wandelen met de hond???

Dit onderwerp gaat over de bestemming Seiser Alm (Alpe di Siusi)

is er iemand die ervaring heeft met wandelen tijdens de wintersport?
onze hond kan zowel in een gondel als in de stoeltjeslift dat is helemaal geen probleem,vraag me alleen af of er veel wandelroutes zijn?

gr
JvZ

beste

wij waren met kerst in ischgl
toen was er zelfs een skier die samen met een hond was
die hond liep gewoon achterna en nam gewoon de lift mee
mag dit??
ik weet het niet maar in ieder geval we hebben hem meerdere dagen gezien en aan de lift hadden ze geen bezwaar dus…
vraag eens info aan de liftmaatschappij zou ik zeggen

have fun

rudi

de liften zijn nooit een probleem, maar ik wil alleen weten OF je er kan wandelen en of er veel wandelroutes zijn

gr
JvZ

Hoi JvZ,

wij hebben in de zomer in Val Gardena gewandeld met de hond. Toen waren de gondels geen probleem. Stoeltjeslift weet ik niet dat lukt niet met onze hond.
In de winter kun je met de hond vast wel de gondels in. Ik heb ook wel vaker wandelaars met honden gezien tijdens het skiën. Heb er op de Seiseralm ooit bijna een aan geskied (die liep dus los en de pistes kruisen daar ook paden…)
Seiseralm heeft meer wandelpaden die ook in de winter open zijn. De rest is vooral piste. Maar op http://www.valgardena.it/nl/ kun je meer info vinden.

Wij zijn een aantal keren op de seiseralm geweest om te skiën, en we hebben daar verschillende keren mensen met honden zien wandelen of bij een restaurantje zien zitten. Er zijn wandelpaden, je moet alleen bij het oversteken met de skipiste oppassen. Ik denk dat de mensen of in een hotel of de piste zaten of met de cabine naar boven gaan. In de stoeltjeslift heb ik nog nooit gezien.

Bedankt voor de reacties, klinkt goed allemaal :-)
onze golden retriever gaat altijd mee in de stoeltjeslift, gewoon op schoot en hij vind t geweldig, vooral omdat iedereen die ons tegemoet komt naar hem gaat zwaaien en foto’s maken ;-)
hij zwaait nooit terug hoor ;-))))
het is wel makkelijker als ze beried zijn de lift heel kort even stil te zetten maar in oostenrijk is dat nooit een probleem

Waarschijnlijk is deze reactie veel te laat. Wij gaan voor de 5de keer naar de Seiser Alm en nemen ieder jaar onze twee honden mee. Wandelen kan prima op de alm. Onze honden kunnen niet in de (stoeltjes)liften. Dus daar heb ik geen ervaring mee. In de gondels geen probleem. Soms kunnen ze moeilijk doen en moet de hond een muilkorf op. Net zoals somns in de bus. Er zijn hondvriendelijke en flexibele muilkorfjes te koop. De honden zijn altijd welkom in elke hut of restaurant. Met het oversteken van de pistes moet je even opletten maar er zijn vele wandelpaden waar ze prima kunnen rennen. Er wordt veelal enthouiast door mede wintersporters gereageerd.

Daarnaast is er ook beneden (b.v. vanuit Ortisei naar St Christina) leuk te wandelen met de hond.

heel erg bedankt weer voor de reacties
gr
J v Z

Wij hebben veel gewandeld op de Seiseralm en in Val Gardena. Niet met de hond, maar wel met een kind op een sleetje. Vooral de Seiseralm is prachtig om te wandelen. Zie hier voor ons reisveslag: http://claarenjoanne.blogspot.nl/2012/06/winterwandelen-in-v…

We wandelen al jaren in Zuid-Tirol, vanaf 2012 is het wel verplicht in de gondels , je hond een muilbandje aan te doen, wij waren daarop niet voorbereid. Dit jaar nemen we er op voorhand eentje mee.

We wandelen al jaren in Zuid-Tirol, vanaf 2012 is het wel verplicht in de gondels , je hond een muilbandje aan te doen, wij waren daarop niet voorbereid. Dit jaar nemen we er op voorhand eentje mee.

Gast956 op 31 jan. 2013 11:22

Goede tip.
Wij zijn er in de zomer (2010) ook geweest en toen hadden we ook zo’n muilband/korf bij ons. Niet gebruikt trouwens.
Ligt een beetje aan de hond (ras) en aan hoe druk het is. Maar ze kunnen je het wel vragen om te doen in bussen/gondels etc. lokale honden lopen ook zonder rond dus als je hond sociaal is zal het allemaal wel loslopen.
Weet niet hoe streng andere landen zijn (Frankrijk/Oostenrijk) maar google helpt wel ;)

Wij zijn al 3 keer met vakantie naar de Seiseralm geweest met hond. Het is er geweldig wandelen en in de stoeltjeslift geen bezwaar om hem mee te nemen. Ze zetten de lift gewoon even wat langzamer net als ze doen met kindertjes en mensen met kinderwagens. Dit alles helemaal geen bezwaar.

Plaats een reactie