Kerstvakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Puy Saint Vincent

Als kind ben ik jarenlang (2 weken) in de kerstvakantie op wintersport geweest. Dit was in de Dolomieten en het waren fantastische vakanties! Ik ben nu op zoek naar een familiegebied voor de kerstvakantie. Ik ben met mijn zoon van 7 die dit jaar ook rode pistes heeft geskied. Zelf ben ik zeer ervaren (ik ski van mijn 6e jaar en bwn nu 45). Het moet wel te doen zijn voor mijn zoon van dan 8 jaar. Ik kwam dit gebied tegen. Toch heb ik wat vragen:
Hoe is de bereikbaarheid per trein vanuit Nederland? Is er goede skiverhuur? Tips voor betaalbare appartementen? Ik kook graag zelf, dus hoe zijn de supermarkten en andere winkeltjes hier? Ik wil niet met de auto, dus is er een skibus naar de pistes? En last but not least: hoe zijn de sneeuwcondities in de kerstvakantie?
Ik hoop hier wat wijzer te worden!

Daar moet je @Rogier voor hebben

Heb je verhaal bij skigebieden gelezen hier op de site ?

  • De rode pistes zullen prima te doen zijn voor je zoon. Als hij in de Dolomieten ook rood skiet
  • Bereikbaarheid met trein is opzich goed, nachttrein naar Briançon, je stapt uit in Argentiere la Bessee (Argentiere les Ecrins), vanaf daar gaan er normaal gesproken in het winterseizoen bussen naar het gebied (dit is wel een beetje het pijnpunt van de verbinding, de regeling is niet ideaal). Sommige accommodaties halen je ook op.
  • Veel appartementen liggen op loop/ski afstand van de pistes.
  • De skihuur is erg goed. Echt de keuze tussen veel topmodellen ski’s.
  • Appartementen heb je van alles en nog wat. Ik heb zelf geen bepaalde tips.
  • De winkels in Puy zelf zijn wat ‘matig’ echte skigebied winkels, aan de prijs met een niet al te grote keuze. hiervoor zit je beter in het dal eronder. Maar dat is erg lastig zonder auto.
  • Garanties voor de sneeuw met kerst zijn er niet. Maar sinds 2002 is er maar één winter dat het met kerst slecht was.
Click. Click. Peace
  • De rode pistes zullen prima te doen zijn voor je zoon. Als hij in de Dolomieten ook rood skiet
  • Bereikbaarheid met trein is opzich goed, nachttrein naar Briançon, je stapt uit in Argentiere la Bessee (Argentiere les Ecrins), vanaf daar gaan er normaal gesproken in het winterseizoen bussen naar het gebied (dit is wel een beetje het pijnpunt van de verbinding, de regeling is niet ideaal). Sommige accommodaties halen je ook op.
  • Veel appartementen liggen op loop/ski afstand van de pistes.
  • De skihuur is erg goed. Echt de keuze tussen veel topmodellen ski’s.
  • Appartementen heb je van alles en nog wat. Ik heb zelf geen bepaalde tips.
  • De winkels in Puy zelf zijn wat ‘matig’ echte skigebied winkels, aan de prijs met een niet al te grote keuze. hiervoor zit je beter in het dal eronder. Maar dat is erg lastig zonder auto.
  • Garanties voor de sneeuw met kerst zijn er niet. Maar sinds 2002 is er maar één winter dat het met kerst slecht was.
Click. Click. Peace

Als de nachttrein dan toch in Briancon uitkomt, is Briancon (Serre Chevalier) dan geen optie?

Gebied in totaal is veel groter maar je kunt ook prima in een deelgebied blijven mocht je dat prettig(er) vinden. En zeker Chantemerle en Villeneuve hebben uitstekende pistes die beginnen op (de goed bereikbare) middenstations mocht er onverhoopt wat weinig sneeuw liggen met de kerst zodat je eigenlijk altijd wel goed kunt skiën.

Qua supermarkten ook wat meer opties (alhoewel een echt grote wat meer afgelegen ligt op een industrieterrein aan de rand van Briancon).

  • De rode pistes zullen prima te doen zijn voor je zoon. Als hij in de Dolomieten ook rood skiet
  • Bereikbaarheid met trein is opzich goed, nachttrein naar Briançon, je stapt uit in Argentiere la Bessee (Argentiere les Ecrins), vanaf daar gaan er normaal gesproken in het winterseizoen bussen naar het gebied (dit is wel een beetje het pijnpunt van de verbinding, de regeling is niet ideaal). Sommige accommodaties halen je ook op.
  • Veel appartementen liggen op loop/ski afstand van de pistes.
  • De skihuur is erg goed. Echt de keuze tussen veel topmodellen ski’s.
  • Appartementen heb je van alles en nog wat. Ik heb zelf geen bepaalde tips.
  • De winkels in Puy zelf zijn wat ‘matig’ echte skigebied winkels, aan de prijs met een niet al te grote keuze. hiervoor zit je beter in het dal eronder. Maar dat is erg lastig zonder auto.
  • Garanties voor de sneeuw met kerst zijn er niet. Maar sinds 2002 is er maar één winter dat het met kerst slecht was.
Rogier op 4 mrt 2018 17:32

Nachttrein waarvandaan ??

Wat een uitgebreide informatie! Hartelijk dank! Hier kan ik echt wat mee. Het lijkt zo te lezen wel een prima optie voor de kerstvakantie 😉

Plaats een reactie