Sneeuwzekerheid La Rosière

Dit onderwerp gaat over de bestemming Espace San Bernardo

Iemand ervaring met de sneeuw kwaliteit in La Rosière in de maand maart?
Aangezien La Rosière erg zuidelijk ligt twijfelen we of half maart nog goed te doen is daar.

Ik zou daar zeker niet aan twijfelen. Normaal gesproken ligt er dan zat. Zo zuidelijk ligt het nu ook weer niet. Volgens mij wordt La Rosiere gezien als een ‘sneeuwgat’ in de Savoie. Maar ja … wat gaat deze winter ons brengen? Ik zou gerust boeken voor half maart.

Sneeuwzekerheid is geen enkel probleem, hoogstens zijn de 2 pistes lager dan La Rosière (van1800 naar 1300 meter) dicht. Er blijft nog genoeg over, zeker aan de kant van La Thuile in Italië.

bon ski

Vrijwel ieder jaar is La Rosiere, samen met Flaine, de recordhouder sneeuwhoogte van Frankrijk.

Hier een bericht van midden maart.
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=47&t=265…

gast400 was ik

The older I get, the better I was

Helemaal geen probleem, lekker veel sneeuw normaal en nog goed weer ook.

https://www.wintersport.nl/skigebieden/sanbernardo/sneeuwhoo…
Kijk onderaan, de gemiddeldes doorheen de jaren…

Go with the snow!

De keer dat ik in La Rosiere geweest ben, halverwege maart lag er zeker tot aan mijn kruin sneeuw…en dat is bijna 2m :)

In La Rosiere de meeste sneeuw meegemaakt van alle gebieden waar ik geweest ben. Overigens ligt het helemaal niet zo zuidelijk, in ieder geval (iets) noordelijker dan bijvoorbeeld les3V. Het ligt bijna op het drielandenpunt tussen Frankrijk, Zwitserland en Italie. In Nederland is dat de Vaalserberg, daar heet dat punt Mont Blanc. Door de ligging op de zuidwestflanken van het Mont Blancmassief vangt het gebied veel sneeuw. Eenmaal heb ik een sleeplift gehad (richting Italie) waarvan de kabel zo ongeveer nog maar twee meter boven de sneeuw liep.
Gerust doen!
Dit jaar ben ik er ook weer eens, begin februari.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Bedankt voor de info.

Dit weekend geboekt voor de periode 16/03 - 23/03
in Résidence Les Cimes Blanches in La Rosière.

ik ook. geboekt met vrouw en dochter in de voorjaarsvakantieweek (mooi woord voor scrable)
Alleen wij gaan aan de italiaanse kant wegens lekker eten en ietsje goedkoper.
Fransen blijven fransen maar.

De vraag was of er halverwege maart nog wel genoeg sneeuw ligt? Gisteren lag in het dal dik meer dan twee meter (dat betekent dat je op plaatsen waar een doorgangspad is vrijgehouden gaat staan, je arm omhoog strekt en dan nog niet aan de rand van de sneeuw komt), op de top 3m70. De hele week heeft het flink gesneeuwd en ook voor volgende week is weer volop verse sneeuw voorspeld.
Nadeel was dat de meeste dagen de overgang naar Italie dicht was.
Verder veel dikke verse poeder, ook op de pistes. De enige wat ongelukkige piste is de rode 6 door de bossen beneden naar La Thuile, die door (denk ik) de vele sneeuw van sneeuwkanonnen behoorlijk aan de ijzige kant was.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Ik was het ook al aan het volgen Frank. Zotveel sneeuw daar. Bedankt voor de bijkomende info.
Nog een maandje aftellen. :-)

verwijderd; dubbel.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Plaats een reactie