Graag jullie advies

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Mede forumleden,

Met totaal 3 personen willen wij graag een short ski plannen in het weekend van 18maart. In verband met het kosten plaatje en de zoektocht naar minimaal 90km aan pistes zijn wij terecht gekomen in De Skiwelt. Maarrrr…dit ligt niet al te hoog en daarom niet super sneeuwzeker. Kunnen jullie het aanraden om hier te boeken of zal ik verder moeten kijken?

Ja, das lastig te zeggen. Er kan zomaar nog een dump vallen net voor je gaat, maar het kan er ook 15 graden of warmer zijn, waardoor alles snel pap is. Ik zou een hoger gebied zoeken en voor de prijs dan een dorp verder logeren en met auto of bus naar het skigebied, dat scheelt wellicht ook in de kosten. Ik neem aan dat je voor een shorttrack echt voor het skiën of boarden gaat. Kijk eens in de buurt van obertauern, zillertal, solden, serfaus, fiss, montafon, ischgl, st anton. Deze gebieden gaan ruim boven de 2000 meter en de skiwelt is de top meest rond de 1600 a 1800. Met dalen op ongeveer 800 a 900 meter. Succes met je keuze, maar het zou zonde zijn als alles pap is. Je betaald er toch genoeg voor.

Ik ben vorig jaar op 11 maart nog 10 dagen in Westendorf geweest. De condities waren toen s’ochtends prima maar tegen 2 uur krijg je wel te maken met papsneeuw. de laatste dagen hebben wij in de middag heerlijk op het terras gezeten in het dal, in t-shirt. Maar ik neem aan dat je hier niet voor komt als je maar een paar dagen hebt, haha. Dus het is een beetje moeilijk te zeggen en het ligt ook een beetje aan je eigen verwachtingen.

Ga hoog zitten en dichtbij.
Bregenserwald 850 km vanaf Utrecht.
Als het niets is ben je zo weer thuis.Op 18 februari in Arlberg was het op 1500 meter om 1200 uur al pap met af en toe regen. Op 2250 meter ijs door de wind en het vele skiën.Eind februari was het 30 gr. In een hoek van het terras.
Je bent erg laat.
Volgend jaar vroeger gaan OK.

Ik zou kijken voor Warth-Schröcken oid. In ieder geval iets westelijker en een gebied wat hoger ligt.

Kijk eens naar de weersverwachting. Kom nog flink wat sneeuw aan de komende dagen.
Hoogstwaarschijnlijk zijn de conditie’s helemaal prima.

Nog even geduld dus betreft Wilder Kaiser…

Ook bij mindere condities ga je die 90 km open met gemak halen in skiwelt . Misschien een enkele zuidelijke dal afdaling gesloten … tsj pech dan … nog zat te skien dan… succes met jr keuze

Vorarlberg zal nu flink bijsneeuwen, maar hier in het midden van Oostenrijk is een echte dump meer dan welkom.
Ook al gekeken naar bijvoorbeeld Zell am Ziller (Zillertal Arena) of Mayrhofen (Zillertal 3000)? Daar is het hogerop gewoon prima. Obertauern ligt er niet zo mooi bij en is relatief prijzig. Wil je lekker kunnen skiën buiten de drukte? Overweeg dan eens Kühtai-Hochoetz. Weliswaar maar een kleine 80 km piste, maar behoorlijk sneeuwzeker en voldoende gevarieerd voor een shortski.
Helaas is het niet zo spotgoedkoop, maar het Montafon is ook zeker een optie. En niet al te ver weg.

Plaats een reactie