Van La Rosiere naar La Thuile

Dit onderwerp gaat over de bestemming Espace San Bernardo

Kan iemand vertellen hoe snel je van La Rosiere aan de Italiaanse kant kunt zijn? Ik denk eraan om in La Rosiere appt te boeken (goed aanbod gevonden), maar ga voornamelijk voor skipistes aan Italiaanse kant.
Dank!

Als je bovenaan bij de stoeltjeslift Fort staat ben je binnen 15 min. aan de italiaanse kant. Er zit een lange langzame stoeltjeslift tussen. Maar dat is het enige wat het tempo eruit haalt. Leuk skigebied. Wij waren er vorige week een paar dagen.

In La Rosiere verblijf je meestal in de wijk Les Eucherts. Voor wat betreft de bereikbaarheid van Italie maakt deze wijk of het centrum overigens niet veel uit.
Twee of drie liften en evenveel pistes en je bent bij het fort (Col de la Traversette). Gevoelsmatig verlaat je daar het gebied van la Rosiere al, maar je bent nog even in Frankrijk. Daar neem je dan een mooie niet zo lange rode naar beneden, vervolgens een lange, lange sleeplift. Bovenaan kun je dan kiezen, of naar beneden Italiaanse espresso drinken bovenop de Kleine Sint Bernardpas aan de voet van het Mont Blancmassief (en dan een snelle lift naar boven) of meteen nog een sleeplift die precies op de grens eindigt.
Ik schat een half uurtje tot aan de top van de lange sleeplift voor een beetje vlotte skier.
Overigens zijn de pistes in La Rosiere best aardig, met name ook richting het fort heb je aantrekkelijke rode pistes.
Je kunt trouwens de skimap van Espace San Bernardo downloaden op http://www.skilarosiere1850.com.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Dank beiden!
Vakantie is geboekt :)

Iemand binnenkort naar La Rosière?

Dit jaar niet meer, ben net terug. Hoezo?

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

ben daar in de diepsneeuw een ski verloren, met de dooi in het vooruitzicht was ik benieuwd of er mensen daarheen gaan, die eens een kijkje konden gaan nemen … :-)

Ik lees regelmatig dat de doorgang naar Italië gesloten is. Heeft iemand ervaring wat daar de creteria voor zijn? Teveel of te weining sneeuw? WIj willen gaan met kerst 2013.

Als de verbinding dicht is, dan door teveel wind

San Bernardo zit aan beide landen (FR en IT) steevast in de top-10 van sneeuwhoogte

The older I get, the better I was

Plaats een reactie