Sleeën (rodelen) in Sölden ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Een bevriend gezin zou met ons is graag nieuwjaar doorbrengen in Sölden.
Nu hebben zij een 14 jarige niet skiënde zoon die enorm graag slee’t.
Vorig jaar zaten zij in Lermoos waar je met slee en lift naar boven kon om langs een speciale afzonderlijk pad af te dalen.
Nu komen we al enkele jaren in Sölden maar zover ik weet kan je er niet rodelen of vergis ik mij ?
Ik zag eens op een plan dat je langs piste 8 zou kunnen rodelen maar hoe geraak je dan terug boven ?

Er zijn georganiseerde rodelavonden die je bij 2 hotels kan boeken, meer lees je hier:
http://www.soelden.com/main/DE/SD/WI/Abseits_der_Piste/Aktiv…

Je kan overdag zelf wel rodelen natuurlijk, maar dan moet je zelf boven zien te geraken. Wat je kan doen is de Gaislachkogl 1 lift nemen en dan te voet een stuk dwars richting Gaislachalm wandelen (is een behoorlijk OK pad om te doen, maar ik denk wel dat je hier en daar een piste kruist)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

In Hochgurgl(= 15 min. verderop) kun je rodelen.
Je gaat met de gondel(Pill) naar het Mittelstation(Hochgurgl) en van daar uit kun je weer naar beneden. Er zijn ook elke week twee avonden waar op je kunt rodelen/skiën. De skipiste en de rodelpiste die vlak naast elkaar liggen, zijn dan verlicht. Je kunt gratis met de bus van Sölden naar Pill(vroeger Untergurgl) of met de auto. Er is een grote parkeerplaats.

Misschien ook leuk voor de afwisseling!

Bedankt voor de info.

Plaats een reactie