Solden voor niet-skiers

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Hoi we zitten momenteel in Solden in een hotel van Glanzer. We zouden graag eens naar boven willen,zo hoog mogelijk. Alle info is welkom.

Hoi we zitten momenteel in Solden in een hotel van Glanzer. We zouden graag eens naar boven willen,zo hoog mogelijk. Alle info is welkom.

vivkeeersels op 5 apr 2016 16:56

Als je omhoog wil kan je een kaartje voor de een van de gondels kopen. Daar boven kan je dan lunchen en volgens mij ook wel wat wandelen.

Zoiets?

http://www.heli-austria.at/transport/vip-taxi-hubschrauber.h…

77steve op 5 apr 2016 17:02

Ik denk dat dat een beetje boven ons budget ligt ;)

Als jullie eigen vervoer hebben, zouden jullie naar de gletscher kunnen rijden. De gletscherweg is inmiddels alweer geopend! en het is iets goedkoper (je hoeft alleen tol te betalen geloof ik) dan een helikoptervlucht.

Hoi we zitten momenteel in Solden in een hotel van Glanzer. We zouden graag eens naar boven willen,zo hoog mogelijk. Alle info is welkom.

vivkeeersels op 5 apr 2016 16:56

Misschien gewoon even bij de receptie van het hotel informeren?!

Viv waarom ga je geen ski les nemen.

Je kan gewoon een retourtje voor de Gaislachkoglbahn kopen. Die brengt je helemaal boven. Daar staat ook dat nieuwe restaurant. Het uitzicht is er erg mooi. Ook bij het tussenstation kun je er uit. Daar is ook een restaurant.
Zelf heb ik dat eens in de zomer gedaan maar in de winter is dit ook mogelijk.
Je kan ook morgenavond naar de skishow gaan kijken. Die is bij het midden station van de Gaislachkoglbahn. Is zeker de moeite waard.
De gletscherstrasse is ook leuk als die al open is. Daarboven mag je als voetganger ook met de gondel mee naar de uitzicht punten van de gletschers.

Op de website van Sölden, de kassa’s van de bergbahnen en ook bij het infopoint kun je allerlei info krijgen!

De Gaislachkoglbahn is een aanrader.Of de gletcherstrasse als hij open is mooi om te rijden ook. En in de winter kan je zo doorrijden wij hebben nog nooit iemand bij de tol hokjes gezien,Je moet dan wel naar de Tiefenbachgletcher doorrijden. Daar met de gondel naar boven (dit is niet gratis),hier is een uitzicht platform wat boven de gletcher hangt met mooi uitzicht

Ik snap de vraag maar eigenlijk niet waarom die gesteld wordt. Als je dit forum kan vinden, kan je vast ook een plattegrond van het skigebied vinden en uitzoeken welke lift het hoogst eindigt. Zo moeilijk is dat toch niet?

Je kan gewoon een retourtje voor de Gaislachkoglbahn kopen. Die brengt je helemaal boven. Daar staat ook dat nieuwe restaurant. Het uitzicht is er erg mooi. Ook bij het tussenstation kun je er uit. Daar is ook een restaurant.
Zelf heb ik dat eens in de zomer gedaan maar in de winter is dit ook mogelijk.
Je kan ook morgenavond naar de skishow gaan kijken. Die is bij het midden station van de Gaislachkoglbahn. Is zeker de moeite waard.
De gletscherstrasse is ook leuk als die al open is. Daarboven mag je als voetganger ook met de gondel mee naar de uitzicht punten van de gletschers.

Op de website van Sölden, de kassa’s van de bergbahnen en ook bij het infopoint kun je allerlei info krijgen!

joepiedepoepie op 5 apr 2016 23:42

ik vind de “Fire actionshow” een grote aanfluiting, maar dat is mijn mening.
Erg slecht gebracht; de oude skishow van 2 jaar terug vond ik 10 keer mooier persoonlijk.

Ik snap de vraag maar eigenlijk niet waarom die gesteld wordt. Als je dit forum kan vinden, kan je vast ook een plattegrond van het skigebied vinden en uitzoeken welke lift het hoogst eindigt. Zo moeilijk is dat toch niet?

Jodeldodel op 6 apr 2016 09:54

Wat maakt dat nu uit, mensen die ter plaatse bekend zijn weten soms toch meer,vind je het onzin gewoon niet reageren

Als je puur de hoogte in wilt zou ik ook de gaislach lift omhoog nemen. Giggijoch is beduidend lager en kan je niet verder omhoog.

Gletscher straat is leuk, maar dan kan je ook niet echt hogen te voet in de winter.

Aan bovenzijde gaislachlfit zowel mooi restaurant, als een “wandelweg” naar de top van de berg (let op, trittsicherheit nodig!), niet heel moeilijk, maar ook niet geheel beveiligd dus.

Normaal doe ik dat ook @ruudsan maar ik liet me even gaan. Mijn excuses, zal het niet meer doen…

Punt is dat ik steeds minder begrijp. Ik las deze week een artikel dat er mensen zijn die zonder navigatie niet op hun werk kunnen komen, ook al rijden ze dat traject dagelijks. Gezonde mensen stappen op een E-bike want dan hoef je niet zo hard tegen de wind in te trappen. Ik snap het echt niet meer…

Maar on-topic. Die gletscherstrasse moet nu echt de moeite waard zijn. Zou ik zeker doen. Staat nog steeds op mijn to-do lijst voor de racefiets, zonder trapondersteuning ;)

@vivkeeersels het was de vraag niet ik weet het. Maar waarom ga je niet leren skiën.Een veel leukere tijdsbesteding als je toch in een skidorp bent.Zo oud ben je toch nog niet aan je foto te zien.Nu kan het nog hoe langer je wacht hoe moeikijker het wordt.En als je het eenmaal een beetje kan heb je er zoveel voldoening van.
Boek morgen eens een proefles. Just do it.

@NielsVoortman Dit jaar heb ik de show overgeslagen om naar de skishow in Oetz te gaan(ook op woensdag). Zo te horen aan jou was dat een goede beslissing. Ik ken alleen de skishow in Sölden van vóór dat 007 er was. :-)

Juist Ja Als je met mij op wintersport was gegaan had je verplicht op skiles moeten gaan.
Geen ontkomen meer aan.

@NielsVoortman Dit jaar heb ik de show overgeslagen om naar de skishow in Oetz te gaan(ook op woensdag). Zo te horen aan jou was dat een goede beslissing. Ik ken alleen de skishow in Sölden van vóór dat 007 er was. :-)

joepiedepoepie op 6 apr 2016 11:39

verstandig ;-)

[quote]Juist Ja Als je met mij op wintersport was gegaan had je verplicht op skiles moeten gaan.
Geen ontkomen meer aan.

?? De toevoeging van Hooykaas is verdwenen en mijn reactie daarop ook. Nu slaat mijn post nergens op. Ingreep van de moderators? Vreemd, zo erg was het toch niet?

Ja, het was enigszins off-topic maar zulke posts dragen m.i. wel bij aan de levendigheid van een forum. Als alleen inhoudelijk en zakelijk gereageerd mag worden zal het snel saai worden. Of behoor ik nog niet tot de incrowd die wel mag afwijken? Ik kom natuurlijk net kijken op dit forum.

Viv waarom ga je geen ski les nemen.

Hooykaas op 5 apr 2016 23:00

ik heb reuma :)

@vivkeeersels het was de vraag niet ik weet het. Maar waarom ga je niet leren skiën.Een veel leukere tijdsbesteding als je toch in een skidorp bent.Zo oud ben je toch nog niet aan je foto te zien.Nu kan het nog hoe langer je wacht hoe moeikijker het wordt.En als je het eenmaal een beetje kan heb je er zoveel voldoening van.
Boek morgen eens een proefles. Just do it.

Lawine op 6 apr 2016 11:05

we zijn eigenlijk hier voor mijn gezondheid, (luchtwegproblemen) en ik heb zwaar reuma, daarom niet skiën.
We zijn een beetje verkeerd ingelicht door het reisbureau, want het is duidelijk gezegd dat het om een soort gezondheidskuur zou gaan :(

@vivkeeersels

Sölden is wel een heel bijzondere bestemming voor een gezondheidskuur op hoogte. Dan heeft het reisbureau echt alleen naar de hoogtemeters gekeken en gedacht “dat zal wel goed zijn”. Maar goed, nu je er toch bent - kan je er beter het beste van maken.

Ervan uitgaande dat je met de auto bent (en anders is er vast OV mogelijk, dat kan je vinden op Scotty, http://fahrplan.oebb.at/bin/query.exe/dn ) zou ik je zeker aanraden om:

  • een dag naar Vent te gaan. Daar ben je dan heerlijk uit de toeristische drukte en zit je midden in de prachtige natuur. Ook kan je nog met een oud stoeltjesliftje een stuk naar boven en lekker wandelen, zie:
    https://www.vent.at/winter-walking
  • naar het AquaDome in Langenfeld: http://www.aqua-dome.at/de/
  • Innsbruck heeft ook een mooi centrum - maar soms erg veel smog dus misschien niet zo goed voor je luchtwegen

@vivkeeersels

Sölden is wel een heel bijzondere bestemming voor een gezondheidskuur op hoogte. Dan heeft het reisbureau echt alleen naar de hoogtemeters gekeken en gedacht “dat zal wel goed zijn”. Maar goed, nu je er toch bent - kan je er beter het beste van maken.

Ervan uitgaande dat je met de auto bent (en anders is er vast OV mogelijk, dat kan je vinden op Scotty, http://fahrplan.oebb.at/bin/query.exe/dn ) zou ik je zeker aanraden om:

  • een dag naar Vent te gaan. Daar ben je dan heerlijk uit de toeristische drukte en zit je midden in de prachtige natuur. Ook kan je nog met een oud stoeltjesliftje een stuk naar boven en lekker wandelen, zie:
    https://www.vent.at/winter-walking
  • naar het AquaDome in Langenfeld: http://www.aqua-dome.at/de/
  • Innsbruck heeft ook een mooi centrum - maar soms erg veel smog dus misschien niet zo goed voor je luchtwegen
77steve op 6 apr 2016 17:25

we zaten eerst in hochsolden, maar daar kon ik helemaal niet wandelen gaan. Na 1 nacht dus verkast naar Solden.
Vrijdag vertrekken we naar huis, dus morgen gaan we nog een beetje rondkijken.
We zijn met de auto en hebben ook een hond bij.

Er was me aangeraden boven de 1600 m te gaan, dus leek hochsolden ideaal, klopt, qua lucht.
Maar voor de rest is daar niets te doen als je niet skiet.
Het zal volgende keer via een ander reisbureau zijn. Zelf konden ze ons niet omzetten naar een ander hotel, maar de hotelmanager heeft dit wel voor ons geregeld. (Glanzer Homes, dank u wel)

Ik wou ook graag nog in de sneeuw zitten, want ik hou stiekem wel van sneeuw.
Een volgende keer beter…we maken er nu het beste van.
Jammer dat het weer nu ook nog wat tegenvalt ik heb nog niet naar het weerbericht gekeken, maar hopelijk morgen beter!

Aqua Dome en Vent zijn zeker aanraders.!
Een mooi stukje lopen langs de PiburgerSee in Oetz is ook heerlijk om te doen. Je hebt aan een zijde van het meer een pad dat ook voor kinderwagens en rolstoelen begaanbaar is. Het is ook geen lange wandeling en behoorlijk vlak.
Of naar Obergurgl/Hochgurgl, daar kan je met de gondel naar de Hohe Mut. Prachtig uitzicht en een fijn restaurant met lekker zonneterras maar ook binnen is het er gezellig. Of nog hoger naar de Wurmkogl, daar heb je een schitterend 360 graden uitzicht over de Dolomieten aan de ene kant en de Ötztaler Alpen aan de andere kant. Hier kun je ook zitten voor een kopje koffie o.i.d.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het Ötztal heeft nog zoveel dingen waar je als niét skier van kunt genieten!

Oh…ik heb geen aandelen maar ben gewoon een beetje verliefd op het Ötztal. :-)

ik vind de “Fire actionshow” een grote aanfluiting, maar dat is mijn mening.
Erg slecht gebracht; de oude skishow van 2 jaar terug vond ik 10 keer mooier persoonlijk.

Op 6.45 van het filmpje een impressie van de show, vond hem zelf redelijk maar mijn maat (Coos Zok) vond er geen zak aan

Plaats een reactie