April, verblijfplaats en verbindingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Hi,
Ik kom er niet helemaal uit…enkele vraagjes…
Is solden nog prima te doen in April?
Ik wil met de kinderen voornamelijk op de Giggijoch en Tiefenbach gletcher snowboarden, in welk dorpje kan ik dan het beste verblijven? Als ik de pistekaart bekijk begrijp ik niet goed hoe je vanuit bv. Hochsolden op de gletcher moet komen?

Kunnen jullie me helpen?

Makkelijkste is gewoon in Sölden zelf. Vanuit daar kan je met beide liften naar de Gletscher.

Als je ook op Giggijoch wil komen dan is natuurlijk een huisje onderaan de Giggijochbahn het makkelijkst.

Vanuit Hochsolden kan je de 2persoons stoeltjeslift naar Giggijoch pakken. Vanuit Giggijoch Silberbrunnl lift omhoog en dan door naar de Gletscher.

Als je op de mooie blauwe vlakte van Giggijoch wil blijven kan je het beste Giggijochlift (niet bahn, lift, lekker makkelijke naamgeving) pakken of de hainbachkar, die zijn rustiger als de Silberbrunnl en je vermijd het altijd drukke stukje net onderaan de Silberbrunnl terug naar Giggijoch.

Vanuit Hochsolden pak je trouwens de Rotkogel lift, welke halverwege (bij Hochsolden dus) een extra opstapstation heeft. Mooie locatie om te slapen volgens mij (uitzicht en alles), verder wel minder praktisch als in het dorp zelf.

Met jonge kinderen (maar dat lijkt me niet ivm snowboard) is Innerwald/Ausserwald trouwens een aanrader.

Thxs, is april nog te doen?

Vanuit Hochsolden pak je trouwens de Rotkogel lift, welke halverwege (bij Hochsolden dus) een extra opstapstation heeft. Mooie locatie om te slapen volgens mij (uitzicht en alles), verder wel minder praktisch als in het dorp zelf.

Met jonge kinderen (maar dat lijkt me niet ivm snowboard) is Innerwald/Ausserwald trouwens een aanrader.

Space_NL op 6 mrt 2016 12:54

@ Bernd Volgens mij kan je met deze lift niet terug dus als je terug wilt moet je toch de rode of zwarte piste nemen. April is zeker op de gletcher goed te doen het winter ski gebied is open tot 17-4 als de sneeuw en weer het toe laten. de gletchers tot 8-5 -2016

Tot hochsolden moet je inderdaad over rood vanaf giggijoch, als je de juiste route kiest wel te doen, fout route = echt lastig.

Lastigste stuk rood/zwart komt pas NA hochsolden, maartoch.

Plaats een reactie