De kilometers piste

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiarea Campiglio Dolomiti di Brenta

Hallo,

Er staat 290 km piste gemeld. Echter is mij onduidelijk wat precies bij het skigebeid hoort (als je op de pistekaart kijkt). Is de 290 km piste alleen van het gebied rondom Madonna di Campiglio of horen de verderaf gelegen gebiedjes op de kaart hier ook bij?

Skirama Dolomiti Adamello Brenta telt inmiddels 380 km pistes, 150 skiliften en 8 skigebieden.

De Skirama Dolomiti skigebieden zijn: Madonna di Campiglio en Pinzolo in Val Rendena , Folgarida-Marilleva , Pejo en Passo Tonale in Val di Sole , Ponte di Legno , Andalo - Fai della Paganella , Monte Bondone en Folgaria - Lavarone .

Enkel het skigebied Folgarida-Marilleva en Madonna di Campiglio zijn met elkaar verbonden via liften en pisten. Dit telt samen 108 km aan skipistes.

Het skigebied Tonale-Ponte di Legno ligt niet zo ver van mezzana-Marilleva en heeft 100 km pistes. Ponte di Legno ligt op een hoogte van 1257m en Tonale op 1833m. Het hoogste punt is 3016m. Pejo heeft normaal 15 km pistes.

In de zomer van 2011 komt er een verbinding Pinzolo-Madonna di Campiglio en omgekeerd. Pinzolo heeft momenteel 26km pistes.

De andere skigebieden zijn te ver gelegen.

Heel erg bedankt voor de reactie! Dit maakt het al weer veel duidelijker!
Weet je (of iemand anders) toevallig ook hoeveel km de langste afdaling is?

Ik weet natuurlijk niet naar waar jij naartoe wil gaan en wanneer, je moet dus ook goed opletten met de skipassen.

De langste piste in het gebied Folgarida-Marilleva: -Folgarida: nr.4-2: 4,6km
Marilleva: nr.11-19-23: 5,5km

zwarte pistes:
Folgarida: nr.1: 1,9km
Marilleva: nr.25-26: 2,5km

De langste piste in het Madonna Di Campiglio:
De langste zwarte piste is 2,840km maar de pistes zijn daar toch niet zwart. Beter kun je dan de zwarte pistes van Folgarida-Marilleva doen.
De langste piste: nr.17-21-24-33 8,75 km (rekening houden met prikken)
De langste piste via liftverbinding: 17-22-(stoeltjeslift boch - 27: 8,33 km

De langste piste en zeer uitdagend in Tonale: de afdaling van de gletsher tot in Tonale: 6,2km (buiten dit is er bij mij in Tonale niets).

Dat weet ik nog niet precies. Ik ben een grote liefhebber van wintersport in Italië. Vorig jaar zaten we in Ortisei (Val Gardena). Super weer, perfecte pistes, lekker eten, leuke mensen etc. etc.
Ik zou er zo weer naar terug gaan ware het niet dat ik uit principe niet terug naar hetzelfde gebied wil gaan maar juist op zoek wil naar mooie andere nieuwe plekken.
Mijn oog viel toen op skirama Brenta. Het moeilijke is dat we nogal kilometervreters zijn en niet overal kun je dan goed terecht (Val Gardena natuurlijk wel).
Ik heb ook gedacht aan Via Lattea maar hier liggen de pistes teveel naast elkaar waardoor je niet echt kunt toeren.
Wat zijn de mogelijkheden hiervoor in de omgeving van Madonna di Campiglio bijv. Of wat zijn goede, mooie, leuke plekken om te verblijven? Een paar restaurantjes zou al genoeg zijn, we zijn van het skieen en niet van het Apres verhaal…

Ortisei ligt natuurlijk wel helemaal aan de zijkant van het gebied. Je zou natuurlijk kunnen overwegen om dit keer bijv. naar Corvara of San Cassiano te gaan in Alta Badia.

Ben je vorig jaar bijv. naar Lagazuoi en Cinque Torri geweest? Route de St. Croce en de Marmolada geskied? De Gebirgsjägertour?
Dat zijn allemaal tochten die goed te doen zijn als je in Alta Badia je hotel of appartement hebt.

De Dolomieten zijn te groot om in één keer te ontdekken. Daar heb je wel een paar vakanties voor nodig.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik inmiddels Dolomieten verslaafd ben. Terwijl ik ook altijd zei wat jij nu zegt: iedere keer ergens anders naar toe.
De eerste keer dat ik daar naar toe ging deed ik een ski-safari. Met gids dus en overnachten in verschilldnde berghutten. Dan zie je het gebied echt goed.
En toe wist ik dat ik terug wilde. De kwaliteit van de pistes, het heerlijke eten in de berghutten en niet te vergeten het prachtige decor waar je onderdeel van bent: ik ben er inmiddels echt aan verslaafd.

Wil je meer weten over de tochten die ik genoemd heb? Laat maar weten.

Zeg Gerwin, heb jij misschien een email-adres ? Voor de skipistenkaarten: Kijk ook eens op de link http://www.ski.it/upload/files/NEVE_ITA%201.pdf en http://www.campiglio.it/skimap/ (en dan links area Grostè en area 5-Laghi. Zou je graag op hotel gaan of in app. en wanneer ?

@Anoniem: Kijk, dat zijn interesante kaarten. Je kunt me mailen op gerwind@gmail.com
Een appartement heeft de voorkeur en het liefst in maart.

@Marlene: Klopt zeker wat je zegt. We hebben niet alles gezien maar wel heel veel.
Uiteraard zijn we ook naar Alta Badia geweest, Marmolada, Canazei, Alpe di Siusi, de kant van Ciampinoi, Richting Cortina en de mooiste afdaling aan het einde van de dag uiteraard Seceda 10,5 km lang! Werkelijk schitterend! Nog een keer daarheen gaan zou zeker niet vervelen en ik hoor graag meer over de tochten waar je het over hebt. We (mijn broer en ik) willen graag meer en veel lange tochten maken (overnachtingen onderweg zijn ook erg leuk). Echter zien we het niet zo zitten met en groep te gaan. Daarvoor zijn we te ongeduldig…Als je me weer wilt laten weten via de email dan graag!

Zag jullie berichten over skiën in Italië en wil graag ook nog even reageren.

Ik kom al wat jaren in het Val di Sole en ben daar helemaal aan verknocht geraakt. Het is vooral de combinatie van factoren die dit skigebied voor mij tot een grote favoriet maakt.

Allereerst vind ik de natuur er adembenemend.
De Italiaanse sfeer, het eten, de koffie: ook bovenop de berg krijg je een echte latte met opgeklopte melk. Niks druk op een knopje zoals hier in Nederland! Op de piste is er zelfs een verborgen restaurant, met bediening! waar ze verse pasta serveren.
En dan de prijs/kwaliteit verhouding, de skipas is wellicht aan de dure kant, maar voor de rest: hotelkosten, eten, drankjes, lunch op de piste: allemaal zeer redelijk geprijsd, zeker als je Madonna di Campiglio als verblijfplaats kunt mijden. Ik heb 2x in Mezzana in Hotel Monte Giner gelogeerd en vorig jaar was ik te gast in Sporthotel Rosatti. Beide hotels van alle luxe gemakken voorzien en met name Rosatti dat allerlei activiteiten voor de gasten organiseert. Mijn 1e kennismaking was in een pension een paar km voor Madonna di Campiglio, ook prima maar simpel.

Ben je in de gelegenheid om tussen 23 maart en 10 april op vakantie te gaan, dan krijg je je skipas gratis bij een week hotel!

De pistes vind ik afwisselend genoeg, het is een sneeuwzeker gebied, ben alle jaren in maart geweest en prima condities. Qua kilometers maken: dan biedt het veel drukkere Val Gardena je denk ik meer.

Veel skiplezier vast, waar je ook heen gaat dit jaar!

Ze lijken in Ischgl nu echt serieus over de weergave van het aantal KM piste gedacht te hebben.
http://www.ischgl.com/de/active/skigebiet/pisten-anlagen/pis…

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Heel netjes en duidelijk zo!

Plaats een reactie