OOSTBLOKKERS

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

gisteren is een vriendin teruggekomen van een skivakantie in corvara (italie).
het stikte daar van de oostblokkers! zelfs de menu in het hotel was opgesteld in het russisch!
is dit ook zo in soelden?

Ja, ben net terug uit Solden. Volgens een pension eigenaar meer dan de 1/2 alle gasten komt uit Rusland.

in skigebieden in het oosten van de alpen zitten vaak veel oostblokkers. daarom zijn er is oostenrijk zoveel. probeer zwiterland eens het is daar een stuk minder!

CHRIS,
Daar zitten ze ook, heb ze ook in o.a. Flims Laax gezien.
Maar zeg eens waarom wil jij niet skieen waar oostblokkers
skieen?

Mijn ervaring is dat de oostblokkers over het algemeen niet sociaal zijn. Ongetwijfeld zullen er ook aardige mensen zijn.
In sommige hotels worden de oostblokkers inmiddels geweigerd en dat hebben ze aan zich zelf te danken.

malviski,

ik heb nog geen ervaring met mensen uit het oostblok. maar ik hoor steeds (ook in hotels in de zomer) dat ze associaal en zich niet kunnen gedragen. dat heb je natuurlijk ook met europeanen. maar het valt wel op. ff afwachten dus. ik vertrek begin april naar soelden en ik laat mijn ervaring zeker weten.

Ik ben net terug van Sölden (19-26/03) en heb persoonlijk geen last gehad van de oostblokkers.
Heb er een geweldige week gehad!

In Sölden zitten er behoorlijk wat… persoonlijk (nog) geen last van gehad.

Ben net terug van Solden (sinds gisteren) en heb er ook geen last van gehad. Enkel de allerlaatste dag zaten we in eitjes met 4 Polen en die stonken gigantisch naar de drank. Gelukkig verder niet meer tegen gekomen. In de apres-ski (behoorlijk heftig) ook niet gezien. Maar het is wel een feit dat ze er zijn, dat zie je ook vaak gewoon al aan hen :D

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

allemaal bedankt voor de info.
ik ben zelf nog nooit in soelden geweest, heb altijd italie en frankrijk geskied. is er iets dat ik niet mag missen of wat we zeker moeten doen in soelden? ik heb het niet over de apres-ski maar daarboven?
dan nog een vraagje: wij hebben een pension geboekt met ontbijt een km buiten het centrum. zijn er adresjes om uit eten te gaan 's avonds? buiten pizza’s dan.
thx

Chris, wat betreft ski vind je genoeg tips op volgende review:
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/1843/Live_Carnaval…

Ga zeker tijdig naar de gletsjer smorgens, daar zijn de condities echt nog enorm goed. Vanaf 2000m is het rond de middag stilaan papperige sneeuw.

Adresjes om te eten:

  • Hotel Bergland (raclette, fondue, etc - wel prijzig maar zeer gastronomisch)
  • Heiners (zeer betaalbaar en behoorlijk veel)
  • Giggi Tenne als je een eenvoudige vleesfondue wil
  • Mexicaan in Freizeit Arena (heerlijke fajita’s!)
Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Net terug van Sölden. In ons hotel inderdaad heel wat oost-blokkers. Enorm onvriendelijke mensen. Bijvoorbeeld de hotellift openhouden zodat er nog bijkunnen. Een bedankje kan er dan niet af, noch een verontschuldiging als ze je omverlopen bij het uitstappen.

Ook op de pistes bij het afremmen keihard onderuit geknald door een oostblokker die dacht het wereldrecord snelheidsskien te verbeteren zonder ook de minste controle te hebben. Kan mijn rechterarm nog steeds niet tot schouderhoogte tillen daardoor.

@maliviski:
Flims-Laax is dan ook samen met Zermatt en de Jungfrau Region het epischcentrum van wintersport toerisme. Verder heb je zoals rolf al aangaf geen mensen uit de voormalige Sovjet-Unie.

Daarbij is Zwitserland voor hun een stuk verder reizen en wordt er bij de douane streng gecontroleerd. Daar tegenover staat dat juist in Zwitserland de zeer rijke mensen uit Arabië en Japan komen. Die komen overigens niet om te skiën, maar om op de bergtoppen wat rond te kijken. En van die mensen heb je totaal geen last. Het ziet er soms alleen wat apart uit.

In Frankrijk (Val D’Isere) maar 2 Russen gezien met hele dure prachtige skikleding. In het dorp wat dronken Engelsen. Altijd als ik Russische vrouwen zie (vorige jaren veel in Oostenrijk) valt me op dat ze een mooi figuur hebben, dure kleding dragen maar ongelooflijk chagrijnig uit hun ogen kijken. Alsof het (rijke) leven helemaal niet leuk is. Ik vraag me af waar ze wel van genieten.

bob,
Je hebt het precies goed beschreven.

hé ik vind dat leuk om jullie reakties te lezen. ik wist niet dat dit bestond. ik ben aan’t aftellen om 9 april te vertrekken naar soelden. ben er zelf nooit geweest maar dankzij jullie info ben ik toch al wat meer gerustgesteld.
ja die oostblokkers hé, zolang zij mij niet ondersteboven skiën ben ik al tevreden. ik hoop op een stralende zon en toch ook nog een beetje goede sneeuw boven. de rest zien we wel! thx for the advise.

chris,
Ben er al 3 keer geweest en nooit problemen gehad. Fantastisch skigebied.

Ook hier een weekje naar Sölden geweest in de week van 20 maart. Prachtig skigebied, vond de dalafdaling in de voormiddag zalig om te skien, perfect geprepareerd. Bijna geen volk, iedereen wou onmiddellijk naar gletsjers.
In namiddag werd het papperig en dan is het op de gletsjers zalig vertoeven, maar uiteraard wat drukker.

Er waren inderdaad veel Russen, maar eveneens veel Nederlanders. Geen problemen gehad als Belg ;).

@Koen, ook zo heerlijk ge-apres-skied op vrijdag? Alles stampvol en volle bak ambiance, zelden gezien…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Plaats een reactie