wind!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Espace San Bernardo

ZOU ER GRAAG EENS NAARTOE WILLEN GAAN, MAAR TOCH. de verbinding naar Italië is niet altijd open door de wind. zou graag eens wat meer informatie willen hebben of er daar nu echt zoveel wind is en hoe dikwijls de verbinding open is (had ergens gelezen 1/6).

Weliswaar laat in het seizoen, maar misschien iets voor volgend jaar. De verbinding met Italië is inderdaad niet altijd open. Je gaat daar bij het fort een bergkam over waar het inderdaad flink kan waaien. Mijn ervaring is dat als het een beetje skibaar weer is er geen probleem is. De dagen dat ik de verbinding dicht heb meegemaakt was het sowieso slecht skiën, veel sneeuwval en veel wind, ook op andere plaatsen dan bij het fort.
Het gebied van La Rosiere biedt een aantal rode afdalingen die wel aardig zijn, maar voor iemand die echt kilometers wil maken is La Rosiere alleen wel wat beperkt.

Aan de andere kant, dit jaar was ik in Zwitserland, waar het skigebied vanwege sneeuwval en wind een week lang hooguit tot halverwege de berg open was. Wintersport blijft iets met de natuur!

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

@ Anoniem, nou ik heb nog geen eenuh keer meegemaakt dat het niet kon, ondanks de wind, nu kan ik mazzel hebben gehad maar tevens is het wel zo dat het wel mogelijk zou zijn… het moet wel heel erg zijn dan en dan wil je zowiezo niet op de skies staan… dus…

Die verbinding is inderdaad dicht zodra het een beetje minder weer is.
Ben zelf in het gebied geweest, aan de Italiaanse kant (La Thuile). En ja: het kan daarboven inderdaad enorm waaien; het is niet voor niets dat ze die verbinding dicht gooien.

Sowieso kun je beter aan de Italiaanse kant van het gebied zitten:
-de pistes zijn daar stukken mooier
-de liften zijn veel moderner (LR = veel sleepjes)
-de sneeuw is er beter
-in Italie heb je geen last van die enorme drukte in de franse schoolvakanties
-dat merk je ook aan de kosten van een weekje appartement
-de hutjes op de piste zijn er ook een stuk beter, zowel kwaliteit en smaak van eten als prijspeil
-sowieso is het eten aan de italiaanse kant een stuk beter

zou graag willen weten hoe lang de afdalingen zijn aan Italiaanse kant?

Op de site wordt er gesproken over ruim 150 km aan pistes, maar wel handig om van mensen te horen hoe de wintersport in La Thuile werd beleefd.

Plaats een reactie