skiles in Solden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Weet iemand of kinderen in Solden 4 dagen skiles op de maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag kunnen krijgen, zonder donderdag? Dan kunnen we donderdag gebruiken om samen te gaan skiën.
Heeft de kinderskiles in Solden, net als veel skigebieden, ook op vrijdag iets van een wedstrijd waar de kinderen een medaille krijgen? Als dat zo is, willen onze kinderen niet de vrijdag skiles missen.

Ja, natuurlijk kan dat. Ik heb zelf les gegeven in Sölden en heb dit regelmatig meegemaakt. Tip: doe ze in een klasje op Innerwald en niet op de Giggijoch. Vandaar uit kan je dan zelf naar de Gaislachlift ski:en en ze aan het eind van de dag weer ophalen, ook tussen de middag is het makkelijker mits ze daar hun lunch hebben.

Skiën. What else.

Bedankt John. Ik heb idd van de skischool zelf nu ook antwoord gehad dat het kan.

Hoi John, wij gaan ook naar Solden volgend jaar. Wij slapen in de buurt van de Giggijoch lift, waar kunnen we dan het beste skilessen boeken voor de kinderen voor Innerwald?

Grt. Dick

Bij het kantoortje van de skischool (http://www.skischule-soelden.com) op Innerwald, kan je nog voor aanvang van de lessen nog doen. Zentrumlift omhoog nemen, bij de uitgang boven ietsjes doorlopen en dan zie je het aan de linkerkant vanzelf.

Skiën. What else.

Dank je John voor de info. Maar ik heb me vergist in de naam van de lift. Wij verblijven vlakbij de Gaislachkogel. Nu heb ik net op de plattegrond van de skischool gekeken, nunlijkt het mij niet handig eerst naar de zentrumlift te gaan. Heb je nog een andere tip. Alvast bedankt.

Grt. Dick

Op de Gaislach kan je alleen les krijgen als het geen beginners meer zijn en dan nog alleen priveles en geen groepsles. Ook daar zit een kantoortje, uit de lift en dan direct links om de hoek onder het restaurant. Gaan ze voor de 1e keer op skiles dan 2 minuten met de gratis skibus naar de Zentrumlift en daar omhoog. KInderen afzetten en zelf naar de Gaislachlift terug skiën.

Skiën. What else.

OK. Bedankt.

john
wij gaan tijdens de krokusvakantie, is er daar ook nederlandstalige skiles, wij logeren in solden, waar zouden we dan het best les volgen

Geen idee @christopheb Ik denk dat je het meeste kans maakt bij Yellowpower. Maar de meeste lokale skileraren verstaan best redelijk Nederlands. Terug praten is wat anders… Afhankelijk waar je zit kan je het ook bij de blauwe skischool proberen b.v. op Innerwald. Als je privé les zou willen stuur me dan even een pm, ik ken hele goede skileraren daar die goed engels spreken, dan kan je daar naar vragen .

Skiën. What else.

is het beter om de skiles vooraf te boeken tijdens de krokusvakantie of kan dit ook nog terplaatse gebeuren

Voor de krokus zou ik het al lang gedaan hebben. Hier zijn we inmiddels compleet volgeboekt.

Skiën. What else.

Hoi skileraar John,

Ik ga in december mijn anwärter halen en wil daarna heel graag een seizoen de sneeuw in.
Maar ik heb een beetje moeite met het juiste gebied vinden.
Kan je misschien wat vertellen over Sölden (drukte, groot of kleinschalig, apres ski enzo.).
Je zou me er echt heel erg mee helpen!

Groetjes, Martine

Plaats een reactie