Tips voor ski amadé

Dit onderwerp gaat over de bestemming Salzburger Sportwelt

Welke gebieden moet je nu echt gaan zien in ski amadé? Welke afdalingen en tochten zijn er die je echt moet doen? Busverbindingen, eigen vervoer etc. Ik zit zelf in Wagrain en ik heb al gelezen dat je vandaar een leuke tocht via Flachau naar Zauchensee kan maken. Ook een dag naar het gebied van Hochkoenig staat op de planning.

Welke tips kunnen jullie mij geven?

Ik zou sowieso naar Zauchensee gaan, leuk gebied, Zauchensee/Flachauwinkl!
Flachau kom ik al 22 jaar, en vind ik ook echt top icm met Wagrain, en je kan van de Griessenkar naar de Grafenberg met een goeie busverbinding.
Een drankje doen beneden bij de Space Jet 1 bij Dampfkessel en daar lekker eten in het zonnetje is ook een aanrader.

  • Vanuit Wagrain de bus pakken richting Kleinarl, vanuit hier via Flachauwinkl naar Zauchensee skieen en weer terug.
  • Skiroute 32d wanneer er een laag verse sneeuw is gevallen (Wagrain, Flying Mozart).
  • Afdaling 31 (Rote 8er), altijd heerlijk rustig en voor veel mensen toch een van de favoriete pistes.
  • In Hochkonig de koningstour skieen (Muhlbach- Dienten- Maria Alm of omgekeerd).

Tips voor eten op de pistes:

  • De burgers onder bij Sonntagskogelbahn/Hirschkogelbahn/Panoramabahn (Wagrain/Alpendorf)
  • Brennerhutte in Flachau (afdaling Achterjet aan de rechterkant van boven gezien).
  • Gipfelstadl voor heerlijk zitten in de zon en een chille sfeer (boven Flying Mozart).

Tips voor eten in het dorp:

  • California (steaks)
  • Wagrainerhof (vlees,vis,pizza etc.)
  • Hubertus (gemutlich)

Partyplaces:

  • Kuhberg (apres ski onder bij Grafenberg)
  • Riverside ('s avonds)
Thank God summer is over!

Een drankje doen beneden bij de Space Jet 1 bij Dampfkessel en daar lekker eten in het zonnetje is ook een aanrader.

Desiree op 2 feb. 2013 11:53

Die dampketel is wel een beetje een big brother gebeuren. Er staan een stuk of wat camera’s die elk op interval basis van blikveld wisselen en de genomen plaatjes het wereldwijde web op sturen. Zul je zien dat het net gaat als met het maken van een pasfoto, je knippert meestal net op het verkeerde moment met de ogen. Hier iets soortgelijks, maar dan met een pul bier aan de mond :) Doet me denken aan een uitspraak van Leo Derksen over Theo Janssen (voetballer): ‘overal waar hij word gezien heeft hij een fles bier aan de mond’. Maar goed, tis geen antwoord op de vraag van de TS, sorry (:

Bedankt voor de tips Desiree en Lisa.

Is Schladming-Dachstein ook een aanrader om een dag te skiën?

Schladming dachstein is zeker een aanrader! De 4 bergen schauckel is leuk om een dagje te doen…

In schladming zijn binnenkort wk alpine skiën . Ze hebben daar een enorm ski stadion geplaatst !
Voor de rest een relatief rustig gebied om te skien, in vergelijking met flachau wagrain wat ver uit het drukste is.
Overigens prachtige goede pistes in flachau wagrain. De Kant van wagrain alpndorf(grafenberg) was overigens een heel stuk rustiger.

Vanuit wagrain via kleinarl naar flachauwinkl is zeker een must do!

Bussen binnen gebied flachau wagrain flachauwinkl werken redelijk goed. Als je hierbuiten gaat naar bijvoorbeeld schladming , of hochkonig dan zeg ik pak de auto. Ieder van deze gebieden is aan te rijden met de auto in 20 à 25 minuten.
Veel plezier!

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Als je naar Zauchensee gaat, ga dan over de Tauernautobahn en dan afslag Flachauwinkl. Dan heb je de keuze; rechts Shuttleberg en links Skiparadies

Busverbindingen vind ik altijd ok in de omgeving!
Ik vind Dampfkessel goed. Hofstadl is ook leuk.

is het net zo te vergelijken als mayerhoven in zillertal , met alle dorpjes ?

Plaats een reactie