Tips: Restaurants in Solden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Heeft er iemand nog tips voor gezellige (en vooral lekkere) restaurants op de piste en in het dorp Solden? We zoeken niet de michelin restaurants maar ook niet de grote restaurants op de piste.

Hi @Arie,

Ben afgelopen jaarwisseling in Sölden geweest. Op de piste hebben we eigenlijk dagelijks geluncht bij het restaurant langs het middenstation van de Gaislachkogl: Tiroler Stuben. Een restaurant waar je netjes geholpen wordt en zeer goed eten krijgt voorgeschoteld!

In het dorp hebben we gegeten regelmatig ons avondeten genuttigd bij Pizzeria-Cafe-Restaurant Corso (ligt in de buurt van de Gigijochbahn en bij een restaurant tegenover het ‘Gemeentehuis’ (hier ligt de apotheek/dokter naast elkaar, ben even de naam kwijt.

Op de piste de Löple alm, helemaal in de uithoek van het gebied rond de Gaischlachkogl. Wij sliepen in het gedeelte innerwald en daar was het restaurant van gasthof Grüner een aanrader.

Deze is prima eten maar vaak erg druk Hühnersteign direkt an der Piste 30 vom Gletscher probeer een s een kippetje,
s’ Stabele Schirmbar direkt an der Stabele Bahn (Abfahrten: 6, 11, 30 heerlijke hamburgers,
Bergerestaurant Sonnblick an Piste 19/20 gelegen lekker ouderwets en prima personeel. Ik zou zeggen in het algemeen probeer de grote restaurants te vermijden.

Ik meld me even hier op aan. Gaan over een klein maandje ook richting Sölden dus tips zijn welkom. Als ik hier nog wat aan mag toevoegen welke apreskibar is echt een must?

Huhnersteign inderdaad gelegen aan piste 30 is erg goed, kan ooit druk Het is geen zelfbedieningsrestaurant! Wanneer je hier wil gaan eten, neem dan de tijd en ga bijvoorbeeld om 1400 uur pas tafelen, blijf gezellig zitten om wat te drinken en daarna hoef je enkel nog maar de dalafdaling te nemen.

Apres Ski:
Cuckcuck direct onderaan de dalafdaling vanaf de Giggijoch. Tegenover ingang gondels.

Apres Ski en eten:
Philipp Sölden. Te bereiken vanaf de dalafdaling richting de Gaischlachkogl of midden vanuit het dorp gaat een soort mono-rail lift omhoog. Je kunt bij Philipp dineren in het restaurant en daarna meteen door om nog even te feesten in de Aprés ski bar die zich daaronder bevindt.

Voor echte duitse apres ski ga je naar de Schirmbarr

@stefanski, jou profielfoto? ;) maar idd de beste apres ski van

Hier hebben wij toen heel goed gegeten voor een leuke prijs. Het ziet er niet uit, maar is wel gezellig en lekker. http://nudeltopf.riml.com

bart

Ik meld me even hier op aan. Gaan over een klein maandje ook richting Sölden dus tips zijn welkom. Als ik hier nog wat aan mag toevoegen welke apreskibar is echt een must?

Sneeubeer op 22 jan. 2014 11:45

Niet zozeer apres ski, maar voor de avonduren met uitgaan kan ik Katapult echt aanraden.
Wel pas na 10en

hallo

op de piste vind ik huhnersteign en eugenes obstlerhutte erg goed.
in het dorp is het erg leuk en fezellig bij hacienda een mexicaan die ligt bij het freizeitbad.
apres ski onder aan gigijoch de almrausch

Annemarie’s Huhnersteigen is inderdaad goed, maar vergeet Bubi’s niet (afdaling 2). Allebei geen zelfbedienig, dus neem de tijd (en een flesje Grüner Veltliner)…

Daar in de buurt zitten ook nog een paar hele kleine Bratkartoffel restaurantjes die via een bospaadje bereikbaar zijn. Moet je een keer gedaan hebben (bestellen bij de keukendeur en met z’n 20-en eten op 15 m2…

In het dorp zit de graue bär, ook een goed restaurant.

Qua après ski is de eerder genoemde Obstlerhutte een goede plek voor een rustpauze richting het dal, daarna een paar biertjes in de Kuckuck (oid) en vervolgens naar de Schirmbar (lekker duits) of de Almraus (lekker hollands)…

Plaats een reactie