Condities?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Hoe is het momenteel gesteld met de condities van de pistes in Saalbach - hinterglemm (dal & berg)?

EN wat kunnen we nog verwachten?

Ik vertrek vrijdag 4 maart, hopelijk nog wat sneeuw!! ❄❄⛄

De condities nu doen er niet echt toe, je gaat 4 maart pas. Je hebt vast gezien dat het nogal wisselt met de temperaturen en neerslag deze winter. Ik zou 2 maart het weerbericht gaan lezen :)

Wij vertrekken nu zaterdag… Dus zijn ook het weerbericht intens aan het volgen.
Zondag wordt (tot nu toe) een (te) warme dag, maar voor de rest ziet het er toch goed uit…

Het ziet er prima uit, er wordt overal gewoon geskied. Uiteraard zijn de noorderlijke ‘boven’ pistes beter dan zuidelijke ‘dal’ pistes. Kijk anders zelf hier: http://www.saalbach.com/en/winter/weathersnow.html

Haus Gassner in Niedernsill

Hoe is het momenteel gesteld met de condities van de pistes in Saalbach - hinterglemm (dal & berg)?

EN wat kunnen we nog verwachten?

Ik vertrek vrijdag 4 maart, hopelijk nog wat sneeuw!! ❄❄⛄

Vic op 23 feb 2016 23:39

Als ik de laatste weersvoorspellingen bekijk gaat het volgende week flink winteren en ook potentie voor genoeg sneeuw. Ben er zelf ook vanaf 05-03 ;)

Het wordt nog gezellig in Saalbach Hinterglemm, ik ben er ook vanaf 05-03 :D en inderdaad, het lijkt erop dat het wel goedkomt met de sneeuw (http://www.wetter.com/wetter_aktuell/wettervorhersage/16_tag…) al kan dat natuurlijk morgen alweer anders zijn.

Nou kom ik ook een dagje langs :) We zitten in Kirchberg; maar Fieberbrunn is maar n half uurtje met de auto; dus toch ff een dagje knallen in SHLF !

Wij vertrekken ook zaterdag.
Onze eerste keer in dit skigebied.
Zitten in Residenz Hochalm Hinterglemm.
Ik heb al gezien dat men er kan roddelen, 's avonds skiën en ook een beetje après skiën :-)
Wij zijn alvast benieuwd. Condities zien er voor maandag en dinsdag toch precies niet zo schitterend uit…toch een beetje bang afwachten.
Indien er mensen nog tips hebben wat we zeker moeten gedaan hebben in dit skigebied hoor ik het héél graag!

Het is mijn favo gebied. De dalafdaling naar Leogang vind ik altijd heerlijk. Ook de rode pistes op de Reiterkogel en de Westgipfel afdaling (6) vind ik heerlijk. Qua eten en drinken heb je veel kleine tentjes op de berg en dat is bijna altijd wel goed. in Hinterglemm kun je iedere avond ook nog skieen en qua apres ski zijn de Goasstall en 's avonds het Apres-ski paleis de place to be. Als het druk genoeg is ook de tanzhimmel of Schwarzacher.

Hou ons zeker op de hoogte hoe het daar gesteld is qua sneeuw!!

Vandaag aangekomen. Heb nog niet op de piste geweest maar het ziet er mij momenteel te warm uit voor goeie pistecondities. Hier en daar zie ik toch wat pistes in minder goede staat. Ik hoop dat er sneeuw mag vallen de eerst komende dagen.

Ik duim voor meer sneeuw @thanssens !!!

De webcam heeft het toch aardig koud :D

null

Sorry gisteren nog niet kunnen posten.
Pistes liggen er s ochtends nog goed bij maar tegen de middag is het allemaal op bulten geskied wegens te warm. Bovendien alles al goed pap. Heel wat pistes met bruine plekken. Ik hoop echt dat er morgen wat sneeuw gaat vallen…

@thanssens , naar het weerbericht gekeken en ik zie voor elke dag geven ze sneeuw uit:

https://www.wintersporters.be/skigebieden/saalbach/weersverw…

We blijven hopen!!!

Het ziet er nu echt heel goed uit! Morgen nacht gaan we rijden om de sneeuw zaterdag middag voor te zijn :) misschien wel de beste sneeuwconditie van het hele seizoen komende week. Nu nog wat zon na maandag!

Dit ziet er veelbelovend uit:

null

Kan niet wachten, wij vertrekken zaterdagochtend rond 04:00 uur.

Heel ander vraagje, maar is er een verschil qua prijs in de skipas als je deze online of ter plaats koopt??

Wie is er deze week en kan wat meer zeggen over de staat van de pistes? Wij vertrekken zondag, hopelijk is het nog goed te doen!

Wij waren er vorige week en tegen het eind van de week was de sneeuw tussen de pistes toch al serieus geslonken. Ook al heeft het dinsdag nog een hele dag (licht) gesneeuwd). Of toch zeker op de zuidelijk gelegen pistes. Anderzijds ziet het er naar uit dat er de komende dagen nog wat zal vallen en dan valt het waarschijnlijk weer allemaal super mee voor een paar dagen.
Mocht het dan ook nog wat gaan afkoelen kunnen ook de sneeuwkanonnen aan.

Hoog genoeg blijven en vroeg beginnen…

Plaats een reactie