sneeuwcondieties in april?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Puy Saint Vincent

Ik ben onze skitrip voor 2015 aan het zoeken en ik vroeg me af hoe de sneeuwcondieties zijn in april in puy saint vincent. Zijn de al de pisten nog open? Reisgezelschap ik mijn vrouw en dochter 6 jaar dus geen offpiste.
Heeft er iemand ervaring hier?
Met andere woorden is het aan te raden om hier te skiën in april of wat raden jullie aan?

@Rogier woont hier om de hoek, maar dit kun je zelf op de site opzoeken…

❄️

Wanneer in april? Vaak gaat het gebied het tweede weekend van april dicht terwijl er wel nog genoeg sneeuw ligt. De sneeuw is vaak erg goed in de ochtend maar wel erg nat in de middag. Maar dat geldt overal. Sneeuwhoeveelheid is sinds ik hier woon nooit een probleem geweest (al 12 jaar nu) maar de sneeuwkwaliteit kan wel eens verschillen van dag tot dag.

Click. Click. Peace

@rogier van 4 tot 11 april

Een hoog gelegen gebied in de Noordalpen, met veel noordelijke hellingen (dit zijn twee verschillende begrippen!) , is in April zeer aan te bevelen.
Puy St. Vincent is dat , zoals je dat bij Rogier tussen de regels ook kunt lezen (…), niet!
In April zijn sneeuwhoeveelheden -op hoogte- nergens echt een probleem.
De temperatuur en zoninstraling zijn de grote issues, die al heel snel in de ochtend voor pap kunnen zorgen.

Plaats een reactie