après ski saalbach of hinterglemm?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Wat adviseren jullie ?
Gezellige nederlandse après ski.
saalbach of hinterglemm?

Het hangt er vanaf wat je zoekt… in Hinterglemm is de goaßstall altijd leuk, duitse après-ski muziek, veel Nederlanders. Verder heb je nog der Schwarzacher, Tanzhimmel en het après-ski paleis. In Saalbach ben ik minder bekend met de après-ski mogelijkheden.

In saalbach ken ik alleen bauers schialm onderaan de oefenpistes en daar is het wel vaak feest volgens mij.

Ik kom normaal alleen maar in hinterglemm en de tenten waar je dan zeker heen moet gaan zijn al genoemd hierboven. Ik kom zelf altijd bij de apres ski bar voor hotel zum dorfschmied, meer Duitstalige apres ski, daar stopt het rond 1830-1900 en dan kan je binnen nog ff lekker eten of door naar de tanzhimmel of apres skipaleis. Er zit ook nog een soort bikerscafe/bar op het rijtje naast zum dorfschmied waar het ook vaak gezellig is. Naast de tanzhimmel onder hotel knappenhof zit ook nog the london bar maar daar ben ik eigenlijk nooit geweest. Lijkt wel één of andere louche strip- of lapdance tent ofzo…

🏂

Hinterglemm, meer Hollandse Après ski en Saalbach meer internationaal/Duitstalige Après ski. Dat is het in een notendop. Hinterglemm met de Goasstall, Hexenhaus, Tanzhimmel en Après Ski Haus.
Wij komen al jaren in Saalbach en daar heb je de Maisalm voor de wat oudere feestneuzen. (wij beginnen meestal skiënd aan de Après ski bij de hoger gelegen Bergeralm) Net daaronder op de berg Kohlmaiskopf zit de Hinterhagalm. Met Live band en goede feestsfeer. Après ski zoals het hoort te zijn. Ook is er nog wat lager gelegen de beroemde Bauer Alm. Dan zit je al in het dorp. In Saalbach zelf zijn er nog legio tentjes waar het gezellig is tot laat in de nacht mocht je willen. Maar ververvelen hoef je je niet in Hinterglemm of Saalbach. Genoeg vertier voor iedereen en elke wens. En je kunt ook altijd heen en weer. Er rijden genoeg taxi’s. Succes met de zoektocht en vooral veel plezier.

One life. Live it.

Hinterglemm

Plaats een reactie