ,waar je de gehele dag lekker in de zon kan skieen.Dit is een groot voordeel .Tevens is het lekker om in de zon wat te drinken of eten . Wij gaan volgendjaar weer hierheen .

  • Anoniem
    Anoniem 19 januari 2009 · 22:03

    Net terug van een week Belle plagne (nereides app.) Via zoover gekozen voor dit dorp en appartement. in een woord geweldig..fantastisch weer gehad.....in de lager gelegen gebieden iets meer ijsvorming....maar toch perfect. Belle Plagne is de place to be...Vanuit je app. ski je door het dorp, om zo in Bellecote een lift verder te nemen. In Belle Plagne kun je trouwens ook nog leuk een kroegje pakken. tussen 17:00 uur en 19:00 uur een halve liter Amstel voor 3 euro. valt dus nog mee.

  • Anoniem
    Anoniem 18 januari 2009 · 14:11

    Wij zijn met zn zevenen vorige week in Belle Plagne geweest. Het skigebied is erg divers en uitgestrekt wat pistes betreft. Ook zijn er genoeg tentjes aan de piste waar je kunt eten. De sneeuw was niet bijzonder goed waardoor de pistes ijzig waren en er veel stenen op de pistes lagen. Qua pistes en gebied is het zeer zeker aan te raden, maar voor gezelligheid/sfeer, echt lekker eten en apres-ski moet je gewoon echt naar Oostenrijk.

  • Anoniem
    Anoniem 13 januari 2009 · 10:39

    Ja, dat slaat echt nergens op anoniem. Als je op winterSPORT gaat om te zuipen en om eens om 11.30 uur op de piste te staan kun je misschien beter naar Oostenrijk of Zwitserland gaan, dat weet iedereen. Als je op winterSPORT gaat om te ski?snowboarden met alle facetten die daar bij komen kijken (verschillende soorten pistes, sneeuwzekerheid, uitgebreide gebieden, off-piste, fun-parcs, snelle liften etc.) moet je naar de Franse Alpen. Bovendien kun je in Pardiski ook prima Apres-ski?(Arc 1800/1950/2000 en Plagne Centre).

  • Anoniem
    Anoniem 13 januari 2009 · 00:36

    kut gebied waar niks te beleven valt! geef mij maar oostenrijk! dorpen zoals ischgl; serfaus en s?n en nog meerdere... dat zijn wintersportplaatsen waar een vakantieganger tevreden van terug komt!!

  • Anoniem
    Anoniem 3 januari 2009 · 20:09

    Een geweldig uitgestrekt skigebied met pistes voor beginners en gevorderden. Ook off piste skiers kunnen hier prima terecht. Het gebied staat bekend om zijn zonnige karakter en sneeuwzekerheid. Ik kan het iedereen aanraden.

  • Anoniem
    Anoniem 28 december 2008 · 16:32

    Aanrader is Plagne Montalbert, net geweest met kerst. Leuk dorp dat veel sfeer uitstraalt, verwacht je eigenlijk niet. Skien top. Tweede lift is wat langzaam, maar verder helemaal geweldig.

  • Anoniem
    Anoniem 5 december 2008 · 20:30

    Ik vond dit een fantastisch skigebied, waar ik zeker nog een keer naar toe wil gaan. Vreselijk veel fantastische pistes in dit gebied. Hier in Frankrijk zijn de rode pistes ook echt rood en de zwarte ook echt zwart. De diversiteit van het gebied is enorm: Het ene moment op een grote witte vlakte en tussen de rotsen, op het andere moment op hoge snelheid door de bossen. Goed voor beginners maar zeker voor gevorderden. Liften zijn goed en bijna geen wachttijden. Vorig jaar werd de Vanoise Express dicht gelaten vanwege een probleem met de kabels (wat niet vreselijk gevaarlijk was). Dit is goed opgelost en anders dan degene hieronder zou ik zo in die fantastische en grote lift stappen. Dat hij 2 jaar geleden was afgekeurd is alleen al een teken van hele goede controle. Kortom, Paradiski, een wereldskigebied en voor mij nummer 1!

  • Anoniem
    Anoniem 2 december 2008 · 20:16

    Die \"fameuze\" Vanoise express heeft vorige winter het hele seizoen niet gefunctioneerd...problemen met de kabel of zoiets.... Ik zou er niet meer zo rustig instappen....

  • Anoniem
    Anoniem 2 december 2008 · 17:19

    Alhoewel ik in Paradiski nog niet geweest ben, wil ik het mijne toch al bijdragen. Ik vertrek op 17 januari aanstaande richting La Plagne en het is niet voor niets dat we voor Paradiski gekozen hebben. We zijn met 5 mannen, die vooral voor de skisport richting bergen trekken. We hebben reeds 2 andere grote gebieden gehad, maar Paradiski steekt al een paar jaar mijn ogen uit. We willen dagelijks op een nieuwe piste staan en dat kan alleen maar door, dat het gebied groot genoeg is. Geen probleem dus met de fameuse Vanoise Express wat het gebied super groot maakt. We logeren in Montalbert (La Plagne). Een rustig dorpje zonder teveel lawaai snachts, maar met voldoende aanbod qua eten en een pintje drinken. Tevens wordt er wekelijks een gezellige fakkeltocht georganiseerd. Bijkomend voordeel is dat je bijna rechtstreeks vanuit je bed de piste op kunt. Heel het gebied is trouwens zo opgevat. Enigste minpunt vind ik de prijs van 243 euro voor heel het gebied Paradiski. Dan doen ze het in Oostenrijk toch wel beter. Je kan misschien wel kiezen voor de formule \'alleen La Plagne of Les Arcs\". Dit is de goedkoopste versie, of je kiest voor de tussenin formule. Je skiet in ? deelgebied en kunt voor ? dag via de Vanoise Express naar de andere kant. Ik heb in ieder geval grootse verwachtingen, nu zeker met de overvloedige sneeuwval die we al gehad hebben, en die nog moet komen. Na de 24 st januari hoop ik al dit lekkers te kunnen bevestigen. groetjes Kris

  • Anoniem
    Anoniem 2 december 2008 · 17:18

    Alhoewel ik in Paradiski nog niet geweest ben, wil ik het mijne toch al bijdragen. Ik vertrek op 17 januari aanstaande richting La Plagne en het is niet voor niets dat we voor Paradiski gekozen hebben. We zijn met 5 mannen, die vooral voor de skisport richting bergen trekken. We hebben reeds 2 andere grote gebieden gehad, maar Paradiski steekt al een paar jaar mijn ogen uit. We willen dagelijks op een nieuwe piste staan en dat kan alleen maar door, dat het gebied groot genoeg is. Geen probleem dus met de fameuse Vanoise Express wat het gebied super groot maakt. We logeren in Montalbert (La Plagne). Een rustig dorpje zonder teveel lawaai snachts, maar met voldoende aanbod qua eten en een pintje drinken. Tevens wordt er wekelijks een gezellige fakkeltocht georganiseerd. Bijkomend voordeel is dat je bijna rechtstreeks vanuit je bed de piste op kunt. Heel het gebied is trouwens zo opgevat. Enigste minpunt vind ik de prijs van 243 euro voor heel het gebied Paradiski. Dan doen ze het in Oostenrijk toch wel beter. Je kan misschien wel kiezen voor de formule \'alleen La Plagne of Les Arcs\". Dit is de goedkoopste versie, of je kiest voor de tussenin formule. Je skiet in ? deelgebied en kunt voor ? dag via de Vanoise Express naar de andere kant. Ik heb in ieder geval grootse verwachtingen, nu zeker met de overvloedige sneeuwval die we al gehad hebben, en die nog moet komen. Na de 24 st januari hoop ik al dit lekkers te kunnen bevestigen. groetjes Kris

  • Anoniem
    Anoniem 30 november 2008 · 19:52

    Paradiski!? In een woord fantstisch! Ik heb veel skigebieden gezien. Maar deze springt er boven uit! De grote verschillen van door het bos ski?op gezellige bospaadjes en de prachtige brede pistes op de grote en hoge bergen die Paradiski heeft kan je in een dag beleven! De dorpen: De Positieve punten die mij zijn opgevallen in la Plagne en in les Arcs zijn de vriendelijkheid van de mensen. Altijd behulpzaam en IEDEREEN spreekt engels! Nou dat is wat voor frankrijk hoor! In la Plagne vond ik het \'s avond ook gezellig. Belle Plagne, Plagne Centre. Echt leuke barretjes. De andere dorpjes zijn meer rustige familie dorpjes. Aime vind ik zelf niet echt een aanrader. Omdat alles in een gebouw zit vind ik het niet echt een wintersport gevoel. Maar hier zitten ook vrij weinig nederlanders. Het openbaar vervoer onderling tussen de dorpen was ook perfect geregeld. Bussen, Gondels. zelfs \'s avonds tot 1 uur! Ook is het voor de kleine kinderen erg goed geschikt. Dit komt door de goede skischolen die er zijn. Maar ook omdat er nederlandse skileraren zijn en er aparte pistes voor de skiklasjes zijn. De minpunten: Het is niet goedkoop. Voor een glaasje frisdrank ben je al snel 3 euro kwijt. Maarja, Je krijgt er wel iets moois voor terug! De accomodaties zijn meestal redelijk aan de prijs. Het skigebied: De pluspunten zijn wat ik eigenlijk al gezegt heb, de diversiteit van het gebied. Het ene moment zit je tussen de bomen en watervalletjes te ski? En op het andere moment zit je in een van de snelle liften op 3000 meter op een van de 2 gletsjers. De pistes zijn enorm breed en er ligt altijd goede sneeuw. zelfs in de lage gedeeltes. Bijna alle pistes zijn voorzien van kunstsneeuw instalaties. Maar als je een beginnende ski?bent zijn hier genoeg blauwe pistes, Vooral in la Plagne. Hier kun je alles met een blauwe pistes doen. Maar meestal ligt hier ook een rode of zwarte piste in de buurt. De minpunten; Soms moet je op drukke tijdstippen op een druk knelpunt (bijvoorbeeld in plagne Bellecote) een tijdje wachten voordat je de lift in kunt. De hogere liften sluiten soms al om 15:30 Dus houd hier rekening mee! Tips: Als je een beginner bent, Ga dan naar Vallandry/Peisey of naar la Plagne. Hier zijn veel blauwe pistes. Als het slecht weer is, Ga dan naar de lage gedeeltes en ga de bospaden af. Heel erg leuk. Als je eens wat anders wilt doen \'s middags. Maak je in je appartement je eten klaar. Neem je mee en stap in een gondol naar een hoge top. Hier kun je meestal op een gratis stoeltje gaan picknicken met een prachtig uitzicht! Ga \'s avonds een sle?over de pistes. bijvoorbeeld in la plagne. Hier kun je vanuit belle plagne door het donker onder de gondel door sle?en weer terug met de gondol die aan staat tot 1 uur \'s nachts. Als je een keertje in Champagny bent. Neem je wandel schoenen mee en ga een stuk lopen rond de langlauf pistes. Erg leuk langs riviertjes, watervalletjes en ijsmuren. Paradiski! Een aanrader! (sorry dat die er 2x staat, er ging iets mis..)

  • Anoniem
    Anoniem 30 november 2008 · 19:51

    Paradiski!? In een woord fantstisch! Ik heb veel skigebieden gezien. Maar deze springt er boven uit! De grote verschillen van door het bos ski?op gezellige bospaadjes en de prachtige brede pistes op de grote en hoge bergen die Paradiski heeft kan je in een dag beleven! De dorpen: De Positieve punten die mij zijn opgevallen in la Plagne en in les Arcs zijn de vriendelijkheid van de mensen. Altijd behulpzaam en IEDEREEN spreekt engels! Nou dat is wat voor frankrijk hoor! In la Plagne vond ik het \'s avond ook gezellig. Belle Plagne, Plagne Centre. Echt leuke barretjes. De andere dorpjes zijn meer rustige familie dorpjes. Aime vind ik zelf niet echt een aanrader. Omdat alles in een gebouw zit vind ik het niet echt een wintersport gevoel. Maar hier zitten ook vrij weinig nederlanders. Het openbaar vervoer onderling tussen de dorpen was ook perfect geregeld. Bussen, Gondels. zelfs \'s avonds tot 1 uur! Ook is het voor de kleine kinderen erg goed geschikt. Dit komt door de goede skischolen die er zijn. Maar ook omdat er nederlandse skileraren zijn en er aparte pistes voor de skiklasjes zijn. De minpunten: Het is niet goedkoop. Voor een glaasje frisdrank ben je al snel 3 euro kwijt. Maarja, Je krijgt er wel iets moois voor terug! De accomodaties zijn meestal redelijk aan de prijs. Het skigebied: De pluspunten zijn wat ik eigenlijk al gezegt heb, de diversiteit van het gebied. Het ene moment zit je tussen de bomen en watervalletjes te ski? En op het andere moment zit je in een van de snelle liften op 3000 meter op een van de 2 gletsjers. De pistes zijn enorm breed en er ligt altijd goede sneeuw. zelfs in de lage gedeeltes. Bijna alle pistes zijn voorzien van kunstsneeuw instalaties. Maar als je een beginnende ski?bent zijn hier genoeg blauwe pistes, Vooral in la Plagne. Hier kun je alles met een blauwe pistes doen. Maar meestal ligt hier ook een rode of zwarte piste in de buurt. De minpunten; Soms moet je op drukke tijdstippen op een druk knelpunt (bijvoorbeeld in plagne Bellecote) een tijdje wachten voordat je de lift in kunt. De hogere liften sluiten soms al om 15:30 Dus houd hier rekening mee! Tips: Als je een beginner bent, Ga dan naar Vallandry/Peisey of naar la Plagne. Hier zijn veel blauwe pistes. Als het slecht weer is, Ga dan naar de lage gedeeltes en ga de bospaden af. Heel erg leuk. Als je eens wat anders wilt doen \'s middags. Maak je in je appartement je eten klaar. Neem je mee en stap in een gondol naar een hoge top. Hier kun je meestal op een gratis stoeltje gaan picknicken met een prachtig uitzicht! Ga \'s avonds een sle?over de pistes. bijvoorbeeld in la plagne. Hier kun je vanuit belle plagne door het donker onder de gondel door sle?en weer terug met de gondol die aan staat tot 1 uur \'s nachts. Als je een keertje in Champagny bent. Neem je wandel schoenen mee en ga een stuk lopen rond de langlauf pistes. Erg leuk langs riviertjes, watervalletjes en ijsmuren. Paradiski! Een aanrader!

  • Anoniem
    Anoniem 14 november 2008 · 14:03

    Hier heb ik de leukste ski vakantie in al mijn 40 jaren dat ik al ski. De mogelijkheden zijn hier zowat oneindig, en ik heb nog nooit zo lekker geskied. Klasse skigebied, voor mij nummer 1!

  • Anoniem
    Anoniem 12 november 2008 · 16:34

    Heb hier een hele leuke skivakantie gehad, heel veel mooie en lekkere pistes. Veel diversiteit, op steile witte hellingen, maar ook tussen de bossen door. Les Arcs in zijn eentje was al ruim genoeg.

  • Anoniem
    Anoniem 24 oktober 2008 · 16:59

    Paradiski? het gebied is zo immens groot dat eigenlijk je verblijf moet bepalen naar je kunnen ,ben je een geoefende ski?dan verblijf je beter in arc 2000 of 1950.Ben je meer een beginner dan verbkijf je beter in la plagne,en daartussenin ligt perfect voor iedereen arc 1600 en 1800 en vallandry.dus wie ligt te zeuren dat de pistes niet op hun maat waren heeft het verkeerde verblijf gekozen.En de kwaliteit van het skigebied afwegen tov het weer doe je helemaal niet want dan kan je het overal slecht vinden als het weer tegenzit. En dan over hoe je staat tov de fransen heeft totaal niet met de zaak te maken,als je de taal wat kent krijg je al heel wat respect terug ,ik heb trouwens nooit problemen met hen gehad en als er dan al eikels tussenzitten dien ik hen gewoon van antwoord dan houdt het meteen op.Supergebied met voldoende variatie en mogelijkheden.

  • Anoniem
    Anoniem 9 oktober 2008 · 12:13

    Zelf ben ik naar La Plagne geweest. Helaas was een week voordat ik ging de verbindingslift naar Les Arcs kapot gegaan, waardoor ik met gemengde gevoelens naar Les Arcs vertrok. Ineens waren er nog maar 200 kilometers aan piste. Maar zelfs als vergevorderde skier is allen het gebeid van La Plagne genoeg. Wat een heerlijke pistes. Allereerst is de sneeuwkwaliteit in het gebied super, mede door de hoge ligging. De liften in het gebied zijn snel en brengen je tegelijkertijd hoog de berg op, waardoor je lange afdalingen kunt maken. De liften naar de Gletscher zijn niet aan te raden, ze zijn langzaam en de pistes heb je er na een keer wel gezien, het enige pluspunt is het mooie uitzicht over de alpen. Voor sommige is alleen het skien belangrijk, maar voor velen is daarnaast belangrijk de uitgaansmogelijkheden. Ten eerste het eten, de prijzen op de piste zijn erg hoog en zeker om een hapje te gaan eten. Supermarkten vallen nog wel mee, maar zoals al vaker word gezegd, je kan het beter in het dal halen of vanuit Nederland meenemen. Uitgaan in La Plagne is super. Van Plagne kan je door middel van een gondelift de overige dorpen tot 12 uur bereiken. Daardoor was het voor ons mogelijk om naar Plagne Bellecote te gaan, waar verschillende gezellige bars liggen en natuurlijk de disco Saloon. De Saloon is een mooie disco waar een gezellige sfeer heerst, daarnaas kan je naar huis gebracht worden door middel van een busje die je naar je desbetreffende dorp rijdt, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je op tijd naar moet. Maar s\' avonds een vent, \'s ochtends ook een vent en dus is het aan te raden om vroeg op de piste te staan waardoor je heerlijk over geprepareerde piste kunt skien en zonder wachtrijen naar andere delen van het gebied kunt skien of boarden. Kortom een super gebied en naar mijn mening in Frankrijk samen met Le Trois Vallees en L\' Espace Killy het meest veelzijdijge en mooiste gebied.

  • Anoniem
    Anoniem 16 april 2008 · 22:53

    Als je je reis bij jiba sunweb of bizz hebt geboekt,, Moet je zo\'n snowpas nemen, Kan je in 15 restaurantjes in het helegebied laplagne voor 10 euro pp eten met drinken!

  • Anoniem
    Anoniem 25 maart 2008 · 11:31

    Wij zijn net een week terug uit Les Arcs. We zaten met 7 personen in een Chalet genaamd des Neiges. Deze chalets waren echt leuk! ik vond het erg leuk daar. alleen vond ik dat in Les Arcs zelf de piste niet zo mooi zijn. In Vallandry daarenten (aan de andere kant van de berg), daar is het mooier skieen! Helaas hebben we 2 dagen niet kunnen skieen vanwege zeer slecht weer. Toch ga ik niet meer skieen in Frankrijk, ik trek toch dat Franse volk niet! Volgend jaar toch weer Oostenrijk of Zwitslerland.

  • Anoniem
    Anoniem 18 maart 2008 · 20:56

    Afgelopen zaterdag teruggekomen van een week La Plagne. Wij zaten in Plagne Soleil, net als bijna alle andere dorpen direkt aan de piste. Dit is de tweede keer in La Plagne en ik vind dit samen met Les Arcs een van de beste gebieden in Frankrijk. La Plagne is nog veelzijdiger en uitgebreider dan Les Arcs, en voor off-piste kun je hier helemaal uit je dak gaan. Bijvoorbeeld vanaf La Grande Rochette. Als je uit de gondel stapt meteen rechtdoor lopen en onder het touw door. Nog beter is het om met de gondel vanuit Belle Plagne naar Roche de Mio te gaan en aan de achterkant een prachtafdaling te maken diep het dal in. Uiteraard zijn deze twee tips NIET voor beginners! Daarnaast zijn er nog tal van andere off-piste mogelijkheden. Ook de reguliere pistes zijn erg goed en veelzijdig. Je kunt alle kanten op via verschillende pistes zodat je niet dagelijks op dezelfde pistes hoeft te komen. Voor de zwarte pistes moet je natuurlijk mazzel hebben dat er genoeg sneeuw ligt. Toen wij kwamen waren alle zwarte pistes gesloten maar na twee dagen sneeuw gehad te hebben waren ze zeer goed te doen. Ook voor de beginner is dit een zeer goed gebied, dankzij de vele blauwe pistes komen zij ook aan hun trekken. Op de Dos Rond is zelfs een zogenaamde afgeschermde \'relax-piste\' waar je heerlijk rustig op een strak wit pak geprepareerde sneeuw kunt oefenen. Het snowpark viel ons tegen. Een paar heuveltjes en grinds, hoewel de folder ons veel meer beloofde. De half-pipe in Bellecote is echter grandioos en wordt regelmatig \'bijgewerkt\'. Kortom een zeer fraai gebied waar wij vaker zullen terugkomen.

  • Anoniem
    Anoniem 9 maart 2008 · 13:55

    Voor de geoefende ski?is La Plagne eigenlijk verspilde tijd. Enkel blauwe glijpistes, met af en toe een rode of zwarte als ze al open zijn. De gletcher is wel leuk, maar zo ver weg. Les Arcs bied dan meer afwisseling en uitdaging, mooie lange bugelpistes, mooi stukje off piste naast de speedskipiste. Les Arcs 1950 goede accomodatie\'s voor in Frankrijk redelijke prijs. Maar pas op, koop je eten onder aan de berg langs de snelweg, want duurder dan in 1950 heb ik het nog niet gezien in de supermarkt. Tip! Apres ski in Le Arcs 2000 in de ares ski bar om 4 uur; bier en wijn voor ¤1,- halve liter voor ¤1,50, daar wordt ik helemaal warm van.

  • Anoniem
    Anoniem 5 maart 2008 · 22:57

    ben nu 2 jaar achter elkaar bij de afsluiting van het skiseizoen in les arcs geweest. verblijf in bourg st maurice op caming les versoyen, een caravan gehuurd voor 240 euro (6 persoons) wij (gezelschap van 16 mensen) konden tot aan arc 1600 naar beneden skien (is mooi tot aan het treintje naar beneden)kortom 2 maal perfecte ski omstandigheden gehad en dat voor half april. liften gingen lekker snel, alleen wachttijd van ong. 15 minuten bij de gondel helemaal naar boven maar dat is het ook wel waard. dorp is gezellig met een markt en leuke winkelstraatjes. perfecte verbinding met de tgv kortom ik moest dit jaar maar weer gaan groet en veel plezier....ed

  • Anoniem
    Anoniem 23 februari 2008 · 09:22

    er is een van de kabels een beschadiging ontdekt de kabel moet vervangen worden en dat is pas tegen de zomer klaar meer info vind je op deze site http://www.perso-laplagne.fr/index.html

  • Anoniem
    Anoniem 10 februari 2008 · 18:45

    Wij komen net terug van La plagne(bellecote). Het skigebied,de omgeving is zeer mooi,maar voor een skier die graag rode pistes doet is het skigebied niet geschikt(la plagne),wij hadden nu wel de pech dat wij niet naar les arcs konden door de gondel die gesloten is wegens onderhoud aan de kabels.Als men naar paradiski gaat en je kunt al een beetje skien en houd van uitdaging,neem dan les Arces!

  • Anoniem
    Anoniem 16 januari 2008 · 14:42

    Ik wilde nog even iets toevoegen: Als je voor het skien komt is het echt helemaal top. Geen tot weinig wachtijden. Veel pistes veel kilometers en afwisseling. Veel appartementen in dit gebied liggen direct aan de piste. Dus geen tot weinig geschouw met ski`s en je bent meestal zo bij de piste of bij de liften. Bussen of je auto heb je daar niet nodig. De liften brengen je overal heen. Helaas wel is de grote gondel kapot die het gebiet verbind met Les Ars en La Plagne. Je kunt er met de auto komen en waarschijnlijk ook wel met de bus. Maar dan ben je wel een poos onderweg. Wij waren een aantal jaren geleden (voordat de grote gondel er was) met de auto naar het andere gebied gereden en dat is echt een rotweg. Veel haakse bochten en je kunt niet hard rijden.

  • Anoniem
    Anoniem 16 januari 2008 · 14:26

    Wij zijn vier jaar achter elkaar 2 weken in Paradiski geweest. We hebben op meerder plaatsen gezeten. Les Cotches, Arc 1800, Aime 2000 en onze grote favourite Belle Plagne. Het is een groot gebied waar je jezelf niet snel zal vervelen zelfs niet als je er 2 weken zit. Er zijn veel blauwe en rode pistes en een aantal zwart, maar die zijn erg moeilijk buckel pistes. Dus voor beginners en gevorderden wat wils. Ook voor skiers zoals wij kun je daar hele tochten maken, maar ook off-pistes is daar goed mogelijk. De wachtijden bij de liften: die zijn er bijna niet. Alleen een aantal belangrijke verbindingsliften kan het erg druk zijn (Belcotte). Maar gelukkig hebben ze die liften vernieuwd met 8 persoons stoel liften, dus gaat erg snel. Daarbij moet ik wel vermelden dat een deel wij in de periode gingen van januari, februari of maart gingen. Meestal viel 1 van onze weken in februari en dan is het vakantie in Frankrijk (hele maand februari). Natuurlijk kon je wel merken dat het wat drukker was, maar buiten de vakantie periode was het echt ideaal. Apre-ski geef ik niet om, daar kom ik niet voor. Wel een paar min puntjes. De tentjes op de pistes zijn erg duur 4 euro voor een cappuccino ben je zeker kwijt zonder koekje!!! Ook het eten is niet goedkoop voor elk zakje mayo betaal je 1 euro extra. En nog 1 tip, neem zelf veel van die vieze stinkkaasjes en knoflook mee. Dan ruik je die Fransen niet zo als je in een gondel zit. Die stinken erg uit hun bek.

  • Anoniem
    Anoniem 9 januari 2008 · 15:45

    wij zaten vorig jaar in arc 2000. het was jammer dat we de eerste 2 dagen opgesloten zaten in 2000 want we konden niet over de berg naar 1800 heeel doods. dus gingen we maar met de auto. bij 1800 waren we blij dat we even daar waren. we waren ook met vanoise expresse naar plagne gegaan snelle lift geen rijen. jammer dat hij dit jaar gesloten is want dit jaar gaan we naar plagne. waar we al een keer zijn geweest. ik hoop dat er genoeg sneeuw ligt. er was wel een hele mooie zwarte piste & het is heel leuk om tussen die bomen door te skien waar je soms ook van die bospaadjes heb tussen de bomen wat eigenlijk geen piste is.

  • Amateur
    Amateur 4 januari 2008 · 19:11

    Verbinding La Plagne - Les Arc alleen mogelijk met gondel (die dus nu erg kapot is) of via de weg. Ong 1/2 h rijden, busrijtijd ? Daarna met tandradbaan Funiculaire naar Arc 1600.

  • Marion
    Marion 2 januari 2008 · 11:11

    De vanoise Express blijft dus de hele winter dicht. Maar kun je alleen met de bus/auto naar les arcs vanaf la plagne. Want ik dacht op de piste kaart te zien, dat je vanaf een aantal punten boven op de berg ook naar de andere kant kunt gaan, maar weet dit niet zeker. Wie kan me dit wel vertellen? Alvast bedankt!

  • Eline
    Eline 1 januari 2008 · 23:16

    Wij vertrekken volgende week opnieuw naar Arc 2000 om te genieten. Prachtgebied. Vlakbij de piste, met 3 minuten in Arc 1950 en skieen tot je erbij neer valt. Arc 1950 zal je zeker bevallen, wat een droomdorp. Les Arcs is sneeuwzeker, valt het niet dan spuiten ze. De Vanoise Express blijft de hele winter dicht en ik denk dat je je geld terug krijgt. Wij hadden ook grote passen en het wordt bij ons teruggestort. Ik verwacht geen langere rijen in Les Arcs vanwege de Vanoise Express, want het gebied is groot genoeg om te skieen voor iedereen, wij hebben vorig jaar niet eens alles gezien en we zijn toch behoorlijk gevorderd allemaal.

  • Pierre B.
    Pierre B. 31 december 2007 · 17:04

    Roestvorming op de kabel van de Vanoise Express schijnt het euvel te zijn. Ik hoorde afgelopen week in de lift een paar lokalen zeggen dat de hele kabel vervangen dient te worden. Een klus die per helikopter geklaard moet worden.

  • nelis
    nelis 31 december 2007 · 00:21

    De vanoise expres blijft tot de zomer dicht, er is iets kapot en dus niet veilig, kan pas met warmer weer gemaakt worden. Je kunt nu alleen met de auto of bus naar de andere kant. arcs en plagne hebben allebei ongeveer 220km piste. les arcs iets uitdagender allebei sneeuwzeker (nu al voldoende sneeuw. veel sterkte als je net nu er naartoe gaat! de paradiskipas is nu wel tegen de prijs van de halve pas verkrijgbaar.

  • Ren?
    Ren? 29 december 2007 · 18:12

    Wij gaan met de krokus naar arc 1950. Kan iemand ons vertellen hoe sneeuwzeker les arcs nu eigenlijk is? Heeft het niet open gaan van de vanoisse express als gevolg dat het hoogte bereik nu veel minder is en er langere wachttijden zijn bij de liften in les arc?

  • Koela
    Koela 28 december 2007 · 12:52

    Heee KObo! Kan jij mij exaxt uitleggen waarom die Vanoise Express dicht is of blijft? ik ga in maart 2008 hier naartoe en ik heb dus wel een grote skipas van Paradiski! groetjes koela

  • koobo
    koobo 25 december 2007 · 11:38

    ga dit jaar voor de 10de keer naar paradiski logeer in montcahvin dat is het ideale vertrekpunt om `snel in Les Arcs te zijn of in plagne je zit binnen 10min in lesarcs overgens de Vanoise express gaat dit jaar niet om wille van veiligheids redenen (dus even opletten als je een pas koopt) lesarcs is beter als er weinig sneeuw ligt ,piste onderhoud is daar beter als in plagne verwacht geen oosterijkse toestanden wachttijden voor lift maximaal 15min in hoog seizoen les arcs is voor de minder ervaren skieer probeer het gewoon eens een keer

  • pol
    pol 18 november 2007 · 14:01

    Belle Plagne : gezellig klein dorpje prachtig skigebied. Nadeel : in en uitladen van de wagen ( soms een heel eind stappen ) Nog nooit zoveel moeten bijduwen na een afdaling( krijg je serieuze triceps van) Maar al bij al toch een aanrader.

  • pol
    pol 18 november 2007 · 13:53

    Les Arc 1950 : Eurodisneydorp met dure restaurants ( geen concurentie )toffe sfeer. Prachtig ( makkelijk ) gebied, ideaal voor beginners en de meer gevorderden. Weinig of geen wachttijden aan de liften behalve 1 waar bijna alles samenkomt.

  • moon
    moon 28 oktober 2007 · 19:45

    van mij mogen ze la plagne eens goed op de kop zetten, een echt beginnersgebied waar een beetje glijden de toon aangeeft weinig zwarte pistes en een enkele lekker lange rode (enkel op de gletcher). les arcs heeft betere keus aan niveaus. tip: apresski in arcs2000. een goede apresskikroeg bier en wijn ¤1,00, halve liters ¤1,50. dan geef je nog eens een extra rondje (of twee)

  • Bas
    Bas 30 september 2007 · 15:55

    We gaan elk jaar naar Paradiski, Montalbert. Plezierig dorp, franse sfeer en goede ' acces' naar het gehele gebied, tweede lift wel wat traag maar verder erg goed. Voor elk wat wils, zeker op de hoogte van Montalbert of Les coches......daar si het ook nog gewoon mooi buiten de piste, aanrader.

  • piet
    piet 26 september 2007 · 13:02

    hallo allemaal. wij gaan eind maart 2008 naar belle plagne, we zitten dan in hotel mercure. kan iemand mij vertellen of dat een goed hotel is?? ben al 2keer in het gebied geweest en het skien vind ik echt TOP!!!!

  • paul en barbara
    paul en barbara 11 maart 2007 · 14:52

    net terug van een heerlijke week la plagne! wij zaten in plagne montalbert(1350m)een leuk dorp. de sneeuw boven de +/-1900m was prima, als je lager kwam werd het gauw papperig. al met al een prachtig gebied!!! echt een AANRADER!!

  • Hans
    Hans 7 maart 2007 · 22:07

    Gisteren teruggekomen van een lang weekend skien in La Plagne (3 dagen) en Les Arcs (1 dag). We logeerde bij chalet La Bise op 1200 meter, aardige mensen en prima eten. De Pistes boven de 1800 meter waren prima ondanks dat er zaterdag regen was gevallen. De pistes onder de 1800 waren over het algemeen ´s ochtens nog goed te doen, maar na 15:00 uur werden deze papperig en bruin. De gletsjer van la Plagne was gesloten, maar het gebied is zo groot dat er genoeg zwarte en rode pistes over blijven. Het opstappen bij La Roche (1450 meter) gaat prima, en je kunt vanaf deze snelle lift direct naar La Plagne 1800. Dinsdag hebben we de pistes van Les Arcs verkend, de gletsjer was te bereiken via de mooie (James Bond-achtige) kabine-lift. De Aguile Rouge gedaan, leuke uitdagende afdaling, sneeuw was prima. In Les Arcs zijn er veel rode pistes die mooi vlak zijn (goed onderhouden) zodat je makkelijk hoge snelheden kunt halen. Skipas is overigens wel prijzig (37,50/dag).

  • dave de groot
    dave de groot 6 maart 2007 · 20:13

    Vorige week in Belle Plagne geweest, ondanks het matige weer (2 halve dagen zon) en veel sneeuw heerlijk kunnen skiën. De piste condities werden aan het eind van de week wel wat minder maar we konden tot een hoogte van 1500 meter uitstekend skiën. een echte aanrader voor alle skiërs!!

  • Cor
    Cor 18 februari 2007 · 10:23

    Wij hebben sinds 1999 een eigen appartement in Les Arcs 1800 en gaan 2 of drie keer per seizoen skieen. Het gebied ken ik beter dan mijn eigen dorp. Het grote voordeel van Les Arcs is dat waar je ook staat je binnen een kwartier weer thuis bent. Dit omdat het gebied in feite rond loopt.De diversiteit van de piste is zeer groot en volop offpiste mogelijkheden. Bij slecht zicht skieen tussen de bomen in Vallandry, bij mooi weer, Arc 2000 en de offpiste mogelijkheden naar Villa Roger of naar Peisy Vallandry. Verder zij er ook zeer geschikte mogelijkheden voor gezinnen, met name op de pistes in Vallandry. Verder Goede mogelijkheden om een dag in Ste. Foy te skieen, een klein gebied met goede offpiste afdalingen, of La Rosiere(bekend om zijn zeer goede sneeuw)

  • Bas
    Bas 12 februari 2007 · 11:11

    Net terug van een weekje wintersport in La Plagne, We zaten in Belle Plagne, een dorpje gebouwd in de Savoie stijl op 2050 meter. Belle Plagne kent geen hoog bouw en straalt de charme uit. Al is het niet te vergelijken met Oostenrijk, wat algemeen bekend is. Het Skigebied is fantastisch. Ski al mijn hele leven, maar de diversiteit aan skimogelijkheden die dit gebied kent heeft overweldigend, nergens vind je zoveel diversiteit in 1 skigebied. Off-piste mogelijkheden, skiën van heuvels, door de bossen, gletsjer afdalingen. Je vind het hier! Alle mogelijkheden, zowel voor beginners als gevorderden. Toch vind ik als gevorderde skiër dat Les Arcs meer aanbod heeft aan pistes met een zwaardere moeilijkheidsgraad. Hellaas was “Aiguille Rouge” een van de meest spectaculaire zwarte pistes ter wereld gesloten. Les Arcs richt zich meer op de sportieve skiër. Dat merk je aan de bewegwijzering, pistes en de bouwstijl. De sneeuwcondities waren prima, al was de hoeveelheid sneeuw dit jaar iets minder. Desalniettemin, heb ik onder prima omstandigheden geskied. Zeker toen er 25cm verse sneeuw afgelopen week was gevallen. Ideaal! Het aandoen van beiden skigebieden met de “Vanoise express”, 1 van de grootste cabine liften ter wereld, hangend over een dal van meer dan 1000 meter hoogte is een spectaculaire ervaring. De bewegwijzering in de gebieden is goed. De wachttijden van de liften waren niet lang, hoe dit in het hoogseizoen is, kan ik niet zeggen. De liften zijn modern, snel en efficiënt gebouwd. Sommige liften zijn wel aan vervanging toe, zoals de 2 persoon stoeltjesliften. La Plagne/Les Arcs zal zeker nog een keer door mij bezocht gaan worden.

  • lot
    lot 2 februari 2007 · 23:24

    Voor de 2e keer in Les Arcs geweest. Eerst in een ClubMed "fabriek", typisch Frans. Dit keer in Arc1950, in een prachtig nieuw appartementencomplex (aan voet piste/skiliften!)met sauna, zwembad, stoombad. Erg comfortabel, erg onfrans ! Het kan dus wel in Frankrijk, ruime appartementen, het is alleen even zoeken !Skigebied is super, zeker in combinatie met La Plagne. Sneeuwcondities waren de eerste dagen redelijk, maar door de sneeuwval op 23/1 subliem !

  • jan
    jan 2 februari 2007 · 05:58

    hoi, heel mooi gebied, hoog gelegen echter wel verdeeld over 2 gebieden verbonden met 1 grote lift die erg snel je overzet. je moet dus wel ochtens kiezen, of la plagne of les arcs gebied. ga zeker weer!! een nadeel: meeste gunstig gelegen appartementen zijn kippenhokken, let op oppervlak en aantal slk, mijn regel is: aantal bedden:2 a 3 = echte ruimte dus 6 p =2p of 8p = 4p gr jan

  • Marjo
    Marjo 1 februari 2007 · 22:26

    Vorige week voor de 4e keer naar Plagne Soleil geweest, in appartement Des Alpages. Prachtig gelegen aan de pistes. Heerlijk om zo aan je huisje te kunnen skien. La Plagne is een prachtig en overzichtig gebied, een gebied voor beginners, maar ook voor gevorderden. Daarnaast zijn er veel tentjes op de pistes waar je koffie en warme choco met rum kan drinken. Richting Champagny heb je 2 fantastische gelegenheden (Verdons Sud en de Borselieres)om overheerlijke cappuccino (opgeklopte melk en geen slagroom) te drinken, taartjes te eten en te lunchen. De prijs kwaliteit verhouding is prima en het personeel is erg behulpzaam en vriendelijk. Ik ben ook in andere gebieden in Frankrijk geweest, zoals Les Arcs, Tignes en Val d'isere. Maar La Plagne Soleil staat echt op nummer 1 voor mij.

  • Patrick
    Patrick 22 januari 2007 · 15:10

    Een super ski oord, zeker voor de mensen die een groot gebied zoeken en een goede sfeer. De diversiteit in pistes zijn groot, van lange brede afdelingen in La Plange tot smallere tussen de bomen door afdalingen in Vallandry. Voor de gezelligheid kun je het beste kiezen voor Peisey Vallandry en het ligt midden in het gebied. Je kunt van hieruit in 4 minuten in La Plagne zijn. Helaas gaat de tocht van tussen de 2 skigebieden van La Plange en Les Arcs wat minder als de sneeuwcondities slecht zijn. Er is in La Plange geen rechtstreekse lift omhoog vanuit de Vanoise expres en moet je eerst naar Les Coches op 1450 meter gaan. Vanuit Peisey heb je een rechtstreekse verbinding met het gebied in Les Arcs. Voor de cracks is de afdaling van de Aiguille Rouge tot aan Villaroger zeker aan te raden. Je hebt bij deze zwarte piste een verval van 2000 meter, deze begint op de Glacier de Varet in Les Arcs en eindigt 2000 meter lager in het pitoreske dorpje Villaroger.

  • Maarten
    Maarten 21 januari 2007 · 18:06

    Ik heb aardig wat skigebieden gezien maar La Plagne is wel mijn favoriet. De dorpen zijn prima. Zeer efficient tov de pistes (je hoeft alleen binnen je ski's uit te doen) en prima sfeer. Het is natuurlijk geen authentieke stijl maar dat valt me in Oostenrijk ook erg tegen. Ook het 'lelijke' Aime 2000 is fantastisch om te zitten. Je kunt binnen alles op je sloffen doen...boodschappen, uit eten, speelhal, etc, kroeg...zelfs met de kabelbaan naar Plagne Centre waar je weer op je sloffen verder kunt. De dorpen zijn tot 1 uur 's nachts onderling verbonden dus je hoeft je niet te vervelen. Er is een aantal zeer druk bezette kroegen met veel live muziek. De pistes zijn fantastisch en zeer gevarieerd. Onderaan kom je bij de (echte) authentieke dorpjes en ski je alleen maar door de bossen...wel mooie pistes! En boven ski je als het ware in een grote kom waardoor je altijd de goede piste kunt kiezen qua ligging (zon, ijs). Wachttijden zijn er nauwelijks (hooguit bij de doorsteekliften aan het einde van de middag). Overal op de pistes zijn terrassen en ook de dorpjes hebben veel terrassen. Itt Oostenrijk zijn de pistes lekker lang open en ook de terrassen op de pistes. De mensen zijn erg aardig en groeten op straat...Mijn ervaring is tegengesteld aan de verhalen die je hoort over Frankrijk en Oostenrijk. De appartementen zijn klein maar ook erg voordelig. Zeker in combinatie met een skipas. Als je meer ruimte wilt moet je gewoon 2 mensen extra rekenen. Er zullen vast nog wel fijnere gebieden zijn maar ik ben ze nog niet tegengekomen.

  • Bemelmans
    Bemelmans 13 januari 2007 · 22:45

    Zowel La Plagne als Les Arcs zijn erg mooie skigebieden. Les Arcs is meer geschikt voor beginners en kinderen, rode pistes zijn makkelijk. In La Plagne zijn de pistes moeilijker en het gebied groter, langere pistes, meer uitdagingen. Er zijn toch wel verschillende liften die erg langzaam zijn, maar geen wachttijden. Oversteek met de Vanoise express zeker aan te raden naar La Plagne. Het eten en drinken is duur en de Franse keuken er is niet veel te vinden. Ga zeker niet in de restaurantjes boven aan de liften, maar zoek ze eerder wat lager, waar je wel de typische Franse keuken vindt, bv. L'Arpette in Les Arcs 1800. In Hotel La Vanoise gelogeerd, eten redelijk goed, mooi interieur, maar totaal geen sfeer. Daarvoor moet je toch zeker in Oostenrijk zijn.

  • P.
    P. 1 januari 2007 · 18:28

    pluspunten: - grandioos gebied - super sneeuw, megapistes dus geen drukte - pistes in de zon - hotels echt bijna allemaal op de piste - snelle liften minpunten: - SFEER!! Over het algemeen erg ongastvrije sfeer in restaurants. - prijzen consumpties (belachelijk) - minidorpjes met weinig tot geen apres-ski voor de liefhebbers - prijs-/kwaliteitverhouding appartementen (maar dat is standaard in Frankrijk) Mocht je 100% voor het skien gaan dan is dit gebied echt helemaal top!! Ik heb er persoonlijk een super week gehad (Belle Plagne). Voor jeugd die wil apres-skien is er weinig te beleven.

  • HV
    HV 19 december 2006 · 19:56

    Wij gaan nu voor de vijfde keer naar Belle Plagne en ik vind dit prachtige gebied een aanrader. Zo vanuit je hotel (auto niet gezien, want staat de hele week in de grote ondergrondse parkeergarage) de piste op en gezien het feit dat Belle Plagne halverwege de piste zit sta je 's ochtends niet in de rij😃 Zeer goede skischool maar wel gericht op prestatie waarbij kinderplezier wat op de achtergrond komt helaas. Vrijdag veel onnodige terleurstellingen gezien bij kinderen omdat ze die o zo mooie medaille niet krijgen....zou echt anders moeten, we zijn niet allemaal toptalenten en komen toch voor het plezier uiteindelijk. Verder wel aardige skileraren maar muv een verdwaalde Nederlands sprekende leraar alleen met geluk Engels sprekend. Gezellig dorpje met ook Apres Ski mogelijkheden (neem wel veel geld mee😞

  • Ramon Kleiss
    Ramon Kleiss 1 december 2006 · 16:46

    Veel diversiteit aan pistes en natuur. Veel beginners, gevorderden en experts voorzieningen. Faciliteiten voor peuters/kleuters. Helaas wel af en toe druk voor de lift over de berg.

  • Wilbert
    Wilbert 1 december 2006 · 10:45

    Belle Plagne is een van mijn top stekjes. Skieen is er echt super veel waanzinnig goeie pistes om te carve en voor skieers die van de ruimte houden is dit zeker een goed gebied. Wat wel een beetje jammer is dat de franse nooit echt gezellig zijn en het eten mij niet echt bevalt daar voor moet je italie zijn. Ik ben er al een aantal keer geweest en ik ga er zeker nog een keer heen.

  • Sanne
    Sanne 5 september 2006 · 15:59

    Wij zatten vorige week in Les Arcs 2000. Wat een k.. sfeer zeg. Tuurlijk de pistes zijn super eindeloos skiën. Maar 's avonds is er weinig tot niks te beleven. Geen gezellige kroegjes een paar restaurantjes. Wij waren erg blij dat we in Club Med zatten zodat je nog wat vertier hebt 's avonds. Volgend jaar weer Val Thorens. Daar is veel meer te beleven.

  • linski
    linski 5 september 2006 · 15:59

    Wij hebben half januari in Vallandry gezeten. Paradiski vind ik helemaal top. Ski al 15 jaar en heb alle grote skigebieden gezien maar nergens zo'n diversitteit in rode pistes door bossen, racebanen en lange pistes. Bijna alle liften hebben meer dan 3 pistemogelijkheden, dat is in Plagne wel anders. Verder zijn de mensen uit het skigebied heel aardig zeker naar Franse begrippen. Wij gaan zeker nog eens terug.

  • Anne
    Anne 5 september 2006 · 15:59

    Wij zaten in Arc2000, zoals anderen al meldden, een sfeerloos oord. Arc1850 is net nieuw (en toen ik er was nog niet af) en volgens mij supermooi. Mooie straatjes zonder hoogbouw en met gebouwen in de stijl van de Savoie. Zo saai als Arc2000 is, zo fantastisch is het skigebied. Ongelovelijk veel lekkere pistes. Ook voor boarders heel erg goed. De verbinding met La Plagne is wat tegengevallen, er gaan maar één lift heen en weer. Het is dus niet het idee van twee aaneengesloten skigebieden, maar van twee skigebieden waartussen je met een grote lift (2 verdiepingen) heen en weer kunt pendelen. Zeker de moeite waard om er voor de pistes eens heen te gaan.

  • Fries
    Fries 5 september 2006 · 15:59

    Voor de gezelligheid en apres ski hoef je niet naar Les Arcs. Maar om te skien is het daar geweldig. Vooral als er verse sneeuw ligt. Als je in Vallandry/Plan Peisey zit moet je zeker een uitgebreide skipas nemen, want vanaf daar zit je binnen 5 minuten in La Plange. Dat is zeker de moeite waard. Wat tevens de moeite waard is, is de afdaling van de Aquille Rouge (3.200 meter) richting Villaroger, met mooie zwarte en rode pistes. Wie erg goed wil eten op de piste, moet naar het eettentje in de richting van Les Arcs 2000 gaan. Let wel, reserveren is daar geen overbodige luxe.

  • A
    A 5 september 2006 · 15:59

    Wat ook een hele leuk piste in het ski gebied Les Arcs is, is de zwarte piste: piste des bosses. Deze vind je richting Vallandry. Dit is een gevarieerde piste tussen de bomen, waarbij de steilste helling een hellingspercentage van 46% heeft, Tevens bestaat een stuk van de piste uit een soort halfpipe idee.

  • Stef
    Stef 5 september 2006 · 15:59

    Ben zelf in Arc 2000 geweest en da's een typisch frans toeristenindustrie oord. Sfeerloos en saai. Maar als het gaat sneeuwen...tjongejonge wat is dat geweldig. Eindeloos offpiste tussen de bomen! De verbinding vind ik een farce. Helemaal als je in 2000 zit. Dan kan je La Plagne net halen. De betere piste's zitten zowizo aan de 2000 kant en daar kan je je makkelijk een week vermaken.

  • Joost
    Joost 5 september 2006 · 15:59

    Briljant skigebied. Alles in huis ben er nu al een keer of 5 geweest. Oosterijk is een stuk gezelliger, maar wat kan je hier toch veel en veel mooiere afdalingen maken. Zeer divers, tussen de bomen in vallandry en mooie off piste mogelijk heden in 2000. Ik vind de verbindings lift naar La plagne onzin. Vind La plagne veel minder qua skien dan Les Arcs, dus ik raad iedereen aan gewoon een alleen een skipas te nemen voor Les arcs.

  • Anoniem
    Anoniem 5 september 2006 · 15:59

    wij zaten in arc2000 en er is inderdaad weinig tot niks te beleven!! maar het skigebied is wel heeeel gaaf!!!!!!ik ga er voor het skien graag een keer terug!!!

  • Marco
    Marco 5 september 2006 · 15:59

    Les Arcs en Vallandry zijn zeer erg leuk en gevarieerd voor alle soort skiers. Wij zaten in Vallendry (een leuk sfeervol plaatsje) waarvan we makkelijk naar het gebied van Les Arcs konden. Les Arcs is 200 km groot en gevarieerd genoeg. Wij hadden voldoende sneeuw om lekker off-piste te gaan, maar ook on-piste kan je goed vermaken. Ook in het skigebied zijn restaurantjes om lekker te eten. Ik vond het een topgebied.

  • sandra
    sandra 18 augustus 2006 · 17:40

    Het skigebied telt vele mooie afdalingen, veelal blauwe of rode pistes, een prima gebied voor de doorsnee skieer. De vele mooie afdalingen naar de lager gelegen plaatsen zijn zeker aan te raden, omdat deze door prachtige bossen gaan. Het lift systeem zit goed in elkaar en sluit over het algemeen goed op elkaar aan. Het zijn veelal stoeltjes liften en een aantal gondels. Een kijkje op de gletcher is zeker aan te raden, helaas moet je heen en terug met de gondel. Nieuw dit jaar de verbinding met het skigebied van Les-Arcs. Deze verbindings lift is gebouwd in het dorpje Montchavin aan de noord\west kant van het gebied.