'oversteken' in Flachauwinkl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Salzburger Sportwelt

In Flachauwinkl kan je van het Kleinarl gebied naar het gebied van Zauchensee en omgekeerd zie ik.
Maar hoe zit die verbinding in elkaar? Er zit een snelweg tussen. Rijdt er een pendelbus, en is dat een beetje frequent gedurende de dag? Of is het zelfs skiënd mogelijk?

Is een bus/“treintje” welk je naar de andere kant brengt. Rijdt frequent en is goed te doen. Skiënd is niet mogelijk.

Minimaal elke 20 minuten wordt er gependeld. Ben je niet vies van een stukje lopen is dat ook maar twintig minuutjes. Maar de bus is sneller.

Toen ik naar de Salzburger sportwelt ging was ik inderdaad bang dat hierdoor een tocht vanuit naar Wagrain nauwelijks mogelijk zou zijn. Gelukkig is Wagrain-Kleinarl rond de 15 minuten met de bus. De bus tussen de Shuttleberg en Zauchensee rijd slechts maar een paar honderd meter maar heel frequent en zelden echt heel druk. Komt erop neer dat je vanuit Wagrain redelijk makkelijk nog naar Zauchensee gaat!

Minimaal elke 20 minuten wordt er gependeld. Ben je niet vies van een stukje lopen is dat ook maar twintig minuutjes. Maar de bus is sneller.

Bennie op 18 dec 2017 21:10

20 minuten, met skischoenen… Nou, nee dank u. 😉

Uitrusten doe je maar in de lift.

20 minuten, met skischoenen… Nou, nee dank u. 😉
Voor mensen zonder geduld is dit een heel effectieve methode om dat aan te leren ;)

20 minuten, met skischoenen… Nou, nee dank u. 😉
Voor mensen zonder geduld is dit een heel effectieve methode om dat aan te leren ;)

Bennie op 19 dec 2017 06:31

Ik zal het over een paar weken gaan uit testen…dat wachten op de bus hè 😀

Uitrusten doe je maar in de lift.

Kan bevestigen dat het vanuit Wagrain goed te doen is. Wij hebben dat ook een dag gedaan en zijn zonder problemen naar Zauchensee en weer terug geskied/geboard. De bus bij Flauchauwinkl stond beide keer te wachten met volop plek in de bus (in de carnavalsvakantie van 2015).

Wilco van Bragt

Kan bevestigen dat het vanuit Wagrain goed te doen is. Wij hebben dat ook een dag gedaan en zijn zonder problemen naar Zauchensee en weer terug geskied/geboard. De bus bij Flauchauwinkl stond beide keer te wachten met volop plek in de bus (in de carnavalsvakantie van 2015).

WilcovanBragt op 21 dec 2017 15:55

Hier wordt eerder de verbinding Kleinarl - Zauchensee bedoeld. Dat is onderbroken door een snelweg. Vanuit Wagrain geraak je daar zowieso niet. Dat is nog niet verbonden. Dan moet je zowieso langer op de bus… De verbinding Wagrain - kleinarl komt weliswaar zeer binnenkort, maar dan nog blijf je met dat stukje snelweg zitten…

Dan is Alpendorf - Wagrain - bus naar Kleinarl - Flachauwinkel - bus naar de overkant - Zauchensee vv ook vast prima te doen. Gewoon op tijd beginnen 😉

Uitrusten doe je maar in de lift.

Dan is Alpendorf - Wagrain - bus naar Kleinarl - Flachauwinkel - bus naar de overkant - Zauchensee vv ook vast prima te doen. Gewoon op tijd beginnen 😉

Roko op 21 dec 2017 17:15

Dat is exact wat ik bedoel en wat wij ook gedaan hebben. Is inderdaad goed te doen.

Wilco van Bragt

Dan is Alpendorf - Wagrain - bus naar Kleinarl - Flachauwinkel - bus naar de overkant - Zauchensee vv ook vast prima te doen. Gewoon op tijd beginnen 😉

Roko op 21 dec 2017 17:15

Dat is exact wat ik bedoel en wat wij ook gedaan hebben. Is inderdaad goed te doen.

WilcovanBragt op 22 dec 2017 07:47

Bij deze de bevestiging… vanuit Alpendorf vertrokken en om 11:00u boven staan in Zauchensee is mogelijk ;-)
Het oversteken is inderdaad een reguliere skibus. Rijdt minimaal elke 20 min en het ritje kost je slechts 4 minuten.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Plaats een reactie