Waar gaan de meeste Nederlanders skien en waar niet?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Waar denken jullie dat er veel Nederlanders gaan skien en waar niet?
Vul per elk cijfer in naar welke plaatsen veel Nederlanders en gaan en naar welke plaatsen weinig Nederlanders gaan.

  1. Oostenrijk:
    Veel:
    Weinig:
    Italie:
    Veel:
    Weinig:
    Duitsland:
    Veel:
    Weinig:
    Frankrijk:
    Veel:
    Weinig:
    Zwitserland:
    Veel:
    Weinig:

En wat heeft dit met Sölden te maken? ;)

Oostenrijk:
Veel: Sölden, Mayrhofen
Weinig:
Italie:
Veel:
Weinig: Passo Tonale
Duitsland:
Veel: Winterberg
Weinig:
Frankrijk:
Veel: Val Thorens
Weinig:

Er zijn ook gebieden waar er "matig" veel Nederlanders zitten. (Sankt Anton etc.) Daarnaast hangt uiteraard heel veel af van schoolvakanties.

Ik weet het niet voor andere gebieden maar in het Kleinwalsertal in Oostenrijk zijn het er heel wat!

Oostenrijk:
Veel: Sölden, Mayrhofen, Westendorf
Weinig:
Italie:
Veel:
Weinig: Passo Tonale
Duitsland:
Veel: Winterberg
Weinig:
Frankrijk:
Veel: Val Thorens
Weinig:

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Was is precies je bedoeling van dit topic? Wil je weten waar je juist wel of juist niet heen moet?

@ gast 125

Als de lijst compleet wordt, kun iedereen daarmee allebei.

Als je van salou-achtige bestemmingen houdt, en apres-ski belangrijker vindt dan het skieen zelf. Dan ga je naar bestemmingen waar veel nederlanders komen.

En als het je vooral om de sport en de omgeving gaat, dan ga je daar juist niet naartoe.

Makkelijk toch?

Volgens mij is dit een retorische vraag :-)

When life gets too complicated.... SKI

Maar of je Salou-achtige taferelen krijgt of niet, hangt 100% af van het type mensen dat ergens naar toe gaat. Aan jouw overzichtje kun je niet zien of het door après-ski types, gezinnen met veel jonge schreeuwerige kids of patserige proleten wordt ingevuld (om maar wat stereotypen te noemen) tenzij je alle profieltjes afloopt. Dit is allemaal wel heel erg kort door de bocht.

Dat is natuurlijk wel erg relatief. Hier in Sölden schommelt het aantal Nederlanders al jaren tussen de 9 en 11% van het totaal aantal mensen wat zich op de piste begeeft, In b.v. Gerlos lijkt me dat percentage veel hoger.

En Nederlanders kom je echt overal tegen.

Skiën. What else.

Oostenrijk:
Veel: Sölden, Mayrhofen, Westendorf, Kleinwalsertal, Kals-Matrei
Weinig: Sillian, Lienz, Sankt Jakob in Defereggen, Diedamskopf, Damüls
Italie:
Veel:
Weinig: Passo Tonale
Duitsland:
Veel: Winterberg
Weinig:
Frankrijk:
Veel: Val Thorens
Weinig: Saint-Léger, Orcières
Zwitserland:
Veel:
Weinig: Sankt Moritz, Val d’Anniviers, Leysin, Melchsee-Frutt
Andorra:
Veel:
Weinig: Vallnord

Het doel van dit forum, is om te weten waar wij wel of niet moeten gaan skien, wij komen het liefst zo min mogelijk Nederlanders tegen op vakantie, maar wij gaan wel graag naar een wat groter gebied.

Gast125 eigenlijk wil ik allebei weten.

En Nederlanders kom je echt overal tegen.

JohnSölden op 4 apr. 2013 08:54

Nederlanders zijn naast Duitsers dan ook het meest reislustigste volk van Europa. Andere nationaliteiten gaan veel minder vaak de grens over. Daarom zal men Duitsers en Nederlanders zo goed als overal op aarde tegenkomen. Doch in de Alpen zijn er toch nog een aantal skigebieden te vinden waar geen Nederlanders zijn, met name in Zwitserland en delen van Italië. Skigebieden zonder Duitsers zal men denk ik eerder in Frankrijk vinden.

Maar ook zeker in Oostenrijk zijn diverse skigebieden te vinden waar Nederlanders slechts zeer schaars vertegenwoordigd zijn tot bijna niet. Met de term "Oostenrijk" denken bijna alle Nederlanders aan Tirol en bijna niemand kent Steiermark.

Zwitserland:
Veel:
Weinig: Sankt Moritz, Val d’Anniviers, Leysin, Melchsee-Frutt

Mathijs! op 4 apr. 2013 16:17

Hier noem je nu juist een aantal gebieden op waar juist wél Nederlanders komen, maar natuurlijk niet in grote aantallen. Voor Oostenrijkse begrippen weinig, maar voor Zwitserse begrippen zou ik St. Moritz eerder al als een bestemming met ‘veel’ Nederlanders bestempelen.

Bij Zwitserland iets met ‘veel’ noemen is erg moeilijk. Lenk-Adelboden, Flims-Laax, Arosa en Zermatt zijn geliefde bestemmingen onder de Nederlanders die naar Zwitserland gaan, maar ook daar stikt het nergens van de Nederlanders.

Duitsland kan ik nog wel verder aanvullen:

Veel: Winterberg, Willingen, Neuastenberg, Altastenberg
Weinig: Alle kleine skigebieden (van Sauerland tot Alpen)

Frans danku wel, maar ik ben 8 keer in Sankt Moritz geweest, en geen Nederlander tegengekomen, graag zou ik van u willen weten wat een groot skigebied is waar weinig Nederlanders komen(komen er veel Nederlanders in Crans-Montana,Adelboden).

Ik ken Adelboden en Grindelwald (kom ik net vandaan)
Ja, ook daar zijn Nederlanders, al ben ik het zelf. Zijn het er veel? Nee (gelukkig niet)
Zijn het grote gebieden? Op papier wel, in de praktijk minder ivm opdeling.
Ga je er graag naar toe? Ja
Waarom? Weinig Nederlanders, weinig Russen en geen Anton aus Tirol of Andre Hazes maar knisperend haardvuur en een hotelier die een praatje komt maken.
Daarbij ben ik fervent anti-roker en alleen al daarom ga ik niet naar Oostenrijk waar ze op dit vlak qua wetgeving een decenium achterlopen, om over handhaving maar helemaal te zwijgen.

Rob

@Frans: In 3x Sankt Moritz hebben wij nog nooit één Nederlander tegengekomen, in de andere benoemde bestemmingen zelden, in vergelijking met Oostenrijk is het aantal Nederlanders in Zwitserland echt peanuts.

Frans danku wel, maar ik ben 8 keer in Sankt Moritz geweest, en geen Nederlander tegengekomen,

Gast178 op 4 apr. 2013 21:17

Let de volgende keer maar eens op de welberoemde gele NL-kentekenplaten. Die zijn er in St. Moritz toch meer als menigeen denkt, alhoewel het natuurlijk rustig blijft met Nederlanders. Daar is Zwitserland zoals reeds aangegeven sowieso niet van betroffen. En van die paar Nederlanders die je in Zwitserland zou tegenkomen heeft niemand last. Het land trekt dan ook van nature geen asociale gasten aan, dus ook van andere nationaliteiten heeft men geen last. Een vredige en rustige skivakantie!

Maar ik moet nadrukkelijk benadrukken dat ook Oostenrijk gelukkig groter is dan alleen Tirol. Het land heeft zeker genoeg bestemmingen met weinig Nederlanders, alleen komen de meesten niet verder met denken dan Tirol en nog een paar bekende skigebieden daarbuiten. Van mij mag dat ook zo blijven, dus bij deze geen Oostenrijkse geheimtips. :)

Ja tis niet zo best met die nederlanders onder elkaar, ze kunnen elkaar niet luchten nog zien.
Eigenlijk geen wonder dat het hier in NL zo’n zooitje wordt als je de meningen hier eens goed analiseert.

Hoge bomen........lange latten!

Frans, in Sankt Moritz hadden wij het enige Nederlandse kenteken in de hele acht jaar, komen er veel Nederlanders in Crans Montana.

@Gast178: Ben je er toevallig steeds buiten de krokusvakanties geweest? Dan zijn er nogal wat skigebieden, zeker in Zwitserland, geheel uitgestorven met Nederlanders. Maar alleen al het feit dat St. Moritz vaker op dit forum wordt aangehaald, betekend toch dat er Nederlanders komen en er interesse over bestaat. Er zijn ook genoeg Zwitserse skigebieden die in dit forum nog nooit genoemd zijn en geen fatsoenlijke beoordelingen hebben. Over St. Moritz kan ik op het internet genoeg Nederlandse meningen/reisverslagen lezen. Die zouden er niet zijn, wanneer men gedurende acht jaar de enigste Nederlander zou zijn.

Maar nogmaals, Nederlanders kan men er zoveel beter bij hebben dan Oost-Europesen. Die talen klinken ook veel meer agressief of asociaal. Nederlands is een taal dat bij Duitstaligen eerder als grappig en onserieus overkomt. Geheel onschadelijk. :p En eerlijk gezegd moet ik soms ook wel lachen hoe Nederlanders soms met elkaar praten. Al die verkleinwoordjes. "StoelTJESlift", "skiTJES", "afdalingKJE", "bierTJE" enz. En daarnaast natuurlijk de typische stopwoordjes als "hoor", "he" enz.

Maar ik moet nadrukkelijk benadrukken dat ook Oostenrijk gelukkig groter is dan alleen Tirol. Het land heeft zeker genoeg bestemmingen met weinig Nederlanders, alleen komen de meesten niet verder met denken dan Tirol en nog een paar bekende skigebieden daarbuiten. Van mij mag dat ook zo blijven, dus bij deze geen Oostenrijkse geheimtips. :)

Frans op 5 apr. 2013 01:45

Kom op Frans, geef die geheimtips toch maar, het merendeel van het forum is al in zijn zomerslaap gevallen ;)

Frans, dat is zo omdat Sankt Moritz een zeer bekende bestemming is(ik ben 5 keer met kerst geweest 3 keer in de krokusvakantie, moet wel toegeven dat er in de krokusvakantie meer Nederlanders komen dan in de kerstvakantie, ik ben er wel een paar tegen gekomen maar geen tientallen)

Laten we maar niet meer zo ouwe hoeren.

@Mathijs
hèhè eindelijk rust pffff…:P

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

wat een onzin-item. een groot skigebied zonder Nederlanders bestaat misschien alleen in de VS, in ieder geval niet in de Alpen. als je geen Nederlanders wilt ontmoeten moet je binnenshuis blijven

wat een onzin-item. een groot skigebied zonder Nederlanders bestaat misschien alleen in de VS, in ieder geval niet in de Alpen. als je geen Nederlanders wilt ontmoeten moet je binnenshuis blijven

Gast661 op 10 apr. 2013 08:59

En vooral: alle bestemmingen waar Sunweb, Husk, Sportura, Bizztravel etc.heengaan vermijden!

In Libanon is het aantal Nederlanders verwaarloosbaar.
http://www.skimzaar.com/faraya-mzaar/skiing/faraya-map.asp…

Ik vraag mij af: is er hier iemand die er wel eens geskied heeft?

Opvallend veel Polen dit jaar in Winterberg en Willingen. Komen ze toch langs, onderweg naar huis, zullen we maar denken.

Onzin, die Polen komen daar helemaal niet langs opweg naar huis. Dat is voor velen een enorme omweg door het Sauerland. De Polen die men in Winterberg en Willingen treft zijn gastarbeiders uit de steden rondom het Sauerland en Ruhrgebied.

Frans, vraag dan aan een oosteuropeaan hoe nederlands of duits klinkt in hun oren.

Plaats een reactie