reizen naar Val di Sole

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiarea Campiglio Dolomiti di Brenta

Beste wintersporter, als fervent liefhebber van het Val di Sole ben ik op zoek naar een redelijk snelle manier van vervoer naar deze prachtplek in Italië. Via Interlodge kun je een busreis boeken, maar de reistijd is behoorlijk lang (al om 15 uur vanuit Amsterdam weg, volgend dag waarschijnlijk pas rond 12 uur ter plaatse). Sneeuwberg reed ook maar na het faillissement van Cirkel Reizen rijden zij alleen op aanvraag en bij voldoende belangstelling. Zij reden wel vrijwel rechtstreeks van mijn woonplaats (!) Zaandam naar Mezzana (Val di Sole).
Vliegen kan, maar de transfers vanaf Bergamo en Verona sluiten dan weer niet aan op de vliegtuigen die vanuit Amsterdam aankomen.

Kortom: is er behalve zelf met de auto een snellere manier van vervoer naar het Val di Sole?

Alle tips zijn welkom!

Hotelletje boeken via booking,com. Goedkoop vliegen met Ryanair (weeze, eindhoven) naar Bergamo. Auto huren daar (easyterra). Twee uur rijden. Succes!

wij vliegen vanuit charleroi op bergamo,dan transfert met taxi naar pinzollo(ongeveer 2 uur).
dit kost ons 60€ pp H/T,is misschien veel,maar voor een snelle en vlotte verbinding vind ik dat best.veel plezier!

inderdaad vliegen met ryanair naar bergamo. je hoeft niet te vliegen vanaf charleroi, kan tegenwoordig ook vanaf eindhoven en dusseldorf/weeze volgens mij.

Dat had patrick ook al opgemerkt zie ik net, sorry patrick, had ik niet gezien.

dank voor alle tips!

Ik kom nu met hetzelfde vraag. Ik reis hoogstwaarschijnlijk 21/2/ 2015 (krokusvakantie) met het vliegtuig vanuit Eindhoven richting Milaan Bergamo, en dan begint een probleem… Transfer 144 km naar Val di Sole duurt 5,5 uur.
Taxi is heel duur. Reis iemand toevallig hetzelfde tijd richting Dolomieten, misschien kunnen wij dan taxikosten delen of heeft iemand een andere tip voor mij (geen huurauto).

Alvast bedankt voor alle reacties

Wij gaan medio januari en hebben besloten om met de auto te gaan ivm de spullen en het is daar wel handig ivm de meerdere liftlokaties in het dorp om een auto te hebben.

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

Hier veel goedkopere transfers (v.a. 35 euro pp. enkele reis), en ook kortere reistijden naar Val di Sole vanaf o.a. Bergamo…

http://www.valdisole.net/EN/Fly-Ski-Shuttle/ Bekijk vooral de timetables.

Ik denk dat ze er inmiddels wel uit zijn (posts uit 2011, 2012 en 2014)

Ik denk dat ze er inmiddels wel uit zijn (posts uit 2011, 2012 en 2014)

Userd op 30 dec 2016 12:38

vast goed aangekomen inderdaad! Zal beter op de data letten voortaan ;)… newbie he;)

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

Plaats een reactie