Opening Sölden uitgesteld

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

In navolging van het topic over ValTho, ook melding dat Sölden zijn opening van deze week uitstelt tot nader order. Uiteraard kan je wel nog gewoon met de wagen of bus naar de gletsjer rijden, maar de verbinding met de Golden Gate is nog niet actief.

Gezien het feit dat er de komende paar dagen geen sneeuw verwacht wordt, is het al met minstens 1 week uitgesteld. Hierbij de melding op hun officiele website:

Due to inconvenient snow conditions, unfortunately it is not possible to open the winter ski area on Friday, 18 Nov 2011.

The music and entertainment program planned for Saturday, 19 Nov 2011, will take place on Rettenbach Glacier.

Top snow and slope conditions are available in the 2 glacier ski areas - all ski lifts are in operation, snow conditions are superb!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Blijft overal lekker groen op de webcams.

Gelukkig kan je op Solden altijd nog lekker skieën op de Gletscher… in tegenstelling tot ValThorens. Jammer voor de mensen die geboekt hebben!

Blijft overal lekker groen op de webcams.

Snowfever op 16 nov. 2011 10:48

Smaken verschillen :-)

als er in Maart maar genoeg ligt:P
lekker egoistisch

zo blijkt maar weer dat je niet TE graag moet willen en soms geduld moet hebben met moeder natuur…

Is het alweer zo ver, mogen we weer??

Heeft iemand een paar goede tips voor hotelletjes of pension’s liefst half pension in sölden of omgeving afstand naar de piste is n.b. heb al veel plaatsen geskie’t maar daar nog niet in sölden dus tips zijn welkom

@Kees: Ga eens kijken naar Hotel Kleon in Vent, er rijdt een gratis skibus naar Sölden, ik weet niet of jij apres-ski wilt, maar als je het niet wilt zit je goed in Vent. Hotel Kleon biedt all-in aan. Dat betekent ontbijt, lunchpakket, avondmaal, vieruurtje + onbeperkt drinken tot 22u (veel kaiserbier :))

Als je een auto hebt, kan je met pasen de combiskipas Obergurgl-Hochgurgl+Sölden bekomen, Vent ligt dan ideaal om beiden te verkennen.

Als je Vent niet goed vindt, kan je ook iets anders vinden in Längenfeld, daar kan je ook iets schappelijks vinden op 8km van Sölden. Ook gratis skibus.

top bedankt voor je tip weet je of het hotel een site heeft of welk reisbureau deze in de aanbieding heeft?

yep kleon is wel goed prijs/kwaliteit
als je naar hen belt kan je zo boeken, dat was goedkoper dan via een boekingsite

Update vanuit Solden:

From Friday, 25 November 2011, besides the glacier ski areas also the following mountain lifts in the winter ski area will be open:

  • 8EUB Gletscherexpress
  • 4SK Einzeiger
  • 4SB Seekogl
  • Pistes 23 +24

In addition, the Schwarzkogl Restaurant and the Rotkoglhütte mountain hut start into the winter season!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Het is nog maar zwakjes op dit moment. Het is natuurlijk wel nog maar november. Ik zie toch veel liever witte dan groene bergen… :-)

Iemand enig idee of de Gaislachkogel op 10 december opengaat ?

Andoman, ik durf het niet met 100% zekerheid zeggen maar de kans lijkt mij reeel dat zij eind deze week de Gaislach zullen openen. De komende dagen staat er nog behoorlijk veel sneeuw voorspeld. Hou zeker http://www.soelden.com in de gaten voor de planning en updates.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Juist gelezen op de Solden FB page;
Rotkogel and piste 20 gaan morgen open…

Dus ik vermoed wel dat ze na de 40-60cm sneeuw donderdag/vrijdag of zaterdag aan de Gaislachkogel beginnen ;-)

Overmorgen zijn we naar solden in ieder geval!

Nog altijd geen nieuws over de Gaislachkogel… misschien dan toch nog uitgesteld ?

Volgens Oetztal toerisme gaat de Gaislachkogel vanaf morgen open (enkel 1ste deel), en is het mogelijk om Giggijoch te bereiken ;-)

Ik vermoed dat er vandaag nog wel een update op de site van Solden zal verschijnen.

Iemand enig idee hoe groot de kans is dat de dalafdaling met kerst open is? Of te wel hoeveel sneeuw was daar andere jaren voor nodig? Begin me langzaam een beetje zorgen te maken, zeker met de hoge sneeuwgrens die Roel aankondigde in zijn weerbericht…

Jeroen, die zullen ze normaal gezien wel opspuiten tegen dan, mocht er niet voldoende sneeuw liggen. Er gaat dit weekend nog heel wat vallen en de temperaturen gaan gestaag omlaag, dus ik zou je momenteel nog niet al te veel zorgen maken.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Ik denk dat de dalafdaling volgende week wel open zal zijn.

Plaats een reactie