Verbinding Gries - Sölden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

We gaan begin februari weer skiën. Dit keer gaan we naar Sölden. We logeren in Haus Gletscherblick in Gries. Kan iemand mij iets vertellen over de verbinding naar Sölden? Ik heb gelezen dat je dan in Längenfeld moeten overstappen. Weet iemand waar je het beste kunt uitstappen voor een goeie overstap.?? Nog een ander vraagje…Na de aprés-ski rijdt de skibus natuurlijk niet meer. Weet iemand een goeie/goedkope(?) taxi. We zijn met 7 personen…

Bij twijfel....Doen!!

Skibus: http://www.oetztalerbus.at/images/stories/pdf/fahrplan/winte…

Taxi’s staan vaak opgesteld aan de weg bij Zum Kuckuck onderaan de Giggijoch lift.

Maar was er niks beters te vinden dan helemaal in Gries?

Skiën. What else.

Ik ben nog op zoek naar evt. een hotel/appartement/chalet iets dichterbij. Ik heb dit appartement in optie staan…

Bij twijfel....Doen!!

Je gaat wel erg lang onderweg zijn vanuit Gries. Dan kan je beter iets zoeken in Längenfeld. Dat is ongeveer een kwartier met de bus naar Sölden.
Vanaf Längenfeld naar Gries is ook nog een aardig stuk rijden met veel (haarspeld)bochten. Best een leuk ritje. Maar elke dag heen en in het donker terug? Dat zou je wel eens zat kunnen worden.

Waar moet ik aandenken? Half uur…van Gries naar Sölden?

Bij twijfel....Doen!!

Heb er wel eens 12 uur over gedaan. Over een zeer besneeuwde weg. Maar net wat Joepie zegt, zoekt iets in Längenfeld of nog beter, in Huben.

Skiën. What else.

Minimaal ! Denk eerder drie kwartier. En dat was met de auto. Als je met de bus moet en ook nog moet overstappen in Längenfeld ben ik bang dat je toch echt wel drie kwartier tot een uur moet uittrekken voor een ritje van Gries naar Sölden. Huben is inderdaad ook een goede optie.

foutje!

Ik zoek meestal via booking.com Hebben jullie nog adresjes of sites waar ik nog wat kan vinden?

Bij twijfel....Doen!!

Toch nog iets anders gevonden in Längenfeld-Au.

Bij twijfel....Doen!!

Dan zit je een stuk beter!

Ja zag het al. Bus rijdt rechtstreeks naar giggijoch…

Bij twijfel....Doen!!

Duurt 15 à 20 minuten, dus dat is goed te doen. Als je naar de Gaislachkogl wil, blijf je gewoon nog een halte of 2 zitten.
Veel plezier daar!

Oh ja , je moet zeker ook het AquaDome in Längenfeld eens bezoeken.

Jaar of 5 geleden ook al in Sölden geweest. We zijn toen ook in het AquaDome geweest. Goed voor elkaar daar!!!

Bij twijfel....Doen!!

Plaats een reactie