Overnachten in Saalbach of Hinterglemm met beginners?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

voor volgend jaar zijn we aan het kijken om naar Saalbach of Hinterglemm te gaan. 6 jaar terug hebben we in Saalbach gezeten en dit was heel goed! Hotel dicht bij de piste en dichtbij Bauers! Apres ski was vooral te doen in de Hinteragalm.

Nu hebben we in onze groep beginnende skiërs en als ik zo de piste kaart bekijk zitten er rond Hinterglemm meer blauwe pistes. Dit lijkt mij interessanter voor beginners en ook om lessen te volgen. Ik weet dat de Apres ski in Hinterglemm nog al Nederlands is of valt dit wel mee?

Graag jullie mening wat te kiezen ivm beginners? Mening over apres ski ook welkom :-)

De blauwe pistes in Hinterglemm zijn wel steiler dan de blauwe pistes in Saalbach, dus hangt het een beetje van de durf van de beginners af. Als ik meer angstige mensen in mijn groepje had, was ik eerder geneigd de bus naar Saalbach te nemen.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Zal ook eerder Saalbach nemen, de piste bij Bauers is leuk en niet zo heel erg moeilijk.

ja die oefenpiste bij Bauers is wel erg saai na enige tijd. Goed om te leren dat dan weer wel. Maar ze zijn al een stapje verder dan de oefenpiste.

Laatste week in de sneeuw was een maand terug in Val Thorens tijdens de Dutchweek. Daar hebben ze alle groene en de meeste blauwe pistes gehad met de leraar.

Misschien veranderd dit jullie mening?

Het maakt eerlijk gezegd niet veel uit.
Rondom hinterglemn voldoende leuk beginnersterrein, maar ook boven Saalbach en dan met name de kom richting Leogang, boven Vorderglemm zeg maar.

In alle blauwe pistes gelegen in Hinterglemm, zit wel ergens een steiler stukje in.
Maar als ze al wat ervaring hebben zal dat geen probleem zijn.
Het is enkel vervelend als je net blokkeert op zo’n stuk. :-)

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Ik zou in Hinterglemm gaan zitten, als beginner altijd gedaan inmiddels geen beginner meer ☺maar nog steeds in Hinterglemm.
Snow & fun is goede skischool en zit midden in 't dorp, die gaan vanuit daar de blauwe pistes op op bijv Reiterkogel of Zwölferkogel.
Après ski is prima, o.a. Goaßstall en Tanzhimmel, er zitten echt niet meer Nederlanders dan in Saalbach.
Vroeger zaten de Nederlanders vooral in Hinterglemm, maar tegenwoordig ook veel in Saalbach.

Hinterglemm heeft zeker wat prachtige pistes die voor ieder wat wils bieden. Met hoeveel personen ga je en wanneer ben je van plan te gaan? Wellicht kan ik je met iemand in contact brengen met een prachtig hotel aan de ‘beginners’ piste in Hinterglemm.

Bedankt voor de tips! Toen wij 6 jaar terug in Saalbach waren had ik toch het idee dat er een vrij internationaal publiek was. En gelukkig nergens Nederlandse apres ski muziek! Maar kan natuurlijk veranderd zijn in 6 jaar! Vraagje aan DaantjeSki: Snow en fun hebben die Nederlandse lerareren?
@fanofsnow benieuwd welk hotel je bedoeld. Omdat het nog ver weg is weet ik nog niet exact de grote van de groep maar ik denk een man of 6-8.

@sandernogwat, de helft van de skileraren hier in Hinterglemm zijn Nederlands.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Ja Snow en Fun hebben Nederlandse leraren zowel voor kids als voor volwassenen beginners.

OK goed om te weten. Iemand nog tips om te overnachten in Hinterglemm? In Saalbach zaten we in Aparthotel Astrid. Top locatie en goed hotel.

@ sandernogwat, wat zoek je? Hotel, appartement, in het centrum of net er buiten, half pension, enkel ontbijt, budget, …???

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

sorry had er wat meer info bij moeten zetten. Maar wij proberen altijd hotel + ontbijt en dan ongeveer 500 euro per persoon. In de buurt van de liften dus niet met een ski bus.

Misschien Hotel Conrad, hotel met ontbijt op 50 meter van de reiterkogelbahn. Prijzen ken ik niet van Conrad.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Hotel Talblick is een geweldig hotel bijna direct aan de beginnerspistes. Prijzen durf ik niet te zeggen. Hotel+ ontbijt. En een wijnbar.

Misschien Hotel Conrad, hotel met ontbijt op 50 meter van de reiterkogelbahn. Prijzen ken ik niet van Conrad.

Stefski op 19 jun 2016 20:06

conrad zit vol helaas. Leuk hotel

Hasenauer, iets duurder maar wel zeer goed en hp.

Zeker Saalbach, je skiet bij Bauer zo naar binnen voor een heerlijke alcoholische versnapering na een heerlijke ski dag.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@sandernogwat Ik heb alleen ervaring met hotels met half pension in Hinterglemm.
Aan de Haidweg (naast bergfried lift) zitten een aantal pensions met ontbijt waar ik goede verhalen van hoor. Via Bergfried lift kun je boven doorsteken op je ski’s en ski je zo naar de verzamelplaats van de skischool (dat is bij de "baby"pistes).

Pension Penhab.
Dit pension is ons zeer goed bevallen afgelopen seizoen…

http://www.penhab.at

Bij twijfel....Doen!!

Zeker Saalbach, je skiet bij Bauer zo naar binnen voor een heerlijke alcoholische versnapering na een heerlijke ski dag.

Jeffvdv op 16 sep 2016 21:24

Heb je nog tips voor Saalbach? Ik ben nu voor beide dorpen aan het zoeken. Zit toch al het 1 en ander vol… Budget +/- 500 euro incl ontbijt pp ( of minder :p)

Pension Penhab.
Dit pension is ons zeer goed bevallen afgelopen seizoen…

http://www.penhab.at

Joris321 op 17 sep 2016 12:07

Ga het eens bekijken. Bedankt!

Plaats een reactie