Sleepliften

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Komend wintersportseizoen willen we met een groep snowboarders richting Sölden, dit gebied is redelijk groot, al is het kleiner dan de gebieden waar we afgelopen jaren zijn geweest.

Eigenlijk kiezen we altijd voor moderne Oostenrijkse gebieden en hebben we zelden te maken met sleepliften, slechts in een uithoek van een gebied wil het wel eens een keer voorkomen dat je door niet op te letten op een sleeplift uitkomt. Dat proberen we echter zo veel mogelijk te voorkomen, aangezien er een aantal zijn die een hardgrondige hekel hebben aan sleepliften.

Sölden is een gebied met een gletscher en daarom zijn er nog een aantal sleepliften in dienst. Mijn vraag is echter of je veel van het gebied mist als je deze liften vermijd en of Sölden een goede bestemming is als je deze liften wilt vermijden.

Afgelopen jaar in Sölden geweest en geen enkele keer de sleeplift genomen. Alleen boven op de gletsjer heb je er volgens mij 1 of 2 maar je mist niet veel als je deze niet neemt er zijn genoeg andere liften en je kunt zo het hele gebied door. Boven Sölden heb je trouwens mooie accomodaties aan de piste echt goed vertoeven daar, voor herhaling vatbaar.

In Solden mis je niks als je de 2 sleepliftjes op de gletsjer links laat liggen…genoeg andere liften in het hele gebied om je te vermaken!

Als je met de gondel naar Tiefenbachkogl gaat en hellemaal rechts aanhoudt mis je niks. De afdalingen op de gletsjer zijn ook niet zo dat je ze perse moet doen. Het idee gletsjer heeft iets en het uitzicht boven is mooi maar dan houdt het ook op. De blauwe afdaling naar het dal tot Gaislachalm is een leuke carve pisten maar de sleeplift zou ik niet nemen. Pisten 8 is voor snowboarders ook niet de mooiste afdaling (vlak). Als je geen les meer heb zijn er volgens mij geen sleepliften meer in het gebied.

De 1, 18, 21, 22 en 25 zijn mooie afdaling die je zeker moet doen. Drie keer in Solden geweest maar er zijn leukere gebieden (Ischg en Serfaus). Veel plecier

Sölden is perfect te combineren met het skigebied Obergürgl-Hochgürgl, gelegen op een kwartiertje van Sölden met de gratis skibus. Schitterend gebied met veel brede pistes. Sölden is nogal klein om een week kilometers te vreten, maar in combinatie met Obergürgl-Hochgürgl is het top. Trouwens ook veel rustiger op de pistes daar en buiten de vakantieweken geen wachttijden.

Hoe zit dat qua skipas? Kun je een gecombineerde doen, of bijv. dat je 2/3 dagen in een week ipv Solden naar Obergurgl/Hochgurgl gaat? Wat is het prijsverschil met een normale weekpas van alleen Solden?

Je kan een skipas kopen in Sölden met 1 dag Obergurgl of omgekeerd. Dat kost 10 euro extra. Andere combinaties tussen deze 2 gebieden zijn er niet. Er zijn nog wel andere combipassen te krijgen met Ötz en Sölden. Je kunt dit allemaal opzoeken op de Sites van Sölden, Obergurgl en Ötz.

Hartelijk dank voor alle antwoorden! Ben een tijd niet op de site geweest, maar hier kan ik wel wat mee!

Let op, met de skipas van Solden 1 dag in Obergurgl kan niet altijd. Bepaalde periodes zijn uitgesloten!

Plaats een reactie