Vakantie in de zomer omgeving Les Gets

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Beste mede wintersporters, Om in te haken op het topic van @Rogier op de homepagina, ik ga over enkele weken naar de portes du soleil voor een vakantie.

Ik ben opzoek naar leuke dingen om te doen in de Haute-savoie, wat is de moeite waard om te bezoeken/te ondernemen?

Op het huidige lijstje staat:

  • Mountainbike huren/rijden
  • Dagje Annecy/Geneve
  • Bezoek aan de Tour de France(Col du Joux Plane)
  • Zwemmen in een bergmeertje
  • Afhankelijk van het weer/kosten: Paragliden oid.

Wat voor suggesties hebben jullie nog?

Click. Click. Peace

Vraag @Alke even :)
Daar kun je trouwens ook goed eten.

@Pvdh Canyoning is ook zeker een aanrader om te doen in de alpen. Ik heb het even opgezocht en het kan ook in PdS:
http://www.portesdusoleil-outdoor.com/#/canyoning/3758746…
in een wetsuit al glijdend een springend door een waterval afdalen, puur genieten!

Edit: en als ik de foto’s bekijk is het daar nog een mooi en spectaculair parcours ook dat je aflegt!

Born to Ride

Inderdaad @Matthias123 dat is erg leuk dat canyoningen (Wel met gids natuurlijk!)

Click. Click. Peace

Thanks voor de tips! Fiets regelmatig dus een les zal ik niet zo snel nemen. Uiteraard zou dit met canyoning wel anders zijn!
@Alke, nog eet tips?

Zijn er nog plaatsjes die de moeite zijn om even te bezoeken? Kreeg bv al Evian(schitterende golfbaan schijnt), st. Etienne en thonon le bains al als tips, toevoegingen?

@Pvdh in Chatel heb je nog de Fantastic cable. Hier kan je al hangend aan een kabel van de ene naar de andere berg zweven…

Born to Ride

@PvdH Een downhill-les is echt de moeite waard ;-) Ook als je veel fietst.

Click. Click. Peace

@Pvdh Als je naar het Meer van geneve gaat, is Yvoire wel leuk, middeleeuws autovrij dorpje aan het water, met leuke straatjes, veel bloemen, veel kunst & kitsch en goede restaurantje.

Dagje PdS met Moutainbike natuurlijk. En wat Pogier zegt, downhill is een vak apart, en fiets, en kna je zeker veel profeit van hebben door een middagje les te nemen. De PdS is echt ongeevenaard in de DH mogelijkheden.

Achter Mont Chery zit een heel leuk tentje om te eten, ben alleen even de naam kwijt. Mooi uitzicht op Roc d’Enfer.

Life is fun, so enjoy it

Plaats een reactie