WiFi

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Zijn er cafe’s in Solden waar men gratis WiFi aanbiedt?

Het is heel zelden gratis hoor. Ook de geafficheerde gratis wifi in de liften en in het gebied is behoorlijk zwak. Je kan er hooguit vlot mee op facebook, maar mails en surfen gaat echt niet goed…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Beste Kristof, dank voor je bericht. Alleen een bericht ‘ja’ zegt natuurlijk weinig. Mijn vraag had ik wellicht anders moeten formuleren: zijn er plaatsen in solden waar ze gratis wifi aanbieden en zo ja waar.

Maar ik begrijp dat er in de liften gratis wifi aanwezig is en ook bij de pistes?

Bij een aantal hutten van de week goede gratis wifi verbinding gehad. De snelste (onze ervaring) bij de Stabele schirmbar.

Op enkele plekken in het gebied hadden we wel op eens het "Söldenfree" netwerk te pakken, maar dat was geen groot succes.
Specifiek in de liften hebben wij niet geprobeerd.

De Intersport heeft gratis wifi: gebruikersnaam fru, ww fru. Doet t prima!

Je kunt tegenwoordig bij meerdere NL telecom providers ook een tijdelijk (bv. voor een week) buitenland data abonnement afnemen. Op die manier ben je niet afhankelijk van WiFi.

Ik weet niet hoe belangrijk internet tijdens je skivakantie is maar misschien is dat een optie :)

Voorbeeld: http://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/internet…

T-Mobile heeft inderdaad een goede deal. Paar maanden terug ook gedaan.

15 euro voor 1 week, eerst 100 MB data op volle snelheid, daarna lagere snelheid. Al is de lage snelheid niet echt geschikt om grote sites of data te laden ofzo. Hooguit het weer via een app en het nieuws e.d.
Je kunt ook eenvoudig via de Tmobile app je verbruik in de gaten houden.

Bij John thuis, woont daar toch aan de piste! :-)

Het systeem is inmiddels wel aangepast. Je kan via je NL mobiel een code aanvragen welke je kan gebruiken voor oa FB maar ook voor email en surfen.

Skiën. What else.

bij de paparazzi bar, gratis en snel. wachtwoord staat op krijtbord aan de muur. Dacht "solden 2012"

Plaats een reactie