Live Scheffau (Skiwelt)

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Zijn verhuist van het Zillertal naar Scheffau (skiwelt) .Waren gisteren eerst in Soll .Beneden bij de gondel om 10 uur s, morgens al bijna geen parkeerplaats meer te vinden .Door het mooie weer was de lokale bevolking en skiënd Munchen en omgeving massaal er op uit getrokken.Er stonden ook ruim 30 touringcars.Maar eigenlijk viel het boven erg mee door de grote van het gebied verspreide het zich erg snel. De pistes waren behoorlijk hard maar mooi.
Vandaag in Scheffau begonnen op loop afstand van ons appartement wederom mooi weer en was om half negen al boven .Eerst naar Elmau de Hartkaiser afdaling was heerlijk om te doen. De meeste pistes zijn perfect maar piste 6 bij de Jochbahn (Brixen) was al behoorlijk zacht met grote buckels .De Tanzer afdaling was gesloten. Ik hoop dat het wat gaat sneeuwen en niet regenen.

Ik kom net van 4 dagen Westendorf, en iedere dag dat wij hadden werd het warmer en warmer. Al een geluk dat het s’nacht’s nog vriest, maar overdag hebben wij tot 12° boven op de berg. Wij hebben van dinsdag t/m Vrijdag geskied en zag al hoe druk het was op de weg( dikke file vanuit Munchen ) zaterdag morgen.

De afdaling naar Brixen was al goed naar de knoppen op sommige stukken, volgens de bewoners daar is er wel kans op sneeuw, maar alleen maar s’nachts, overdag is het snel warm… De afdaling naar scheffeau hadden wij ook gedaan, die was eigenlijn gesloten wegens gebrek aan sneeuw, maar dat viel eigenlijk wel mee

Gisteren is er een Duits meisje tijdens skiles in skiwelt verongelukt. Heel verdrietig. Wij skiën er al jaren met onze kinderen op les.

Verschrikkelijk wat er gisteren in Soll is gebeurd .

weet iemand hoe het gebeurt is?
RIP slachtoffer :-(

[quote]weet iemand hoe het gebeurt is?
RIP slachtoffer :-([post]Skippy79 op 31 jan 2017 08:23[/post][/quote
@Skippy79 zie forum/topic/341512

*bericht bewerkt door ruudsan op 31 jan 2017 13:15

Gisteren rondje Hohe Salve gedaan, pistes lagen er mooi bij. De dal afdaling naar Hopfgarten was ook erg mooi. Ook was het heerlijk rustig overal. Vandaag is een ander verhaal, om kwart over acht begonnen was toen nog droog ,maar het begon al vrij gauw te sneeuwen op de (lage) toppen ,en lager regende het .
Piste van Going naar Elmau had al wat slechte plekken zal dus niet beter worden .Ook het onderste gedeelte van de blauwe piste naar Scheffau is slecht. de rode goed.

De regen van gisteren heeft gelukkig niet al teveel schade aangericht, er is bovenin zelfs een centimeter of 8 sneeuw gevallen. Vandaag was het wel behoorlijk warm tussen de 6 en 10 graden.

Mooi topic om te volgen. Volgende week donderdag vertrek ik naar Söll.

Laat maar komen die info.

Laatste dag alweer was hier weer behoorlijk warm. De pistes op de zuidzijde veranderde al snel in wat papperige sneeuw. Ook komen er steeds meer bruine plekken maar de vooruit zichten zijn gunstig er wordt sneeuw verwacht en het wordt kouder.

Wij zijn gister aangekomen en blijven tm maandag in Brixen. Weer was goed, beter dan het weerbericht maar idd na 14:00 uur papsneeuw. Gisteravond gaan rodelen in Söll, de Hexenritt geloof ik dat t heet. Echt geweldig, zo gelachen. Avondkaart is €18,50 (1 rit 11,50) en de slee huren is €7. Duur grapje vind ik maar wel echt ontzettend leuk.

Gister, 4 feb, was ene prachtig begin van de dag. Bewolkt in het dal maar blauwe lucht op de berg. Echt geweldig. Rond 11 uur wat meer bewolkt en om 14 trok het dicht. Sneeuw werd wel papperig maar prima te doen. Vandaag weer zulk weer maar iets kouder, ik teken ervoor!

*bericht bewerkt door Nienke88 op 05 feb 2017 08:03

Plaats een reactie