Sölden november 2011

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Vele jaren ga ik al skiën en sinds vorig jaar ook boarden maar nooit ging ik zo vroeg in het seizoen als dit jaar.
Een week na de eerste wereldbeker manche reuze slalom daalden we van dezelde piste af als de groten der aarde en konden zelfs nog over de ‘in de sneeuw gespoten’ rode finischlijn aankomen.
De groten der aarde vonden zich precies goed thuis in Sölden want ze waren er nog met vele teams aan het trainen, waaronder team USA, AUSTRIA, SUISSE en nog een chinees of japanse delegatie :-)
Ik zag de wedstrijden al vaak op televisie maar als je die gasten op enkele meters van jou ziet passeren aan snelheden van om en bij de 120 kmh doet dit toch wel iets.
Op een gegeven moment zitten we in de lift tesamen met zo’n kerel van het Austria team terwijl mijn zoon vragen begint te stellen over die mannen. Deze kerel bleek Marcel Hirscher te zijn dewelke 6de was in de WB wedstrijd een week voordien en spreekt behoorlijk goed Nederlands vanwege zijn Nederlandse moeder. Hij was héél vriendelijk en symphatiek en beantwoorde onze vragen uitgebreid.
Een toffe ervaring die we niet snel zullen vergeten.

Das wel gaaf dan ga dit jaar naar schladming net in de week dat de avondslalom er is ga zeker kijken.

@Ricardo: Vroeg erheen, komen heel veel mensen weet mijn zoon uit ervaring

Hey bert hoe vroeg wat voor tijdstip moet ik dan aanhouden alvast bedankt trouwens

Klinkt tof Filip. Vind die Hirscher zoiezo wel symphatiek! (denk dat het ook meewerkt dat z’n ma Nederlandse is, en maakt het ook wel gaaf!)

Plaats een reactie