Naar Hochsolden met de auto

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Beste mensen,
Kan iemand mij vertellen of Hochsolden goed met de auto bereikbaar is rond eind december? Is de weg zelf bijvoorbeeld schoon of moet ik rekening houden met een hoop glibber en glijwerk om naar boven te komen?

Beste mensen, afgelopen december (2009) zijn wij met de auto naar Hochsolden gegaan. Voordat we aan de reis begonnen had ik, zoals je hierboven kunt lezen, mijn bedenkingen over het laatste stukje van de reis. Eenmaal daar geweest kan ik er het volgende over vertellen:

De klim van Solden naar Hochsolden met de auto is goed te doen. De weg naar Hochsolden wordt, vlak nadat je Solden uitrijdt, NIET meer bestrooid/sneeuwvrijgemaakt. Ondanks dat het goed had gesneeuwd was de tocht naar boven zonder sneeuwkettingen (maar met winterbanden!!!) prima te doen. 2e versnelling en gewoon rustig naar boven rijden.

Boven in Hochsolden was het wel een probleem. Wij moesten het laatste hotel hebben (Sonnenhotel) en deze is alleen via een stijle, smalle straat te bereiken. Dit lukte ons niet zonder sneeuwkettingen. Aangezien Hochsolden feitelijk bestaat uit een lange smalle straat, en daardoor dus weinig mogelijkheden heeft om je sneeuwkettingen onder te doen, raad ik je aan de sneeuwkettingen ruim voordat je Hochsolden bereikt onder te doen! Hiervoor zijn meerdere brede stukken in de weg tussen Solden en Hochsolden.

Plaats een reactie